Dopravný podnik obstaráva trolejbusy s pomocným pohonom

Desiatka nových hybridných trolejbusov môže obsluhovať niektoré autobusové linky.

V pondelok 1. februára 2021 bola na na webovom sídle Úradu pre verejné obstarávanie zverejnená súťaž, ktorej predmetom je dodanie desiatich nových plne nízkopodlažných trolejbusov s pomocným batériovým pohonom. V rámci tejto zákazky sa bude  oddelene obstarávať 6 kĺbových 18-metrových vozidiel a 4 štandardné 12-metrové vozidlá. Lehota na predkladanie ponúk uplynie 8. marca 2021 23. marca 2021, hlavným hodnotiacim kritériom (90 bodov zo 100) pre obe časti pri vyhodnocovaní ponúk je najnižšia cena bez DPH za dodanie týchto vozidiel, ďalšími kritériami po 5 bodov sú počet miest na sedenie dostupných z nízkej podlahy a maximálna celková obsaditeľnosť vozidla vrátane vodiča. 

Predpokladaná hodnota zákazky je 6 852 160 € bez DPH. Financovanie zákazky má byť z 95% pokryté fondami EÚ z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra a zo zvyšných 5% ju má pokryť dopravca. Hybridné trolejbusy majú byť dodané do 15 mesiacov od nadobudnutia účinnosti kúpnej zmluvy s výhercom obstarávania.


Vybrané požiadavky na technické parametre

Štandardný trolejbus Kĺbový trolejbus
maximálna dĺžka 13,5 m maximálna dĺžka 18,75 m
maximálna výška so stiahnutými zberačmi 3,6 m maximálna výška so stiahnutými zberačmi 3,6 m
minimálny počet dverí 3 minimálny počet dverí 4
minimálna celková obsaditeľnosť 80 cestujúcich minimálna celková obsaditeľnosť 120 cestujúcich
minimálny počet miest na sedenie 20 minimálny počet miest na sedenie 30
výkon motora min. 160 kW výkon motora min 240 kW
dojazd pri jazde na trakčné batérie min. 12 km pri plnom zaťažení dojazd pri jazde na trakčné batérie min. 12 km pri plnom zaťažení
USB nabíjačky umiestnené v interiéri - 4 ks USB nabíjačky umiestnené v interiéri - 8 ks
vnútorné informačné LCD monitory spojené do tvaru "V", ktoré umožňujú komunikáciu s palubným počítačom a zobrazovanie informácií o realizácii cestovného poriadku - 2 ks vnútorné informačné LCD monitory spojené do tvaru "V", ktoré umožňujú komunikáciu s palubným počítačom a zobrazovanie informácií o realizácii cestovného poriadku - 4 ks
rekuperácia
celovozidlová klimatizácia
uzamykateľné posuvné časti okien
dopytové otváranie dverí
cúvacia kamera, kamera snímajúca priestor pred vozidlom, kamera umiestnená na zberačoch trolejbusu - min. 1 ks
kamerový systém so záznamom v interiéri
vonkajšia akustická signalizácia pre nevidomých
označovače na papierové cestovné lístky zmožňujúce bezkontaktnú platbu kartou a komunikáciu cez NFC

Požadované záručné lehoty
vozidlo - 36 mesiacov (3 roky), resp. 250 000 km
karoséria - 120 mesiacov (12 rokov)
pohon vozidla - 36 mesiacov (3 roky), resp. 250 000 km 
povrchová úprava vozidla (lak) - 84 mesiacov (7 rokov)

Trolejbusy budú môcť obsluhovať vybrané autobusové linky MHD, keďže podstatná časť trás prechádza cez zatrolejované úseky. Tejto téme sme sa venovali už pred časom v sekcii Rozvojové plány, kde sme detailnejšie popísali zámer tohto projektu. Desiatka nových trolejbusov by mala obsluhovať tieto linky, pričom červenou farbou sme zvýraznili úseky pod trolejovým vedením:

Linka 10: Sibírska - M. Benku - Lesnícka - Švábska - Košická - Žel. stanica - Masarykova ul. - Grešova - Fakultná nemocnica - Moyzesova - Veľká pošta - Žel. stanica - Košická - Švábska - Lesnícka - M. Benku – Sibírska.

Linka 19: okružne: Solivar - Kysucká - L. Novomeského - M. Benku - Lesnícka - Švábska - Košická - Žel. stanica - Masarykova ul. - Grešova - Fakultná nemocnica - Moyzesova - Veľká pošta - Žel. stanica - Košická - Švábska - Lesnícka - M. Benku – L. Novomeského - Kysucká - Solivar.

Linka 22: Šidlovec - Jánošíkova - Rázc. Šidlovec - Sabinovská - Hlavná ul. – Plzenská - Pod Táborom (Rusínska) - Ul. Arm. gen. Svobodu - L. Novomeského - Pod Šalgovíkom - Šalgovík - Teriakovce a späť.

Linka 29: Sídlisko III - Volgogradská - Levočská ul. (čiastočne) - Okružná - Grešova - Fakultná nemocnica – Moyzesova - DJZ - Hlavná ul. - Poliklinika - Levočská ul. (čiastočne) - Volgogradská - Sídlisko III.

Linka 32A: Sibírska - Ul. Arm. gen. Svobodu - Rusínska - Masarykova - Okružná - Levočská ul. - Hlavná ul. - Masarykova ul. - Rusínska - Ul. Arm. gen. Svobodu - Sibírska.

Linka 34: Sídlisko III - Volgogradská - Levočská - Obrancov mieru - Prešovská univerzita - Škultétyho - Budovateľská - Nábrežná komunikácia - Švábska - Lesnícka - M. benku - Pod Šalgovíkom a späť.

Linka 39: Sídlisko III - Vukov - Mukačevská - Sabinovská - Hlavná ul. - Žel. stanica – Solivarská ul. - Švábska – Košická - Žel. stanica - Hlavná ul. - Sabinovská - Mukačevská - Sídlisko III.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jur@j #31:
Myslím, že ten posledný dátum je následok námietok, keďže musia čakať na rozhodnutie UVO. Námietkami teda paradoxne pomohla Plzeň Rusom 😁 Od UVO očakávam rozhodnutie v prospech Rusov.
Takže už sme na ďalšom dátume - 30.4. Ideme uzatvárať stávky?
Reakcia na: Jur@j #25:
Košice predĺžujú do 26.4., čo je plus nejaký týždeň-dva.
Reakcia na: rexino #24:
A kvôli čomu sa predlžovali tentokrát? Lebo štandardne sú povinní predĺžiť lehotu aj vtedy, keď vysvetlením otázok príde k nejakej zmene/spresneniu podmienok.
Reakcia na: rexino #26:
Našťastie je už tento článok v archíve. Ako by to vyzeralo, keby som trikrát preškrtol lehotu v texte? 🙃
Reakcia na: Jur@j #25:
Ostatné obstarávania som veľmi nesledoval poslednú dobu, takže neviem. Ale predpokladám, že asi áno.
Reakcia na: rexino #24:
Súhlasím s argumentom, že je korona atď. Ale keď si samotní výrobcovia vyprosili deadline na konkrétny termín a ani ten nevedia dodržať, tak je to zvláštne. Nech mi nikto nehovorí, že trolejbusy podľa prešovskej špecifikácie sú nevyrobiteľné 😀.

Aj v iných obstarávaniach to teraz takto beží? Košice dali na električky tiež len nejaký mesiac. Tiež tam úraduje korona? Pýtam sa, nemám prehľad...
Lehoty na ponuky predlžili zas a znova tentoraz do 7.4. No nech sa nehnevajú, ale ak nie sú schopný po 2x predlžených lehotách predložiť ponuky tak to je už naozaj prúser. Rovnako sa bojím toho, čo bolo napísane dole, že na tie dodávky si počkáme hodne dlho.
Reakcia na: Jur@j #22:
Ak to vyhrá Škoda, prvý trolejbus príde v priebehu ďalšieho roka. Ak to vyhrá niekto iný, tak to bude beh na dlhú trať. 🙂
Reakcia na: rexino #21:
Áno, už teraz z tej rétoriky môžeme očakávať, že bude "veselo"... Fakt asi budeme radi, keď príde prvý trolejbus na konci budúceho roka 🙃
Reakcia na: Jur@j #20:
V Česku už takto tuším Plzeň torpédovala súťaž námietkami. Pri slovenskej byrokracii s obstarávaniam to ešte bude zábava 😁
Pribudli ďalšie otázky a začína to vyzerať zaujímavo. Niekomu už zrejme vadí, že do súťaže sa môže zapojiť väčší počet uchádzačov. Musím vyzdvihnúť ukážkovú odpoveď obstarávateľa, ktorý jednoznačne a jasne uviedol veci na pravú mieru a zdôraznil, že má jednať o súťaž a nie "boj jedného muža".

https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/3129136
Pribudli nové otázky uchádzačov a upravené boli aj vybrané dokumenty. https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/3134216
Reakcia na: Mbc3245 #17:
Podľa mňa aj 375 a 376 by v civilizovanejšej krajine patrili do šrotu 😁
Reakcia na: rexino #16:
Hej no, okrem Solarisov a mozno 375 a 376 patri vsetko do srotu 😃 teraz rusit obstaravanie resp. vylucovat zaujemcov by znamenalo prichod novych vozov neskor ako co najskor. Ano, ak by bol podnik ochotny investovat do kvalitnych ojazdeniek (mam na mysli rok vyroby minimalne 2009-2010) ale inak by to bola este fakt dlha doba pre sucasny vozovy park...
Reakcia na: Solider #15:
Verejné obstarávanie (zvlášť také financované EU) zrušiť, alebo vylúčiť uchádzača sa dá len za prísnych, zákonom stanovených podmienok. Som si istý, že dôvod "staré kasne" tam nebude 😁

Navyše stav klbákov je taký, že tie NBcka tu budú pôsobiť ako výstavné kusy.
Reakcia na: rexino #14:
Práve o tom hovorím, že vtedy SOR neponúkal výbehový model, pretože v jeho ponuke bol v tom čase iba model NB, model NS ešte nebol v sériovej výrobe. Dnes sa ponúka aj model NB aj NS, pričom NB je výbehový a tým pádom je lacnejší, pretože fabrika potrebuje predať zvyšné zásoby a potrebuje na tom ešte niečo zarobiť. Tým pádom môže ísť pod cenu.

To však neznamená, že každý 12-metrový autobus stojí 190 tisíc eur. Vo svojej konkurencii aktuálnych modelov nestojí. V podobnej situácii bol aj Solaris, keď v čase prechodu medzi III. a IV. generáciou "lacno" dopredával vozidlá III. generácie.

Je teda už na objednávateľovi, či takúto ponuku akceptuje. Nižšia cena je fajn, pri väčšej finančnej úspore to môže znamenať dokúpenie ďalšieho autobusu. Aj jednotnosť náhradných dielov je dobrá vec. Ale ja by som si takúto kúpu rozmyslel.
Reakcia na: Solider #13:
Aukcia prebehla a súťažil tam iba Solaris so SOR.
Reakcia na: Jur@j #12:
A bola v KE aj elektronická aukcia? Respektíve bol v roku 2018 model NB už výbehový?