Ok, vďaka. Vidím rozdiel v tom, že to je len podmienka zmluvy a nie priamo výsledok udelenia licencie, ale koniec koncov je hlavný výsledok pre cestujúceho.
Plošné nariadenie existuje už dnes. Od 1.1.2010 nadobudla platnosť úprava, že je možné pri udelení dopravnej licencie uložiť dopravcovi povinnosť "vykonávať dopravu určeným druhom autobusu, ktorý nemôže byť starší ako 16 rokov" (§7, odst. 3 a 168/1996 Z.z.), čo sa napríklad uplatňuje vo väčšine PAL (a vďaka čomu sa za posledné desaťročie nainvestovalo viac do obnovy).
Neviem, či je u nás možné donútiť dopravcu ísť nad rámec tohoto ustanovenia, ale vzhľadom na štandardy niektorých európskych IDS s maximom 8 rokov sa dajú zohnať aj relatívne mladé ojazdené vozidlá - naše limity budú plniť stále, aj keby sa trochu znížili.
Problém s neodbornými zásahmi poslancov (exekutívy) nájdeme predsa všade - na všetkých úrovniach, vo všetkých krajinách, otázkou je, ako veľmi. Nemyslím si, že ich možné (!) pripomienky by malo byť definitívnym (ultimátnym) návodom ako postupovať z pozície napr. DPMP.
Pri nákupe 381-383, tuším, niektorí "argumentovali", že Prešov si nezaslúži ojazdenky. Absolútne si nepamätám presne, ktorí. Ak by sa to dalo zistiť, pozrel by som sa na to pragmaticky - odsledoval si, či dotyční sedia v MsZ alebo už robia niečo (pre spoločnosť) užitočnejšie.
Takže aj na tomto príklade vidíme, že možná miera extrémov je veľká.
Minimálne v prípade trolejbusov pochybujem, žeby maximálka mohla byť 12 rokov. Ale je to len môj skromný názor.
Nemyslím, žeby nebol schopný. Skôr by som povedal, že podnik vzhľadom k mestu sa bráni nákupu jazdeniek, teoreticky by to mohlo dopadnúť tak, že poslancom by boli nakoniec dobré aj jazdenky a nákup nových vozov by neschválili už vôbec. Poslanci by mohli povedať "Načo nám nové vozy, keď môžeme za ich cenu kúpiť schopné, jazdené ...". A je len otázkou času, kedy začne plošne platiť nariadenie, že vozidlá staršie ako (povedzme) 12 rokov nemôžu byť vypravované v pravidelnej verejnej doprave. Myslím, že potom začne katastrofa. Len tak pre zaujímavosť, k dnešnému dňu všetky vozy do evidenčného čísla 363, vrátane 381 - 383, čo mi odhadom vychádza na 25 autobusov komplet v prevádzke a u trolejbusov by to mali na mále všetky do 705, čiže ostalo by 30 prevádzkyschopných trolejbusov. Ale to je len odhad, nepočítajme do detailu. Highway to hell ...
Buďme realisti, asi v DP nie je nikto, kto by vedel zabezpečiť nákup jazdeniek zo západu bez sprostredkovateľa. V DPB sa to podarilo len kvôli osobnej zainteresovanosti členov dočasného predstavenstva
Zo západu by tu stiahli jedine niečo s čím majú skúsenosť a na čo majú diagnostické nástroje, ale čo viem veľmi tomu naklonený neboli. Možno v terajšej situácii zmenia názor.
A len tak pomimo. Mal niekedy vôbec niekto dobrého slova na Citelisy?
Snáď. Ja pevne verím a dúfam, že idú siahnuť po nejakej jazdenke zo západu. Nedokážem sa akosi stotožniť s možnosťou, že by sem dogúľali ďalší vrak zo Žiliny. Žilinčania na tie Citelisy nemajú dobrého slova...
Som zvedavý, čo si vyberú. Veď tam ani nič poriadneho nie je. Zo štyroch NP vozov je 1 pokazený a 1 v prímestskom prevedení. Pokiaľ ide o rad 932/952 tie by mali dať zdarma ako bonus.
Vraj zástavka vysielač dostane 1.12.2019 novy nazou mam to od jedného známeho šoféra MHD
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
rexino
A len tak pomimo. Mal niekedy vôbec niekto dobrého slova na Citelisy?