Tak to, že SOR by rád obmedzil spoluprácu so Škodou a do súťaží sa radšej hlásil sám s výzbrojou od Cegelecu nie je nič nové, no ani v takom prípade by to podľa mňa nebola žiadna katastrofa - v porovnaní s 30/31 Tr by aj NS boli progres. V Turecku vyrába trolejbusy iba Sileo (Bozankaya) a tí nijak veľmi aktívni nie sú, Ekova je zas dcérskou firmou Škody, takže tam sa to nedá ovplyvniť. Inak keď už, tak si viem čisto teoreticky predstaviť, že by o prešovskú zákazku mohli mať záujem Bohdan alebo Ursus (obaja výrbcovia ponúkajú ako krátke tak aj kĺbové trolejbusy).
Minimálne ma napadá SOR s vlastnou výzbrojou, na čo sa vraj chystá dlhodobo a toto by bola dostatočne malá zákazka, aby si to na nás otestovali naostro. Ekova sa poslednú dobu tiež hlási o slovo. Ale mňa by pri posledných udalostiach neprekvapilo, keby sa nejaký Turci rozhodli namontovať na svoje autobusy troleje (samozrejme preháňam, ale kto vie či nechystá nejaký menej známejší výrobca presne toto, keďže trh s parciálmi poslednú dobu rastie). Aj pri elektrobusoch som si myslel, že to reálne na Slovensko môžu, berúc do úvahy referencie a logistiku, dodať iba 2-3 výrobcovia a prišlo prekvapenie a bojím sa vyhodnotenia ponúk pri autobusoch, keďže v Bratislave Turci takpovediac vypálili DPB rybník. Samozrejme nie je najlepšie pre trh, ak tu budú súťažiť stále 2 tie isté firmy (aj keď náš trh samostatne je na viac malý), ale pri každých produktoch vidno, že prvé kusy nie sú najpodarenejšie a nepotešilo by ma, keby sme pokusný králici boli práve my. Plus čím ďalej hlavný výrobca, tým komplikovanejší servis a nejakú jednotnosť vozového parku som tu už tiež spomínal.
chcel by som sa aspoň takýmto spôsobom poďakovať každému, kto zahlasoval za moju fotku v ankete. Nečakal som, že sa niekedy prebojujem do finálnej desiatky, takže som stále milo prekvapený.
Verím, že aj tohto roku napriek neľahkej dobe pribudne čo najväčšie množstvo kvalitných fotiek od čo najviac autorov.
Ešte raz vďaka všetkým, ktorí mi dali hlas a hlavne ďakujem každému, kto pomáha tvoriť obsah našej sekcie
Alebo ultimátne rozčleňovanie priestoru konečných na výstupné a nástupné zastávky, pričom pustiť cestujúcich do vozidla dávno pred časom odchodu by bolo porušením desatora...
Ja sa priznám, že nikdy som nepochopil tú česko-slovenskú posadnutosť zastávkovými zálivmi a ideálne v kombinácii s kasselákmi a vjazdami pod veľmi ostrým uhlom voči nástupnej hrane... Bohužiaľ, táto nákaza je oveľa rozšírenejšia, než by bolo zdravé...
Univerzitu treba riesit komplexne, to nie je len o nike. Zastavky boli totizto kedysi priamo v telese vozovky, podobne ako pri Druzbe. Este vidiet ich pozostatok, asfaltovy podklad nastupistia cestujich sa nachadzaju cca v strede stareho internatu. Zastavka, kde sa parkuje teraz, sluzila povodne ako parkovisko pre obchodne prevadzky. Existuje k tomu aj projekt, pretoze potrebne je takisto presmerovat prud chodcov - studentov, ktori logicky nebudu po vystupeni z vozidla (smer S3) priestor obchadzat, ale prechadzaju priamo vozovkou. A to sa jedna o stovky studentov radovo v minutach. Pri novych nikach by ale bolo potrebne mysliet na zhorsenie vyjazdov MHD, kedze tymto krokom sa opat priorituzuje IAD. Na masarykovej som priniesol navrh zmeny prednosti vjazde s prioritou pre MHD, no neujalo sa to.
A ešte doplním, že rekonštrukciu by si zaslúžila aj zastávka Vukov v smere na konečnú, ktorá sa v tomto projekte nenachádzala, pričom zastávka je v zlom stave a nástupná tam hrana prakticky ani neexistuje (podobne ako svojho času na Clementisovej). Ešte horšie je na tom zastávka Prešovská univerzita, o ktorej sme sa bavili už viackrát. Tam by som upriamil pozornosť. No a samozrejme ešte Sabinovská a Duchovičovo nám.
Projekt na niku pri Družbe a Volgogradskej je už od roku 2018, ale tam so stopou problémy nebudú, vedenie je umiestnené na prevesoch, nie na výložníkoch, takže by za normálnych okolností postačilo len presunúť stopy na jednotlivých prevesných lanách. V projekte sa tak či tak ráta s preložkou stĺpov, takže vedenie v týchto úsekoch bude vynútene upravované.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Bmpeer