"Výsledná ponuka na 18-metrové vozidlá, ktorú dopravný podnik označil ako nehospodárnu a súťaž v tejto prvej časti preto aj zrušil, predstavuje 3,65 milióna eur.
Jej odhadovanú hodnotu stanovil DPmP na začiatku tendra na takmer 4,43 milióna, teda bola vyššia oproti vysúťaženej o 780-tisíc eur, čiže zhruba o 17,6 percenta.
Ak by uchádzač ponúkol cenu o 24 percent nižšiu oproti odhadovanej tak, ako to bolo pri 12-metrových vozidlách, ktorú DPmP nepovažoval za nehospodárnu, dostali by sme sa k sume takmer 3,37 milióna.
Zákazka by teda zlacnela ešte o ďalších zhruba 280-tisíc eur.
Dopravný podnik získal na spolufinancovanie nákupu až 95 percent financií z eurofondov a len zvyšných 5 percent má doložiť zo svojho.
Pri akceptovaní právoplatne vysúťaženej ceny 3,65 milióna za šesť 18-metrových trolejbusov by tak musel priplatiť z vlastných zdrojov navyše oproti „optimálnej“ cene 3,37 milióna iba 14-tisíc eur.
Čiže DPmP sa v konečnom dôsledku rozhodol zrušiť nákup šiestich vozidiel v hodnote 3,65 milióna, lebo je pre neho neprijateľné a nehospodárne minúť o 14-tisíc eur viac.l"
Kvôli 14 tisíc eurám sa idú riskovať eurofondy za 3,5 milióna€. Košice to totiž už zabalili, lebo električky im do konca roka 2023 nestihnú vyrobiť. Pri obstarávacích rýchlostiach DPMP som zvedavý ako to chcú stihnúť tu. A to sa ešte nezačali obstarávať elektrobusy, čo je ďalších 2,5 milióna €.
Zdravim , viem ze toto by som mál písať priamo na podporu no, takto
revizor cislo 16 je tak nezdvorily, pekne pani hovorim ze som si zabudol štiknúť lístok nech sa ide opýtať vodiča ten ma videl že som bežal k autobusu cislo 1. (neverili ste mi ze som nastupil na trojici) (nastupoval som o 17:46 10.5.2022 na trojici) a skoro som to nestihol a pani ešte mi dá pokutu.tymto prosim kazdeho kto pracuje v tom skur. DPMP nech sa sprava k svojim cestujúcim zdvorilo a nie ako k handre / este priklad dieťa (4-3 rocnik ) nema listok a žiadny doklad o sebe a vy ho strašíte hliadkou? čo to má znamenať dieťa ma potom strach no hroza
Myslím si že minimálne SORky určite, veď vidíš že posledné dni máme vonku 717,718,719,720.. 715 minule vyšla ale len po Sídlisko 3, takže tam by som nádeje nedával na najbližšie obdobie.
Minimálne na 719 som si to všimol pred asi mesiacom, predpokladám, že to je tak isto aj so 717. Keďže nie su tak často v premávke, nedá sa to tak sledovať.
Nemá niekto informáciu o prípadnom odťahovaní vyradených vozidiel z vozovní? Čo som si všimol alebo skôr nevšimol boli B941 a B932 v Šarišských Lúkach a taktiež dnes sa mi zdalo že pri vstupe do Solivaru je vidno iba 334 a nie 332 aj keď neviem prečo by brali iba ju a ostatné nie
Pár metrov vedenia by ich nezruinovalo, ale dve výhybky navyše by to predražili snáď aj o 100%. Pre tie sporadické mimoriadnosti asi stačí možnosť buď obkrúžiť celý kruháč, alebo ísť po starej trase medzi OBI a Tescom.
Teraz mi napadlo, že keď už robia tú novú stopu, tak mohli by prepojiť ňou aj Východnú. Niekedy sa môže stať, že trolejbus bude potrebovať prejsť z Východnej na stanicu, trebárs počas výluky alebo manipulačnej jazdy a takto bude musieť krúžiť po celom kruháči. Tých pár metrov vedenia by ich už nezruinovalo.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
rexino
Vyberám čerešničku z článku.
"Výsledná ponuka na 18-metrové vozidlá, ktorú dopravný podnik označil ako nehospodárnu a súťaž v tejto prvej časti preto aj zrušil, predstavuje 3,65 milióna eur.
Jej odhadovanú hodnotu stanovil DPmP na začiatku tendra na takmer 4,43 milióna, teda bola vyššia oproti vysúťaženej o 780-tisíc eur, čiže zhruba o 17,6 percenta.
Ak by uchádzač ponúkol cenu o 24 percent nižšiu oproti odhadovanej tak, ako to bolo pri 12-metrových vozidlách, ktorú DPmP nepovažoval za nehospodárnu, dostali by sme sa k sume takmer 3,37 milióna.
Zákazka by teda zlacnela ešte o ďalších zhruba 280-tisíc eur.
Dopravný podnik získal na spolufinancovanie nákupu až 95 percent financií z eurofondov a len zvyšných 5 percent má doložiť zo svojho.
Pri akceptovaní právoplatne vysúťaženej ceny 3,65 milióna za šesť 18-metrových trolejbusov by tak musel priplatiť z vlastných zdrojov navyše oproti „optimálnej“ cene 3,37 milióna iba 14-tisíc eur.
Čiže DPmP sa v konečnom dôsledku rozhodol zrušiť nákup šiestich vozidiel v hodnote 3,65 milióna, lebo je pre neho neprijateľné a nehospodárne minúť o 14-tisíc eur viac.l"
Kvôli 14 tisíc eurám sa idú riskovať eurofondy za 3,5 milióna€. Košice to totiž už zabalili, lebo električky im do konca roka 2023 nestihnú vyrobiť. Pri obstarávacích rýchlostiach DPMP som zvedavý ako to chcú stihnúť tu. A to sa ešte nezačali obstarávať elektrobusy, čo je ďalších 2,5 milióna €.