Reakcia na: vasi #689:
To máš teda pravdu. 14 Tr-kári sú na tom všeobecne horšie. Možno je to dané aj tým, že historicky vždy jazdili na starších a horších tratiach a tiež preto, že na sólach je výrazne vyšší podiel starších vodičov.a) v Prešove máme za volantom ešte nejakú ženu??? Nebyť Tvojho príspevku, odprisahal by som, že posledná odišla do dôchodku pred asi dvoma rokmi.
Esíčko 17. novembra - Požiarnická - Obrancov mieru sa jazdilo a jazdí pomaly. Väčšiu rýchlosť tam vzhľadom na stav trolejového vedenia nie je možné vyvinúť. Oblúk 17. novembraˇ- Škutlétyho je na tom ešte horšie.
b) Tento jav som si ešte nikdy nevšimol.
c) Pri Čapajevovej sa vždy brzdilo, kým tam bolo staré vedenie. Po rekonštrukcii v roku 2003 sa tam už nebrzdí. Maximálne, keď raz za uhorský rok, príde nejaký OZ-tkár z autobusu.
d) Je pravda, že väčšina KRÁTKYCH tam jazdí pomalšie. Ale určite nie všetci.
Čo sa týka jazdy, treba ešte rozlišovať trolejbusy so starými zberačmi a s odľahčenými zberačmi ESKO (tých je už absolútna väčšina). Staré zberače sú už len na niektorých starších sólo trolejbusoch a tie tiež prispievajú k pomalšej jazde.
Oblúky ako kritiku beriem. Tiež som si všimol, že väčšina sa ich nepochopiteľne bojí. Isteže, nie všetci, máme aj takých, čo do oblúka idú rýchlejšie ako bus. Ale zatiaľ ich je málo. Ono dôvod bude zrejme aj ten, že ešte stále máme veľa starých a zlých oblúkov (ŠKU - 17N, 17N - POŽ, POŽ - OMI, PRO - BAJ, BAJ - SAB, AGS - LNO).
Cez elektrolajny je v max 40 preto, lebo všetky trolejbusy ešte nemajú odľahčené zberače. Keď sa dokončí ich výmena, možno sa rýchlosť zvýši. Ale na väčšine našich krížení v prevádzkových podmienkach sa ani rýchlosť väčšia ako 40 km/h nežiada (lebo centrum, lebo križovatka, lebo semafor...)
--
Dnes som si stopol jazdný čas na L4 u jedného zdatnejšieho vodiča. Jazdné doby boli nasledovné:
SI3 0´, PRO 1´, CEN 2´, VUK 3´, NKP 4´, VOL 5´, CLE 6´, POL 9´, TRO 11´, NHL 12´, VPO 14´, ČMO 15´, ŽST 17´, LES 21´, PHO 22´, MBE 23´, LNO 25´, VAN 26´, PŠA 27´. Inými slovami po celej trase výsledný náskok 3 minúty. Podotýkam, že šlo o spoj zhruba v strede odpoludňajšej špičky a s výnimkou dvoch semaforov sme stáli na každom. Ako náhodu beriem, že sa mu podarilo prísť k Trojici za 11´ (normál o takomto čase 12´). Ale ostatné výsledky sú zamysleniahodné.
vasi
Neviem cim to je, ale nesmierne ma rozculuju veci tohoto typu:
a/ Nie ze by som mal nieco proti zenam za volantom, ale ta nasa jedina zienka domaca ma vie fakt nastvat. Cez obluk na most za Duchnovicovym nam. si to nabehla necelych 10 km/h a este len tak, lebo medved, si v strede slapne mierne na brzdu. No nepovedali by ste jej nieco pekne? ? To nie je jedina, co tak jazdi. A potom vodici nadavaju, ze ich na tom moste obehuju auta, slapnu na akcelerator a superia s autami, kto skor pride na koniec mosta a vtrepe sa do uzkeho vyjazdu z neho. A potom nasleduje smutnych znamych 10 km/h cez dalsi obluk.
b/ To iste miesto z druhej strany, od zast. Obrancov mieru. Tam, ako prechadza trolejove vedenie z jedneho jazdneho pruhu do druheho miernym zalomenim. 99,99% vodicov kratkych TB tam slapne na brzdu a prejde tento usek rychlostou max. 20 km/h. Keby ze som nezazil prejazd toho useku rychlostou vyse 50 km/h a so starymi zberacmi, mozno
som ticho.
c/ Teraz si zoberiem na musku malicky oblucik na rohu Levocskej a Capajevovej. Taky isty pripad spravania sa vodicov, ako pri bode b/. No nechapem, co sa im na nom nepaci. Ved stary obluk bol prudsi, a nechodili tak pomaly cez neho, ako cez ten novy.
d/ Krizenie zeleznica - TB vedenie: Max. rychlost prejazdu kratkych TB sa nesmelo priblizuje 25 km/h.
e/ Vysokorychlostne vyhybky: Stale bieda a su nepoucitelni. Predstavte si 2 TB na semafore Cierny Most, smer stanica. Prvy klbak, druhy kratky. Zelena. Klbak sa rozbehne, pred krizom pusti akcelerator. Odhadovana rychlost prejazdu: mierne cez 20 km/h. Kratky TB. Rozbeh, pred krizom brzda. Odhadovana rychlost: 10 km/h. Ked sa nedokazu ucit od kolegov, tak od koho sa to naucia???
f/g/h/i/j/... atd., atd.
Inac vseobecnym problemom vsetkych presovskych TB /aj klbovych/ je prejazd oblukov.
Co s tym?
Keby ste mi neverili, tak staci sadnut do kratkeho trolejbusu a presvedcite sa na vlastnej kozi /odporucam hlavne 79,87,88,89,91,119,121,122,123/.
Naopak tesia ma vodici 81,90 a 120, hoci z kazdeho TB iba po jednom.
Este taka jedna otazka: Preco je cez elektrolajny povolena rychlost iba 40 km/h?
Richard: vcera v 112 nebol ani Kajsi ani Pjotro. Bol tam taky sivovlasy vodic s fuzmi, ktoreho som kedysi vidaval v TB 92.