Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Papyr: Hľadal som a našiel som túto stránku salzburskej MHD:
http://www.stadtbus.at/content.php

Klikni si na schému (vo formáte PDF). Zdá sa, že otázniky sú vyriešené. Okrem autobusov a trolejbusov v schéme vystupuje Lokalbahn. Takže zrejme to je to, čo si videl a to zrejme nemožno považovať za klasickú električku.
Reakcia na: Papyr #428:
Nuž, neviem. Ja som bol v Salzburgu pred štyrmi rokmi, strávil som tam celý deň, chodil po centre, fotografoval MHD a všetko samé autobusy, ale najmä trolejbusy. Na ďalší deň sme mesto opäšťali, pričom náš vodič zvolil takú trasu, že sme sa po Salzburgu hrmotali asi pol hodiny, kým sme z neho vyšli a znova len samé trolejové vedenie pre trolejbusy - výhybky, otočky a pod. Nedávno som si kúpil mapu mesta Salzburg a vo vysvetlivkách je len značka trasy autobusovej a značka trasy trolejbusovej linky. O električke ani slovo.
Je možné, aby vybudovali električkovú trať odvtedy? Má to vôbec zmysel, keď Salzburg je zadrátovaný trolejbusmi skrz na skrz.
Nie, nechcem pochybovať o tom, čo si videl, ale nemohla to byť nejaká prímestská ľahká železnica alebo čo?
Reakcia na: Vladimír #426:
No, predpokladam, ze ano, pretoze ked som tamadial prechadzal, vsimol som si most ponad dialnicu, nad ktorym viseli 2 * 1 troleje. Pritom to bol cestny, nie zeleznicny most, a aj tie troleje boli bez retazovkoveho zavesu, kt. je typicky pre vlak.
Aby som nezabudol. Dnes už po meste behá s displejmi aj 89-tka.
Reakcia na: Papyr #420:
Ehm... V Salzburgu majú tramvaje???

Re#422 vasi: Presne neviem. Môže to byť tým, čo písal Papyr, že pri malých písmenách zobrazíš viac textu. Okrem toho, ale to neviem, či bol zámer, text malými písmenami na Mielcoch vyzerá oveľa lepšie ako všetko s veľkými. Ale pre úplnosť treba dodať, že záložné busy (306, 308), ktoré nahadzujú linku a cieľ v režime "Náhradná linka" zobrazujú cieľ veľkými písmenami. Osobne by som bol ale radšej, keby to znormalizovali a zaviedli tiež písmená malej abecedy.

Re #423 Papyr: Ešte doplním, že Mielce mali odjakživa v Prešove všetky písmená veľké. Až dodatočne to bolo zmenené (už si nepamätám - 2001? 2002?).

All: Na DP momentálne prebieha potvrdzovanie veľkostí oblečenia vodičmi, pretože DP pre letné obdobie pripravuje zmenu rovnošaty, kedy by vodiči mali dostať firemné tričká miesto košieľ.
re j, vypadok energie: neprijemna vec, ale treba ju brat do uvahy a hlavne zaspecifikovat, ci sa jedna o chybu vedenia, resp. pevneho trakcneho zariadenia, alebo o prerusenie dodavky od elektrarni. na oba problemy je vsak riesenie: u vedenia to je o konstrukcii, reviziach a udrzbe. u dodavky energie ide o moznost nahradneho napajania useku a meniarnou b a naopak a o vhodny nahradny zdroj, ci uz vo vozidle (trakcna bateria, spalovaci motor) alebo v meniarni (v ba neexistuje a myslim, ze cr a sr taktiez nie, neviem).
re j, plyn vs. tbus:
preco tu siris polopravdy? cngbus je ekologicka varianta k dieselbusu. to je jedine v com mas pravdu. moze, ale nemusi byt lacnejsi (bavime sa o prevadzkovych nakladoch). ale polozim ti protiotazku: pocul si niekedy slovko rekuperacia? to je znovuvyuzitie energie. tbus ma prevadzkovu brzdu elektrodynamicku. pri brzdeni je motor v generatorickom chode a prud, co "vyrobi" vracia spät do siete, kde ho spotrebuje ine vozidlo. cngbus pri brzdeni zakvici retarderom a "nadbytocnu" energiu zmari hydrodynamicky, ale plyn do flase spät nevrati, dieselbusu taktiez nepribudne nafta v nadrzi.
takze by som si velmi dobre spocital, kde mi co jazdi a v podmienkach dpb by som p retazene buslinky previedol na elektricky, tie optimalne vytazene do 18 a 12m trolejbusov a tam, kde vypocitam mensiu kapacitu, tam az autobus s vynimkou kopca, pretoze tam ma tbus vela vyhod v porovnani s abusom.
Reakcia na: vasi #422:
Zvyk. BUSE dokaze napisat ciel aj malymi pismenami a RG dokaze napisat ciel aj velkymi pismenami. Mozno bude pes zakopany v tom, ze DPMP kupuje displeje RG co najmensie (=co najlacnejsie) a na maly displej toho napises viac malymi pismenami.
Ak mozem jednu otazku: Preco sa na displejoch R&G nezobrazuje ciel velkymi pismenami ako je to pri displejoch Buse?
Reakcia na: S499.1023 #414:
Plny suhlas, este som ho trochu rozvinul 🙂
Reakcia na: J #412:
"Neverím, kým neuvidím, že vybudovanie plničiek vo vozovniach (postupne) a postupné nakupovanie CNG busov (nie prestavba) by bolo drahšie ako zadrátovanie mesta. Aj keď to zadrátovanie by bolo pri konečnom účte o 25 rokov lacnejšie. "

Tak po prve, rychlost navratnosti sa ti bude odvijat od toho, kolko spojov za den ti pojde po danej trase. Trolejbus sa oplati od takych 70 spojov za pracovny den v jednom smere vyssie. Cim viac ich bude jazdit, tym rychlejsie sa to splati, je to jednoducha nepriama umera, zatrolejovanie trasy so 140 spojmi za den sa zaplati dvakrat rychlejsie, ako zatrolejovanie trasy so 70 spojmi za den. Radovo sa to pohybuje od cca 4-5 rokov (300 spojov) po 15-20 rokov (70 spojov).

CNG prinesie uspory tohto roku, mozno aj v roku 2005, ale
a) nikto nevie, ci to bude usporne i v roku 2006 a dalej,
b) nikdy to nevyrobi taku usporu, ako trolejbus. CNG sa nikdy nedostane na 20% hodnoty dieselu.

Po druhe, ked u CNG pocitas nove busy a nie prestavby, preco nepocitas rovnako aj u trolejbusov? (Tj. namiesto novych autobusov sa budu kupovat nove trolejbusy.)

"Avšak v každom prípade DP, ktorý chce mať iba trole a nenechať ani jeden bus, robí chybu a uvedomí si to pri prvom väčšom (4 hodinovom) výpadku el. energie. To musíte uznať aj vy.

Pocul si uz o takzvanom trolejbuse s nezavislym pohonom (tiez znamy ako duobus)? Alebo si zahrabany v roku 1990 ako cela BA a nevsimol si si, ako pokracuje vyvoj?

A k tomu vypadku elektriny: energeticke zavody, tj. dodavatel energie, si takyto vypadok prakticky nemozu dovolit kvoli obrovskym penale, ktore by museli platit. Zivelna pohroma, ktora by strhla vedenie VVN, je tiez krajne nepravdepodobna. Z toho vyplyva (a teraz citaj pozorne), ze 99% vypadkov trakcnej energie je VINOU PRISLUSNEHO DOPRAVNEHO PODNIKU. Bud nizka kapacita meniarni, alebo prilis vysoky odber, alebo skrat (zla instalacia vedenia, privodnych vedeni, dopravna nehoda...) Nepamatam si, ze by kedy vypadlo prazske metro z dovodu VYPADKU ENERGIE.

V Salzburgu planuju previest 100% MHD do elektrickej trakcie (tramvaje+trolejbusy). Tam by tvoje genialne argumenty asi neuznali.
Reakcia na: J #412:
Este raz a viac polopatisticky:

Ak prejdem 55 milionov vozokilometrov autobusom na diesel (po Prahe), za naftu pri dnesnych cenach zaplatim 58 milionov Kc.

Ak prejdem 55 milionov vozokilometrov trolejbusom (po Prahe), za trakcnu elektrinu pri dnesnych cenach zaplatim 11 milionov Kc.

Pochopil?
Reakcia na: Valec #416:
Nooo... v budúcnosti môžeme spraviť update s prešovskými vozmi v nových domovoch (Zlín, Žilina, Nitra, Poprad, Trebišov...)
Reakcia na: Vladimír #391:
K tomu uz nemam co dodat, mozem len suhlasit.
Re #412 J: Ja si stale myslim, ze momentalny trend CNG-ako-ekonomicko-ekologicky-vseliek je len chimera, ktoru predmetne dopravne podniky o par rokov trpko olutuju.
Pridávam ešte jednu fotečku odpredaného prešovského vozu:
http://www.valec.wz.cz/___1/img_2705.jpg
Reakcia na: J #412:
Generálny výpadok elektrického prúdu je historická udalosť, ktorú možno zažiť možno raz-dvakrát za život. Inak si myslím, že je v silách dopravcu vhodným rozdelením úsekov a ich napájaním zmierňovať doprady závislosti elektrickej trajcie.

Re #413 S499.1023: Sigord - naša prímestská rekreačná-športovo-turistická oblasť, kam SADisti zavítajú cez víkend trikrát za deň.

Re #414 S499.1023: Jasné - pomocný pohon. Takto skoro ráno mi ani nezišiel na um :o)
Reakcia na: J #412:
No a ja zase neverím, kým neuvidím, že vybudovanie plničiek vo vozovniach a postupné nakupovanie CNG busov by bolo lacnejšie ako zadrátovanie mesta. Akú vypovedaciu hodnotu má teraz tvoj príspevok proti mojmu? Papyr ti tu predložil nejaké čísla, podložené nejakými autoritami. Ty mu proste neveríš. To čo už je za diskusiu? A čo sa týka výpadku el. energie:
1) Žiadny DP nebbude drotovať trate do UP, takže istý počet smradobusov ostane a to na nepredvídanosti stačí.
2) V celom nesocialistickom svete sa odjakživa stavali trombelusy s pomocným pohonom, ak si o niečom takom počul.
Toť vše, ako hovorí Citátor Predpisový.
Reakcia na: Richard #410:
Večná škoda, bo na Sigord chodím na chatu a hlavne ma fascinuje ten posledný SADistický autobus, nejako 22:55 či tak nejak z PO, čo chodí len v párnych týždňoch...
Papyr a Vladimír: Ale vy my stále nechcete rozumieť. Ja si uvedomujem, že trolejbus je najlepšie a najlacnejšie riešenie. Aj keď Papyrove čísla sa mi nezdajú. Už len vybudovanie drátov nad zem a meniarní, by stálo omnoho viac ako 11mil. Kč. Neverím, kým neuvidím, že vybudovanie plničiek vo vozovniach (postupne) a postupné nakupovanie CNG busov (nie prestavba) by bolo drahšie ako zadrátovanie mesta. Aj keď to zadrátovanie by bolo pri konečnom účte o 25 rokov lacnejšie.
Avšak v každom prípade DP, ktorý chce mať iba trole a nenechať ani jeden bus, robí chybu a uvedomí si to pri prvom väčšom (4 hodinovom) výpadku el. energie. To musíte uznať aj vy.

O.K. Prešovské podmienky nepoznám, takže sa nebudem na tento smer vyjadrovať.
Reakcia na: Richard #410:
Joj, joj! To tak ťažko pozrieť na hlavnú stránku? 😉 Tam je to pekne napísané - nové displeje majú už aj 308, 309 a 310. Ak si videl ešte niečo novšie, neváhaj a sem s tým, nech info aktualizujem!

Doprava na Delňu bude počas prázdnin organizovaná veľmi podobne minulému roku, ak nie úplne rovnako. Myslím, že sedlový a víkendový 30 min. interval bohato stačí.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.