Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #24625:
Pokiaľ myslíš odchod o 03:23, tak to chyba nie je.

Technicky je to rozdelené na 2 spoje.
Prakticky sa prichádza na stanicu skôr pre pohodlný prestup na vlak, kde následne vozidlo má 3´ prestoj do riadneho taktu N2. Ja osobne by som to formuloval napríklad takto: "Z - na zastávke Železničná stanica čaká 3 minúty".
Reakcia na: N/A #24625:
Nemyslím. Vo všetkých podkladoch od DP je tento spoj vedený takto. Zo stanice potom začína iný spoj.
Reakcia na: Pe Ha #24614:
Sú aspoň približné. Nateraz v starej verzii CP nemám k dispozícii definovať nové ciele, ktoré sa predtým nepoužívali.
Aj N3 pokračuje o 5:44 zo Sibírskej do Širpa po MK2. No neviem prečo to nenapísali k mimoriadnym spojom.
Zastávka Pod Šalgovikom, LN2 smer Sídlisko III, odchod 3:34, poznámka Z. Nie je to chyba?
Vyzerá to tak, že súťaž na elektrobusy bude vyhlásená do pár dní. DP poslalo súťažné podklady na kontrolu na UVO (https://www.uvo.gov.sk/app/Lists/file/row/2760/col/col_7) pred vyhlásením, čím sa v podstate poistili proti tomu, aby nenastalo zrušenie súťaže pre nesúlad ako pri autobusoch. Súťažné podklady sa nejako významne nemenili, kritéria na vyhodnotenie sa posunuli na 95% pre cenu a 5% pre obsadenosť a rozmery autobusu už nevyhovujú iba SOR-ke, ale aj Škode a Solarisu (čo sú rovnaké karosérie), takže možno očakávať už viac prihlásených.
Reakcia na: rexino #24622:
Z ekonomického hľadiska by sa cestovné určite malo priebežne zvyšovať, veď náklady aj všetky veci okolo toho medziročne rastú a nie je možné tu mať pevne stanovenú cenu cestovného desaťročia. Ten úbytok financií sa niekde musí prejaviť.

Ale stojím si pevne za tým, čo som pred časom spomenul na FB v Dopravných návrhoch, neviem, či si na to spomínaš. Nechce sa mi veľmi písať, takže prikladám môj komentár z februára:

"Zvyšovanie cestovného (II. TP) sa dalo očakávať, nakoľko náklady stále rástli, ale s cenou sa niekoľko rokov nehýbalo.
Musím však povedať, že nesúhlasím so zvyšovaním v časoch, kedy dopravca nie je schopný plniť si svoje záväzky a nie je schopný na linky do priľahlých obcí vypravovať vozidlá s dostatočnou kapacitou alebo vo vyhovujúcom stave. Už niekoľko mesiacov je s kĺbovými autobusmi problém a je bežným javom, že preplnené ranné spoje z Fintíc a iných obcí vykonávajú 10,5-metrové autobusy, ktoré sú prenajaté z Bratislavy. A za tento diskomfort si teraz ľudia budú musieť priplatiť, aj keď nemajú istotu, či sa do daného spoja vôbec zmestia."

Tu som síce riešil konkrétne cestovné v II. pásme, ale v podstate to platí aj pre I. pásmo. Skúsme sa na to pozrieť očami bežného cestujúceho: Som ochotný si priplatiť za cestovanie v MHD, ktorá nemá žiadnu preferenciu, žiadne bus-pruhy a vozidlový park je v dezolátnom stave, prípadne má neatraktívny interval? Som ochotný si priplatiť za cestovanie v takej MHD, keď mám aj iné možnosti prepravy?

Keď si to porovnám s Košicami - majú relatívne moderný vozidlový park (okej, dalo by sa aj lepšie, no ale čo už), električky jazdia po niekoľko kilometroch zrekonštruovaných tratí, intervaly sú prijateľnejšie, nejaká tá preferencia funguje - za takúto MHD si rád priplatím. No v Prešove by to najprv chcelo nakopnúť mesto, aby robilo niečo v prospech MHD a až potom hlasovať na zastupiteľstve o zvyšovaní cestovného.

Nuž, uvidíme, čo prinesú ďalšie mesiace, keďže situácia je taká, aká je...
Ešte jeden zaujímavý údaj a podnet k diskusii k aktuálnym účtovným závierkam. DP v Košiciach v septembri zdvihol ceny cestovného a v závierke za rok 2019 uviedol tržby o 1,2 milióna € vyššie, ako za predchádzajúce obdobie bez nejakej väčšej zmeny v počte prepravených osôb (paradoxne to číslo o trocha ešte stúplo). A to pripomínam, že tie ceny boli vyššie iba 4 z 12 mesiacov. To znamená, že teória o úbytku cestujúcich pri zdražení nie je úplne pravdivá aspoň v tomto prípade.

Osobne si myslím, že zdvihnúť ceny v tomto stave vozového parku by nebolo najšťastnejšie, na druhej strane držať rovnaké ceny cestovného v Prešove od prechodu na euro je absolútne neudržateľné a nutné investície treba z niečoho aj financovať.

Jeden zo spôsobov, ako sa vyhnúť večnej diskusii o zdražovaní by bol podľa mňa napr. nejaký automat v podobe nariadenia mesta a podobne, ktorý by každých 5 rokov automaticky prehodnotil ceny lístkov a naviazal ich na nejaké relevantné ukazovatele (priemerná mzda v meste, HDP atď.).
http://www.registeruz.sk/cruz-public/domain/financialreport/attachment/7569595
Auditorská + výročná správa za rok 2019.
Za zaujímavé tam považujem hlavne
-mesto opäť mešká s platbami pre DPMP, konštatuje sa tam viac krát, že mesto si neplní záväzky voči DPMP
-záujem tento rok začať súťaže na elektrobusy, autobusy aj parciálne trolejbusy
-opätovný pokles tržieb z cestovného
Reakcia na: rexino #24619:
Tak z toho som pochopil, že primátorka dáva súhlas na to, aby boli investície do 30 000 € v kompetencii predstavenstva a teda o nich nemusí rozhodovať ona, však?

Začiatkom roka sa ocitlo viacero investícií na stole primátorky, ktoré čakali na odsúhlasenie. Okrem iných tam bolo aj technické zhodnotenie automatov na CL, ale o tom budem informovať, až to bude aktuálne.
Rekonštrukcia zanedbaného sociálneho zariadenia na Budovateľskej je o krok bližšie: https://www.dpmp.sk/_uploads/files/e0dfe3464a.pdf
Nechcem zachadzat do politky, no spravne tu bolo poznamenane to najdolezitejsie. A tym je (okrem odbornosti) najma zaujem o problematiku. A nielen zaujem, ale aj pochopenie jej sirsich dopadov. Malokto z kompetenych MHD aj v reale vyuziva a preto je narocne ocakavat, ze bude bez slova sluzbu vo verejnom zaujme dofinancovavat. Najma ak sa jedna o velke miliony rocne. A to je hlavny kamen urazu. Co sa tyka este nejakych rokov 2008-2014, teda este byvaleho primatora, velmi rychlo sa zabudlo, ze to boli roky vaznej hospodarskej krizy. Ja si velmi dobre pamatam, ze vtedy sa aj 3 roky po sebe napriklad neobnovovalo vodorovne znacenie, lebo proste neboli na nic peniaze. A to nehovorim o bocnych ulickach, ale o hlavnych tahoch v sprave mesta. Vtedajsi rozpocet, okolo roku 2014, ak dobre v pamati zalovim, bol cca 58miliov eur. Teraz je to cez 100 milionov. Samozrejme, aj naklady su vyssie, no roky 2016-2019 boli vseobecne v Europe povazovane za roky rastu.
Reakcia na: Martines88 #24615:
710 je bez reklamy od decembra. Je to poznačené aj v katalógu vozidla.
inač dávam do pozornosti že 710 je už dyžden bez reklamy
L37 má v hlavičke uvedené zlé smery.
Reakcia na: Jur@j #24612:
sme nevedeli ze Tedom ma problém s dielmi ale je pravda že vozidlá nie sú žiadna výhra🙂
Reakcia na: tom393 #24611:
Lebo nám nechýbajú 12-metráky. Nám chýbajú hlavne 18-metráky. A v podniku si veľmi dobre uvedomujú, že kúpiť schodíkovú Karosu je ešte väčší krok späť než kupovať ojazdené Citelisy či prenajímať si hrbaté SORky.

A čo sa týka Tedomov, každý vie, že tie vozidlá boli zlé už na papieri. Nehovoriac o tom, že vozidlá tejto značky podnik neprevádzkuje a problém by bol aj s dielmi.
Reakcia na: Jur@j #24591:
ked vám chýbajú 12 metráky prečo nekupia B952 a Tedomy od SAD Prešov z MHD v Bardejove?
Reakcia na: Pe Ha #24609:
Len pri L33 ešte dať preč poznámku A.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.