Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jur@j #24753:
Nie je aj kvôli tomuto vhodný čas prehodnotiť linkové vedenie s cieľom redukovať súbehy liniek a maximálne zefektívniť obehy vozidiel, či prehodnotiť zmluvy o prevádzke liniek do okolitých obcí?
Reakcia na: Richard #24751:
Lenže bežní zamestnanci mestských podnikov väčšinou majú platovú tabuľku nastavenú tak, že adekvátnou odmenou za danú pozíciu je už základná mzda a odmena je fakticky len bonus, kým pri vodičoch tvoria odmeny nezanedbateľnú zložku mzdy. Preto vziať obom na rovnakom princípe neprináša úplne rovnaký výsledok.
Reakcia na: Jan Vartas #24752:
Redukciu výkonov by som zavrhol ihneď. Už teraz je to bieda a nosné linky jazdia preplnené, to nikto nemôže poprieť.

S redukciou výkonov by musela prísť aj redukcia počtu vodičov a zároveň by sme vyvolali obrovskú nevôľu u cestujúcich. Mesto je momentálne z každej strany rozkopané a to dáva príležitosť práve pre opačný spôsob - posilniť dopravu v daných smeroch, prípadne zaviesť aj nejakú kyvadlovku (Vranovská - SAD+MHD alebo Železnica+MHD...). Keby tu došlo k ďalšej redukcii, tak to vyvolá len ďalší príval áut a ďalší odliv platiacich cestujúcich.

Na druhej strane, súhlasím s prehodnotením zliav pre isté skupiny cestujúcich. Každý z nás totiž isto pozná nejakých dôchodcov, pre ktorých MHD nie je služba, ale úkryt pred dažďom a miesto spoločenských stretnutí. Tých 4-5€ mesačne nikoho nezabije, si myslím.

Ale ani toto opatrenie by neprinieslo taký účinok, aby bol podnik v pluse. Na vine je akcionár, ktorý neplní svoje záväzky. Dopravca teraz len hľadá núdzové riešenia a zadné dvierka, aby mohol naďalej poskytovať rovnaký rozsah služieb a zároveň aby nebol nútený prepúšťať.
Reakcia na: Richard #24751:
Gazdovsky a odborne možno, ale aký zmysel má napĺňať objednaný počet vozokilometrov, keď nemám istotu, či budú zaplatené? Viesť firmu slepo nevedno kam v situácii ako je teraz, keď sú objednané nové vozy a ešte sa nevyriešila ani jedna autobusová kríza a už je tu druhá? Ja osobne na zázraky neverím (a to som veriaci človek) a tomu, kto nie je schopný/ochotný vrátiť, čo požičal už určite viac nepožičiam. A po ďalšie dnes, keď ľuďom nezapcháš ústa peniazmi, tak ti pri prvej možnej príležitosti povedia: "Dovidenia, tešilo ma" s dodatkom: "Nikdy viac!!!"

Rozumný "biely golier" by sa na zamestnávateľa, ktorý nevie narábať s peniazmi pekne, krásne mohol vykašľať (i keby ho to stálo hlavu), lebo "hluchý zamestnávateľ" nestojí ani za pipku duhanu.

Ja osobne ako "biely golier" by som by som rezervu hľadal v prvom rade v redukcii zliav (pre deti a študentov nie) + zavedenie symbolického cestovného pre kategóriu 70+ (keď môžu platiť cestovné v SAD-ke, tak môžu i v MHD; nemusia sa tam bezúčelne prevážať).

Dôvod:

1. viac financií
2. zachovaný rozsah ponúkanej služby
3. stála zamestnanosť

V druhom rade (hoci nerád) dočasná redukcia výkonov.

Dôvod:

Na "burg" sa dávať neoplatí, zvlášť tomu, kto má "naburgovano" aj inde.


Ešte ma napadlo. Každý tvrdí, že nie sú peniaze a ja sa pýtam: Kde sú? To sa len tak, z ničoho nič stratili? A nikto ich ani nehľadá, len to skončí pri strohom konštatovaní, že jednoducho: ta nit ich?

Reakcia na: Jan Vartas #24750:
Skúsme sa na problém pozrieť nielen z pozície modrých ale aj bielych golierov. Tiež sú to ľudia, robia nemalo dobrej a náročnej práce. Modelová situácia: Si riaditeľ firmy, majiteľ ti nedá ani groš, lebo nemá, potrebuješ fungovať, máš nejakú rezervu, čo spraviš? Vypočuješ plač, vyplatíš prémie a na ďalší mesiac nebudeš mať z čoho zaplatiť naftu a elektrinu? Budeš trieskať majiteľovi do stola, že akože prečo si nedal, keď on fakt nemá. Ako rozdelíš prémie? Gazdovský ale aj odborný manažment: Vyplatíš prevádzkové náklady a pevnú časť mzdy. Firma nepôjde na dlh a zabezpečíš jej prevádzku aj naďalej, inak by si to mohol zavrieť a prácu by nemali ani tí, čo by tam ostali. V našom prípade by bolo ešte horšie, lebo by podnik nenaplnil objednaný počet vozokilometrov. Roztočíš špirálu a koniec. Inak o prémie prišli všetci zamestnanci mestských podnikov.
Reakcia na: S499.1023 #24749:
Veľmi jednoduché.

1. Koľko by som mohol, toľko by som rozdelil (ono sa vždy dačo nájde, prípadne sa dá ušetriť).

2. Človek sa dá odmeniť aj inak - morálne. Síce si za to nič nekúpi, ale aspoň má pocit, že je potrebný a nie je len handra, ktorú zoberieme, použijeme a nakoniec vyhodíme.


Za celý čas koronakrízy každý spieval ódy len na lekárov a predavačky. Ja sa pýtam: To nikto viac nechodil do roboty? Veď republika fungovala až na výnimky normálne (vodiči vozili ľudí, pekári piekli atď.). Osobne som rád, že sa našiel aspoň niekto, kto poukázal na existenciu aj niekoho iného.
Reakcia na: Jan Vartas #24747:
Sú prémie nárokovou časťou mzdy? Nie sú. Ak vodiči odídu, tak odídu. Ale oni práve teraz asi veľmi odchádzať nebudú.
Ty by si navrhoval aké riešenie?
Reakcia na: Jan Vartas #24747:
Akceptujem túto kritiku, lebo máš pravdu v tom, že na nepriaznivú situáciu doplatili tí, čo za ňu nemôžu.

Akceptujem aj pripomienku, že štát nie je dojná krava, lebo je fakt, že ak by mal teraz špeciálne dotovať každú vetvu hospodárstva, tak o týždeň skončíme s holými zadkami.

K tým odmenám - pokiaľ viem, tak mesto pozastavilo vyplácanie odmien vo všetkých predstavenstvách vo všetkých mestských firmách. Neviem, či to ešte stále platí. Zároveň jedným dychom dodám, že aj keby poslanci a vedenie mesto priškrtilo svoje výplaty, vieme, že to nepokryje ani len zlomok tej sumy, ktorá bola vodičom odrieknutá.

A áno, už aj v predošlých príspevkoch som chcel nepriamo upriamiť pozornosť na mesto. Roky rokúce mešká s platbami, je to taký folklór. Z médií vieme, že si ešte dokonca chcú vziať úver, keďže sú tu viaceré investície, na ktoré treba peniaze (Jarková, Čierny most, podchod na stanici) a ja sa teda pýtam, ako to chcú všetko utiahnuť? Veď takto sa nedá fungovať donekonečna. Deje sa niečo podobné aj v iných mestách alebo máme opäť pomyselné prvenstvo? V tomto meste zrejme hospodárenie nefunguje tak ako by malo a koronakríza na to asi len vrhla väčšie svetlo.

Ako riešiť túto situáciu?
1. ""Autorka článku chcela spraviť senzáciu, pretože vodiči boli tiež v prvej línii a zlý zákerný riaditeľ im siahol na prémie. No ale dva mesiace vozili vzduch."

Osobne v tom nijakú senzáciu nevidím len konštatovanie faktu a to, že záujem o prepravu klesol, za to vodiči zodpovednosť určite nemajú. Takže takéto vyjadrenie považujem za nešťastné.

2. Do práce sa obyčajne chodí len pre peniaze. Na sociálnu politiku je tu štát a na charitu cirkev, takže absolútne nevidím dôvod na to, aby ju robil radový zamestnanec, ktorý si svoju prácu poctivo odvedie. Časti platu by sa mohli vzdať aj darmožráči v predstavenstve, vedení spoločnosti a mesta. Osobne som toho názoru, že príde aj protireakcia a zároveň je jedno, či sa bude aj prepúšťať, alebo niekto odíde aj sám, určite nikto nebude robiť mestu charitu.

3. Spomína sa tu pomoc štátu a ja pýtam: Je štát "dojná krava", aby ratoval to, za čo nie je zodpovedný? A keď nedá nič, čo bude potom? Mesto už roky tlačí svoj dlh pred sebou ako balvan, ktorý ho nakoniec raz asi aj privalí. Najlepšie je alibisticky sa zbaviť zodpovednosti tvrdením: Ňet peňeži.

4. Ja osobne považujem toto riešenie za najprimitívnejšie, aké vôbec existuje.
Reakcia na: Viko #24745:
Vždycky existuje viac možností, to nemôžem poprieť. Ale táto sa im zrejme javila ako najjednoduchšia, resp. najmenej bolestivá.
Reakcia na: Jur@j #24744:
Aha, takže keď je nejaká inštitúcia v problémoch, najlogickejším krokom je šetriť na nedostatkovej zložke personálu? Fakt veríš, že nemajú žiadne iné možnosti?
Reakcia na: irizar #24743:
Ja nehovorím, že je to najlepšie riešenie, to isto nie. Mesto je očividne švorc... Ak štát odklepne nejaké kompenzácie pre dopravné podniky, tak im tie prémie doplatia. No ak nie, tak kde nájde podnik, resp. mesto tie peniaze? Ak sa nič nezmení, tak určite príde nejaký odliv zamestnancov, ale si neviem predstaviť ako by v súčasnej finančnej situácii tomu mohli zabrániť.
Reakcia na: Jur@j #24742:
"keby som bol vodič, kašlem na tých 30%, hlavne som rád, že mám robotu."

Fajn. Len potom nech podnik neskuci, ked po prazdninach zrazu zisti, ze nema ludi.
Reakcia na: irizar #24741:
Mesto dlhuje dosť veľké peniaze ešte z predošlého roku, podnik nejako fungovať musí. Buď sa uskromnia v prémiách alebo budú musieť prepustiť 50-60 ľudí. Tak nech si každý povie, čo je lepšie... Neobhajujem postup podniku, ale každý vie, aká je situácia a najbližšie mesiace nebudú ľahké.

Mnoho dopravcov muselo prepúšťať, prípadne sa rútia do krachu. Ak to ma mám povedať hnusne, tak keby som bol vodič, kašlem na tých 30%, hlavne som rád, že mám robotu.

Autorka článku chcela spraviť senzáciu, pretože vodiči boli tiež v prvej línii a zlý zákerný riaditeľ im siahol na prémie. No ale dva mesiace vozili vzduch. Tak z čoho im má podnik vyplatiť prémie, keď sa tu na štvrť roka zastavil život a tržby sa prepadli o 80% ?
Reakcia na: Iveco314 #24737:
Tak to už nie je Rázcestie Malý Šariš, ale Cintorín Malý Šariš.
Reakcia na: Iveco314 #24737:
Chápem, že keby sa označník osadil bližšie k ceste, tak by ho pravdepodobne niekto zrámoval pomocou spätného zrkadla, no ani súčasné osadenie nie je šťastné. Veď je v podstate v strede chodníka.
Reakcia na: Iveco314 #24737:
Pred Teriakovcami sa robí ďalšia, asi sa bude posúvať zast. Labutia.
Zastávka Rázc. Malý Šariš funkčná už v novej polohe.
Opravil by som bod 2 😁 . Myslím, že nič nebráni výrobcovi, aby sa prihlásil do oboch prípadne aj viac kategórií, veď kĺbové vozy vychádzajú zo sólo vozov. Aspoň sa tak zvýši transparentnosť (korupcie a lobizmu je teraz všade dosť) pri výbere a v neposlednom rade aj možnosť presadenia sa iného výrobcu s možno lepším výrobkom.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.