Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pokiaľ bude zrealizované vyraďovanie T- busov v roku 2005,dľa predpokladu,tak to nám ten počet povážlivo pekne klesá.
Reakcia na: pete. #2889:

a už nesvieti.... či nebodaj áno?
VLK
Reakcia na: VLK #2888:
Nastastie uz ziadne vozdilo vybavene Emtestami nemame. Bola to 319tka a mala iba transparenty Emtest, nie cely system.
chcem sa opýtať, či neviete, v akom stave je vozidlo myslím, ehmmm... 314(???) vybavené systémom EMtest... naposledy, ako som ho videl, tak nešli transparenty... dik, VLK
Reakcia na: Papyr #2884:
Merače sú už vo VŠETKÝCH trolejbusoch. Zatiaľ si informácie vyhodnocuje len DP pre vlastnú potrebu. Vodiči do ničoho nie sú zapojení. Až sa ich to bude týkať, poučení budú. Zatiaľ sa ich to ale netýka.
Vasi: no, pokial netrieska spagat do predneho okna a vyhybky za vozom netrieskaju o strechy aut, pripadne o hlavy chodcov, tak je to v pohode... 😃 v BA vraj bol pripad, ked vypadnuty zberac vystrelil do prevesu, odtial sa odrazil na chodnik a ako sa vracal spät k atmosfere, tak sa zahakol o madlo na detskom kociari a vylozil cestujuceho kojenca a kocik (uz prazdny) skoncil kdesi daleko pred trolejbusom. Maly to vraj cele prezil bez akejkolvek ujmy a dokonca to udajne cele v tichosti prespal.
Nemyslim, ze je to az take zle so stylom jazdy trolejbusov cez vyhybky. Mnoho vodicov nimi prechadza tak, ako by tam bol len rovny drot. Najde sa vsak dost aj takych, ktori permanentne zrychluju-brzdia-z-b. Snad ich to coskoro prejde.

Na susednom fore som pred casom polozil otazku. Ako dlho musi trvat spicka, aby sa oplatilo spoj vykonavat trolejbusmi? Alebo inymi slovami: Ak pridany spoj zvysi maximalny 1/4h. vykon v danom mesiaci, ako dlho este musi premavat, aby to bolo vyhodne uskutocnit trolejbusom?
Ak zoberieme do uvahy tarify VSE za EE, presovske podmienky- za 1 hodinu prejde trolejbus podla CP z S3 na Sekcov a spat teda 20 km , 20 pracovnych dni v mesiaci,..., tak :
musi odjazdit kazdy pracovny den 6 hodin, alebo kazdy den po 4 a pol hodiny.
Ak by to bolo menej, lacnejsi je autobus. Ak viac, lacnejsi je trolejbus. (naklady na palivo) Na uvedene casy samozrejme vplyva rozdiel cien medzi naftou a EE (jej zlozkou za kWh).
Reakcia na: Vladimír #2869:
Ale merace uz su nainstalovane. Minimalne v niektorych vozidlach. Takze to "uskutocnenie skolenia" sa uz malo davno odohrat.
Reakcia na: Bigmac #2879:
Pravda, pravda...
Osobne si myslim, ze v 15Tr nie je vodic v takom uzkom kontakte s vozidlom ako v 14Tr (hlavne nepocuje tak dobre, ze mu trieskaju zberace ? ).
Reakcia na: Shadow #2881:
skoda mam len osobitne Richard, Ondrej, TY, Vladimir ?

skoda. nabuduce to bude viac zmapovane a ofotene
Pitto, nemohol by si mi na mail poslat aspon jednu fotku zo stretka ? - taku na ktorej sme vsetci.
Reakcia na: Bigmac #2877:
Mňa vedúci dopravnej prevádzky presviedčal, že zavedení merania naše trolejbusy začnú jazdiť rýchlejšie. Ak sa nemýlim, sám nemá rád neodôvodnené brzdenie pred výhybkami. Trolejbusmi cestuje každý deň.

Re #2876 Pitto + #2878 ondrej38: Díky. 319 doplním. Dávať to môžete aj sem do diskusie. Hádam to budem stačiť odchytávať.

Re #2879 Bigmac: Ja mám zo svojich pozorovaní v Prešove dojem, že vodič si zachováva svoj štýl jazdy bez ohľadu na dĺžku trolejbusu. Akurát, že v cudzom vozidle skôr chytajú deliče a výhybky, lebo nemajú odhad na vzdialenosť.
To, že vo všeobecnosti prešovské kĺbové trolejbusy jazdia rýchlejšie ako sólo, si ja osobne vysvetľujem tým, že na kraťasoch je podstatne vyšší podiel vodičov starších a tiež vodičov tzv. "valalských" (trvale bytom mimo Prešov - dochádzajúci), ktorí akosi nemajú vzťah a záujem vedúci k zlepšovaniu štýlu jazdy. Tým som samozrejme nechcel nikoho uraziť.
Re Papyr&Vladimir: a este cosi: neviem, ci to je len zhoda mnohych nahod alebo holy fakt, ale mam vypozorovanu jednu vec, osobne ju nazyvam Presovsko-zlinskz syndrom. Jeden a ten isty vodic sa s pavukom 14Tr vlecie ako syfilis cez Ukrajinu, zatial co pokial sedi v klobase 15Tr, tak akosi nevie odhadnut, kde je podlaha kabiny vodica, sustavne sa ju snazi pod pedalom jazdy predupnut a vlky trhaju zvisle madla. Chapem, ze 15tka ma voci 14tke mierny merny nadvykon trakcneho obvodu, ale predsa. Co Vy na to, ha?
Reakcia na: Vladimír #2875:
sevas mam ti to poslat tu alebo na mail?
btw dnes v Presove EC PO-899BY ? takze nove Citybusy budu mat urcite BZ ktore pride na rad uz zajtra!
Re Papyr&Vladimir: mozno po zavedeni merania spotreby a hlavne po prvom vyhodnoteni mnohi (vsetci) vodici pochopia, ze najlacnejsia technika jazdy je plny rozjazd na vmax, dlhy vybeh a potom brzda do zastavenia v dalsej zastavke. Zial v zapche je to nie moc uplatnitelne, ale zas taky pavuk ma na rozdiel od zrychlovacovej tramvaje takmer bezstratovu regulaciu rozjazdu.
Reakcia na: Vladimír #2875:
319 -- PO 036 BT
All: Ešte niečo --> v katalógu nám chýbajú ŠPZ nasledujúcich vozidiel: 261, 277, 284, 288, 295, 306, 307, 310, 313, 315, 317 a 319. Očakávam, že ma zasypete informáciami.
Takže v roku 2004 bolo vyradených naozaj 12 vozidiel MHD, a to: 72, 80, 85, 259, 262, 275, 276, 285, 286, 289, 297 a 298. Bližšie info v novinke na hlavnej stránke.

Na rok 2005 sa predbežne (to znamená, že to môže byť napokon aj celkom inak) počíta s vyradením vozidiel č. 74, 78, 261, 288, 301, 304 a 317.
Je to zaujímavé, vždy som chcel vedieť, ktorý Ikarus zostane ten celkom posledný. Zdá sa, že to bude 299 - nebol by som veru nikdy tipoval.
Reakcia na: vasi #2872:


Ad 1. Prečo sa niektorí trolejbusáci vlečú, treba sa opýtať v prvom rade ich. Nie je mi známe, že by ich DPMP nejako viedol k slimačej jazde. Cez výhybky Elektroline je povolená maximálna rýchlosť 40 km/h. Faktom ale je, že v prípade poškodenia výhybky vodič nesie hmotnú zodpovednosť. A možno práve to si poniektorí vysvetlili tak, že pre istotu treba ísť menej ako 20.

Ad 2. Neviem. Pravdou ale je, že zásady úspornej techniky jazdy pre autobusy sú všeobecne viac známe (viac analógia s IGK), takže vodiči busov by s týmto nemali mať problém.
Reakcia na: Vladimír #2869:
Sorry, tento prispevok som akosi prehliadol...
Ad 1:Ale ked je pravda, co pises, tak si neviem vysvetlit, ze isti vodici sa vlecu v pracovny den v popoludnajsej spicke veselo tridsiatkou a je im jedno, ze meskaju aj viac nez 5 minut... ?

Ad 2: No to som zvedavy, aj autobusaci mali nejake skolenie???

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.