Z niektorých Tvojich príspevkov začínam byť zúfalý. Prečo by som mal niekomu písať, že 92-ka je na nočáku? Prečo? Načo? Pýtal sa na to niekto? Nie. Písal tu niekto niečo o 92-ke? Nie. Písal tu niekto niečo o nočákoch? Nie.
Neviem, akí vodiči budú na 93. Od 1.9. budú pomenené všetky osádky, stať sa môže hocičo. A či tam budú alebo nebudú vodiči zo súčasnej 107 je mi úplne jedno.
Re #907 Palino: Áno, presne tak. Na väčšine vozidiel sú už zavedené trojosádky - t.j. na jednom vozidle s celodennou premávkou sa striedajú traja vodiči. V minulosti boli bežné dvojosádky - poslednou väčšou skupinou vozidiel, kde ešte do 31.8. sú - sú kĺbové trolejbusy.
Vozidlá jazdiace len v špičke majú len jedného stáleho vodiča.
Re #905 Sarko: To, že si názvy zastávok mýliš, dokazuje aj Tvoj príspvok? Zastávka "Inpro" sa nikdy na "Hypermarket TESCO" nepremenovala. Zastávka "Inpro" sa v súčasnosti volá "OC Cassovia" a pôvodný názov zastávky "Hypermarket TESCO" bol "Orim", ešte predtým "Vŕbová".
Problémy z premenovania zastávok Agris a Mäsokombinát viem plne pochopiť, ale aj tak som rád, že sa premenovali. Skôr by som povedal, že sa Agrisom a Mäsokombinátom nikdy nazývať nemali.
Čo sa týka Čierneho vs. Bardejovského mosta, neviem sa rozhodnúť. Je pravda, že ľudia už hovoria bardejovskému aj Čierny most, ale ako rodenému Prešovčanovi sa mi nožík vo vrecku otvára. Je to taký istý nezmysel, ako keby na v Košiciach na Ťahanovciach pomenovali nejakú ulicu trbárs "Na Furči" a časom by si mladí Koščania začali pre Ťahanovce osvojovať názov Furča, i keď tí starší by vedeli, že je to nesprávne.
pokračovanie:
ale pre všetkých jednoznačne známom mieste, alebo mať zodpovedajúce pomenovanie, ale nikto nevie, kde to je a navyše vzdialenejšie stanovište je vzdialené niekoľko stovák metrov, pričom na rovnomennú ulicu sa dá dostať len značnou obkľukou, nakoľko je táto ulica v tejto časti slepá... Toť len pár príkladov zo susedného mesta..
(((mohol si napísať tým,čo nevedia,že na N2 je 92-ka))).Neviem,ale podľa mňa tý terajší "prebytočný dielnici" ostanú a pomiešajú sa na Troleje a Bussys.
Ale môže sa stať,že na 93-ke môžu byť jej starý vodiči zo 107-ky??? ?
Čo sa týka premenovaní zastávok, okrem zlúčenia zastávok do uzla Veľká pošta, by som do ostatných nerýpal. Dokonca ani v prípade zastávky Čierny most, i keď v minulosti som s jej premenovaním súhlasil. Dnes je to už možno tiež tradícia a na každú zmenu si ľudia ťažko zvykajú. Sám som si uvedomil, že môžem byť "vzorným" príkladom a mnohé košické zastávky volám aj naďalej po starom alebo si mýlim nové názvy so starými, a to si hovorím dopravák. Premenovanie napr. zastávky "Inpro" na "Hypermarket Tesco" považujem za normálne a dnes to nikto ani inak nenazve, ale napr. málokto vie, kde je nejaká konečná "Dneperská", ale keď sa povie "Mäsokombinát", každému svitne. A pritom mäsokombinát tam je stále. Veľmi zlým príkladom je premenovanie zastávky "Agris" na "Hodonínska". A teraz čo je lepšie, mať pomenovanie po niečom neexistujúcom,
Či nejaký špičkový prejde na celodené služby neviem, ale nemusí tak byť. Od 1.9. budú na kĺbových trolejbusoch trojosádky, na zaistenie tej istej výpravy bude stačiť menší počet trolejbusov v stave.
Re #902 pitto32: V dielni je 93-jka. Po generálke zrejme pôjde na celodenné služby.
Podľa posledných informácií, ktoré mám, to vyzerá tak, že 86-tka asi skutočne už čumák z vozovne nevystrčí a teda skutočne dojazdila. Škoda
vasi:P.S.:Aby sme nezabudli.Tá sviňa,čo pre Vás stále ešte chováme,hovorila,že správny názov zastávky musí byť Björnsonova,pretože ten,podľa koho sa ulica volá,sa volal Björnsterne Björnson.Nórsky spisovateľ a čechoslovakofil.
Všetci:Najdôležitejšie je zastávky zbytočne nepremenúvať.Okrem evidentných lapsov ako je tá Karpatská by som do toho neryl.Samozrejme treba zjednotiť názvy zastávok okolo Veľkej Pošty,keď je to uzol ale také momotiny ako P.M.I. či N.K.P. až keď si katolícka cirkev zaplatí 500 tis.mesačne za každú (to by vyšlo na jeden NP trolejbus ročne a to by som už bol ochotný zapredať?.
Čítaj príspevky poriadne! Nikto žiaden nový trolejbus nespomenul.
Re #896 pitto32: L14 nie je garantovaná, aj keď ju vykonáva 12/1. Jednoducho, keď sa pokazí NP niekde v Kanaši, ako náhrada tam môže ísť obyčajná Karosa a náhradný nízkopodlažák sa môže na turnus 12/1 napojiť až niekde v meste a nemusí zbytočne liezť niekam von.
Kde má konečnú L10 je vlastne jedno - je to okruh. L19 vždy končila oficiálne na zastávke Nemocnica až do 1.9.2003, kedy sa začala prestriedavať s L10. Aby ľudia nastupujúci na Hollého už vedeli, kam autobus pôjde (či ako L10 alebo ako L19), stanovila sa za konečnú zastávka Hollého, aby sa displeje zmenili už tam.
Re #897 pitto 32: Do nočákov sa oficiálne stále nastupuje cez predné dvere. V praxi sa to ale nikdy nerobilo.
Kolegu S499.1023 si nepochopil. On predsa nepísal, že ulica sa volá Ludvíka Svobodu, ale že by sa tak mala volať.
Prečo Veľká pošta? Hovorí Ti niečo pojem "tradícia"? Ja sa skôr pýtam, prečo balamutiť ľudí a zavádzať ich názvami ako Nám. legionárov. Nikto nevie, kde to je.
Rovnako nezmyselný názov je "Nám. mládeže". Áno, papierovo to sedí, také námestie je hneď pri zastávke, ale čo z toho, keď to tam takto absolútne nikto nevolá a ani po desiatich rokoch názvu námestia v názve zastávky nepomohlo. Spýtaj sa obyčajného Prešovčana, kde je Nám. mládeže. Garantujem, že drvivá väčšina pokrčí plecami.
Kým poniektorí stále rýpu do Veľkej pošty, ja osobne by som si vzal na mušku Čierny most. Zastávku, ktorej názov je omylom desaťročia a bolo by ho načase napraviť. Čierny most sa nachádza ďaleko od zastávky - až na Škutlétyho ulici. Pritom most, ktorý je hneď vedľa zastávky sa odjakživa nazýval Bardejovský. Niekto, kto po revolúcii zastávku Pozemné stavby narýchlo premenúval, to však nevedel a zrejme nechtiac dodnes zavádza prešovskú verejnosť.
Neviem, čo máš na mysli tým, že naprogramovanie v BUSEčkách je názov Kolmanova záhrada ťažko. Buď konkrétnejší. Ako ťažko? Prečo ťažko? O čo ťažšie ako bolo programovanie iných zastávok?
Samozrejme, že na 20 min. interval na L38 bude treba o jeden trolejbus viac.
Dobre;ale ani ulica nemá tabuľku že "Arm.Gen.Ľ.Svobodu".Ani sa tak nevolá.
Volá sa "Arm.Gen.Svobodu".
(pre infomáciu ? )
Vladimír,Papyr,Richard,Vasi,S499.1023:
Premenovanie zastávok:
-tá "veľká pošta"???prečo veľká pošta?Neznelo by krajšie"Nám.Legionárov"?(z úst pána P.Janusa by to znelo ohromujúco vznešene....
? )
Poliklinika "Sekáč" som sa dal nechať inšpirovať jedným kamarátom,
Kolmanovú zahradu by som si poriadne rozmyslel,lebo pri tých BUSEčkách to je ťažko naprogramovať...
Teraz ma napadlo len tak zo srandy,či by sa zast."pod šalgovíkom" neprenovala na cintorn šalgovík,alebo šoltésovej???
?
Peter K.: neviem či nám na ten 20 minútovýna 38-ke interval nebude treba viac trolejíkov?
Ale "moja reč" keď si za 20 minútový interval na 38-ke ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Neviem, akí vodiči budú na 93. Od 1.9. budú pomenené všetky osádky, stať sa môže hocičo. A či tam budú alebo nebudú vodiči zo súčasnej 107 je mi úplne jedno.
Re #907 Palino: Áno, presne tak. Na väčšine vozidiel sú už zavedené trojosádky - t.j. na jednom vozidle s celodennou premávkou sa striedajú traja vodiči. V minulosti boli bežné dvojosádky - poslednou väčšou skupinou vozidiel, kde ešte do 31.8. sú - sú kĺbové trolejbusy.
Vozidlá jazdiace len v špičke majú len jedného stáleho vodiča.