Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Prajem vsetkym pekny den,
dnes bola "prehliadka historickych vozidiel", lebo boli videne TB ako 75 a 79 ... 🙂 79-kou som sa viezol, ale strasne tam huci vzduchovy kompresor - az neprijemne cestovat...
Vladimir: Neviem, ci som dobre postrehol, ale mam pocit, ze som videl namontovane nove displeje na dalsich AB, ci nie ?
Trosku "off topic", ale davnejsie som spomenul, ze s kupaliskom Delna to vizera otazne, tak to uz nie je pravda, novi najomnici sa pustili urychlene do prace a zlepsuju, co sa da, takze sezona si myslim, uz je zachranena.
Skoda, ze otazka prepravy cestujucich na Sigord prostrednictvom DPMP nie je v sucasnosti priechodna. (davnejsie to vysvetloval Vladimir).
Co sa tyka prepojenia Delne v letnej sezone, ostane to podobne ako minuleho roku ? Alebo sa bude nieco menit ?
Reakcia na: TeBeCe #396:
Áno, áno. Tiež som o tom počul. Uherské Hradiště alebo kde to bolo. Pred pár rokmi všetko prestavali na plyn a teraz sa vrátili k dieslu 🙂
Reakcia na: Esicko #398:
Nebijem. Ja som vždy odchýlky od základnej témy toleroval v celkom slušnej miere 🙂

Re #407 eMareq: Takýchto obcí je v Prešovskom kraji viac a už dlhšiu dobu.
Nechcem byť egoista, ale teraz mi nejde o "tie" obce. Ja sa trasiem o obce obsluhované DPMP.

All: Dnes na L48 o 13:49 zo Sídliska III opäť vyše 20 cestujúcich. Slušné.
Reakcia na: Vladimír #391:
V niektorych obciach presovskeho kraja to dospelo az tak, ze tam bude chodit autobus SAD az raz za tyzden. Tusim sa jednalo o Svidnik (bolo to v relacii regionalny dennik)
Reakcia na: S499.1023 #403:
Samozrejme suhlasim, ze odchod, nazvime to "odchod nahradnym sposobom" (PN, RPN, V, Op, Z), je mimoriadnostou. Neznamena to vsak, ze za tymto navestidlom musia byt nutne PZZ v poruche. Odchadzat nahradnym sposobom mozes napr. preto, ze nemas dohlad niektorej vyhybky suvisiacej s danou vlakovou cestou, obsadeny vyhybkovy alebo kolajovy obvod neovplyvnujuci cinnost PZZ, poruchu tratoveho zab.zar., prepalenu ziarovku na navestidle atd. Preco by mal vlak aj v tychto pripadoch ist pri styroch PZZ ako na Op? Navest Priecestne upozornovadlo mu to vsak pri odchode nahradnym sposobom prikazuje a basta! 🙂
Nie, tam je len zelena a cervena - skupinove odchodove umiestnene za krajnou vyhybkou platne pre vsetky kolaje. Ina ako VOLNO som myslel na rucnu privolavacku, V alebo Op rozkaz. Nevies ze ZSR trpi zvlastnou formou masochizmu? Do najdolezitejsich stanic dat to najprimitivnejsie zab. zar., vid Kosice, Presov, ale aj Leopoldov, Cierna n.T. SRT.
Reakcia na: Esicko #402:
Poznám (aj s Mikuldom ,teraz je na vojne, má DOMA panel z reléovky!!!), ale radšej si ju prečítam na papieri ? .
Reakcia na: Esicko #398:
No tak to ja si zase myslím, že takáto návesť je v poriadku, odchod vlaku zo stanice na inú návesť ako Voľno by mal byť mimoriadnosťou (predpokladám teda, že za Voľno sa pokladá aj kombinácia Voľňa s niečím?).
Ceska D1 je krasne spracovana na www.volny.cz/mikulda/d1/
Reakcia na: Sarko #397:
A čo by mu pomohlo keby porušil predpis, eď aj tak stojí na úseku bez napätia?
Reakcia na: Esicko #390:
Oh, sorry, ja som už podľahol rutine, budemsi musieť znova prečítať ohavnosti D1 a D2...
Reakcia na: Esicko #398:
Uff, tak to je horšie, ako som si myslel...
Sarko: V pripadoch poruchy PZZ jazda vlaku zavislej trakcie bez motoroveho rusna nie je dovolena, aspon oficialne. Aj tu je vidiet, ako to je skvelo "vyriesene". Naviac sa vlak musi spravat ako keby bol vyrozumeny "Op" rozkazom (aj ked nie je) aj v pripadoch jeho odchodu zo zst. Presov okolo odchodoveho navestidla s navestou STOJ, co moze sposobit dalsich x-poruch vobec nesuvisiacich s PZZ, dane PZZ moze kludne fungovat! Na odchodovom navestidle je totiz "historicky nova" navest 160 Priecestne upozornovadlo s cislicou 4, ktora vlaku pri odchode na inu navest ako VOLNO, prikazuje ist na styroch nasledujucich PZZ ako keby bol vyrozumeny o ich poruche Op. Opat amaterizmus ludi tvoriacich predpisy. Vlado, nebi ma...
Reakcia na: Esicko #395:
OK, čo teda v prípade, že PZZ nebude fungovať, strojvodca dostane rozkaz "Op" a pozabudne sa rušeň nezávislej trakcie? 60m pred priecestím pôjde 10 km/h a 50m pred ním musí stiahnuť zberač... Za predpokladu, že zastaví tesne za posledným deličom a pred návesťou "zdvihnite zberač", mohol by porušiť predpis, alebo by musel stáť a čakať až ho niekto odtlačí?
Reakcia na: Vladimír #391:
davnejsie bola na CT reportaz o tom, ako v niektorych mestach na Morave (alebo v Cechach) odstavuju plynove autobusy z prevadzky, lebo plyn zdrazel a uz sa im ich neoplati prevadzkovat...
Reakcia na: Sarko #394:
Co sa tyka Tvojho vyjadrenia, ze to krizenie prejde vlak aj 10 km/h... Nuz neprejde, lebo podla platneho predpisu navest STIAHNITE ZBERAC musi byt osadena 50 m pred chranenym miestom a navest ZDVIHNITE ZBERAC 50 m za chranenym miestom (bez napatia). Razom z toho mame minimalne 100 m dlhy usek.
Reakcia na: Sarko #388:
Ešte malá poznámka, žel. trolej je teda izolovaný celkovo na 6-tich miestach. 2xkeramický delič, 2xpertinax medzi stopami a 2xkeramický delič. Z fotografie je vidieť vzdialenosť medzi najvzdialenejšimi deličmi len cca 20m, čo sa mi nezdá. Pravdepodobne tam ešte budú nejaké dalšie deliče. Ak nie sú, znamená to, že vlak bez problémov prejde zotrvačnosťou aj rýchlosť 10 km/h...
J: Praha sice oficiálne neuvažuje o zavedení trolejbusov, ale zato tam každý ľutuje ich zrušenie v roku 1972. Každopádne Prahu ani nenapadla taká vec, akože plynofikácia. Dokonca na FD ČVUT leží jedna diplomová práca, ktorá dokladuje, že prevedenie pražskej dieselautobusovej dopravy na trolejbus je lacnejšie ako plynofikácia, a to aj v počiatočných nákladoch, tak aj na prevádzku. Kontrolný výpočet, ktorý pre mňa robil jeden vyštudovaný elektroenergetik, dáva náklady na prejdenie 55 mil. vzkm 58 mil. Kč u dieselu a 11 mil. Kč u trolejbusu. Takáto finančná úspora, nehovoriac o úspore ekologickej, sa s tvojimi plynovými busmi nedá dosiahnuť.
Reakcia na: Vladimír #391:
"kde mali a majú trolejbusy zelené"
Opravujem vetu, samozrejme "kde mali majú trolejbusy zelenú". O farbu vozidiel vôbec nešlo ☺
Reakcia na: J #386:
Prečo ppužívaš len príklady, ktoré sa Ti hodia? Áno, Viedeň a Praha ani o trolejbusoch nerozmýšľajú (aj keď v prípade Prahy to nie je celkom pravda), ale na druhej strane tu máme svetlý príklad z rakúskeho Salzburgu, kde mali a majú trolejbusy zelené a podľa najnovších správ sa tamojší DP rozhodol, že v meste bude prevádzkovať len jeden druh dopravy a definitívne zlikviduje autobusovú dopravu a zatrolejuje zvyšné úseky mesta. Takže tak... (podľa mojich informácií).

Ak obhajuješ ekologickosť plynu, ber ohľad aj na prešovské podmienky, keďže sme v prešovskom fóre. V PO takmer všetky kapacitné smery sú strolejované a tie ktoré nie sú, sú adeptmi na ďalšie trolejovanie. V konečnom dôsledku Ti autobusové smery vychádzajú priľahlé obce + mestské časti s 60, max. 30 min. intervalom. A nechcem byť hrubý, ale keď Vydumanec (čo ako pekne tam je a koľko lesov je tam) je hlavnou výpadovkou na Margecany, splynofikovanie tej Karosy, čo tam raz za hodinu prejde, je podľa mňa skôr smiešne.

Ceny plynu nie sú kolísavé. Ale dokedy? Ak raz vieme, že zásoby zemného plynu sú vyčerpateľné, je len otázkou času, kedy začnú vyskakovať. Skôr sa mi zdá pravdepodobnejšie, že ekonomicky výhodnejšie je zatiaľ ceny plynu podržať, vyvolať histériu okolo cien ropy, navnadiť na používanie plynu a potom si s jeho cenami robiť čo chceš.

Kiež by si mal pravdu a doprava by fiškálnou decentralizáciou neutrpela. Na rok 2005 nedostaneme od štátu ani korunu a mesto sa tvári, že o ničom nevie a neplánuje dať na MHD viac ako po ostatné roky. Myslím, že nemusím vyčísľovať finančný dopad takéhoto variantu. A ak aj mesto peniaze naškriabe (neviem z čoho, lebo vieme ako sa u nás robia reformy), stále mám obavu o obce, pretože mesto určite na dopravu do obcí pripievať nebude. A či budú obce vládať platiť všetko samy. Či pôjde niečo na MHD aj z VÚC alebo nie... Nikto nevie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.