Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #1309:
Ahá, tak vy máte na mysli asi ešte ten starší typ, ktorý predchádzal zaoblenému oranžovému svietidlu, ktoré sa používa ešte aj dnes ako smerovka. Alebo je reč o úzkom pozdĺžnom a zašpicatenom svietidle s miečnym krytom, ktoré sa používa napr. ako núdzové osvetlenie?
Reakcia na: Sarko #1308:
A veru to zašpicatené konce má. Ak to chceme nazývať okom, muselo by to byť "na šírku pretiahnuté" oko 🙂
Reakcia na: Sarko #1308:
Elipsa je elipsa. Nie som si isty, ale myslim si, ze oval obsahuje na rozdiel od elipsy rovnobezne ciary. Preto som napisal zaspicateny oval a nie zaspicatena elipsa alebo elipsoid. Ono zalezi aj na tom, co mame na mysli. V skorsich seriach 9 Tr a v T3 boli bocne blinkre, ako aj vnutorne signalizacne svetielka skutocne zaspicatenou elipsou, oranzovej farby. To, co pise Vladimir, su pravdepodobne tie sive svetielka, ktore sa pouzivali v skorsich seriach 14 Tr, RTO, SM 11 a podobne. A to je zaspicateny oval 🙂
Reakcia na: Papyr #1307:
Myslím, že zašpicatené konce to nemá, to by bol rovno tvar oka. ? Čo tak elipsoid, alebo presnejšie polovičný/zrezaný elipsoid? Alebo laicky a zároveň spisovne - zaoblený kryt signalizačného zariadenia.
Reakcia na: Vladimír #1306:
Tiez neviem nazov toho geometrickeho utvaru, ale laicky by som to popisal ako zaspicateny oval 🙂
Doplnil som aj ten detail, že trolejbusy od roku 1986 mali už zmenené výstražné svietidlá. Ale ďalej som to nerozvádzal, lebo ani za svet som si nedokázal spomenúť na názov geomerického útvaru, ktorý by staré signálky vystihoval.

K popisu som doplnil aj signálky "ZASTAVIME" 🙂
Reakcia na: S499.1023 #1304:
Oukej, tak to opravím, tak, že dva stierače boli až do série 07. Čo sa týka sedadiel, budeme sa zatiaľ tváriť, že v rokoch 1982 - 1987 sa nemenilo.
Vladimír:So sedadlami neviem ale dva stierače s pantografovým vedením sa začali dávať súčasne s deleným čelným oknom čiže od 14Tr08.Z technického hľadiska je pre vodiča výhodnejšie usporiadanie s 2 stieračmi,pretože trojstieračová súprava je určená pre nákladné autá čiže pre omnoho nižšie čelné okno a stiera príliš nízko.
Vie niekto, či sa v trolejbusoch Škoda 14 Tr v priebehu prvých sérií menilo aj usporiadanie sedadiel? Ja totiž v tejto veci evidujem len súčasné vozidlá, takže viem, že do čísla 81 mali 29 miest na sedenie, od čísla 87 už len 28 miest. K zmene došlo na pravej strane vozidla medzi prvými a druhými dverami. Ja sám si pamätám "najďalej" po sériu 52 - 65 a tá tiež mala 29 miest na sedenie. Vie niekto ako to bolo s trolejbusmi 45 - 51?
Reakcia na: Marko #1299:
Nikdy som sa netajil, že technické veci súvisiace s vozidlami ma nezaujímali. Prešovské iMHD však robím celkom sám a tak som sa s tým boril statočne ako som len vedel a za všetky prípadné nedokonalosti sa ospravedlňujem 🙂
Takže vďaka za pripomienku. Na tie stierače sa pôjdem pozrieť do mesta, ešte zopár najstarších trolejbusov s nedelenými sklami máme. Hádam nájdem v teréne aj to rozhranie, kde sa tri stierače menia za dva.

Tú mini-reko, ak to tak možno nazvať, sme tu pred pár dňami rozoberali. Nedelené sklo dostala napr. aj prešovská 15 Tr-ka #112. Dôvod však nepoznám.

Re #1300 Miro: Budúcnosť má integrovaná doprava. Ale najprv treba predstaviteľom VÚC vysvetliť, čo to tá integrovaná doprava je, ako funguje a na čo slúži a prečo je lepšia ako to, čo tu máme dnes.

Re #1301 Peter K: Pozitívna zmena intervalu na L38 musí byť neprekladom voči L5 kompenzovaná preto, aby sme mali do zálohy pozitívne zmeny aj od 1.9.2005, keď tento nedostatok odstránime ?

L7 sa veľmi preveľmi páči aj mne. A nočáky si pozeral?

Ad L4 a 8: Ja to až tak tragicky neberiem, i keď svojím spôsobom pravdu máš. Treba to brať tak, že cestujúcich, ktorí v danom čase cestujú len z vetiev Sibírska a Pod Šalgovíkom a do týchto vetiev, je menšina. Pre väčšinového cestujúceho na úseku Martina Benku - Sídlisko III je prechod z 6 min. intervalu na 7-8 minútový a následne na 10 minútový bez problémov, lebo to sú také krátke intervaly, že nikto sa ich nebude snažiť učiť naspamäť.
Preletel som tie nove CP.
Preco musi byt pozitivna zmena suvisiaca s intervalom na L38 "vykompenzovana" sucasnym odchodom spojov L38 a L5 od 19.20 v useku OM1-Skultetyho ?
Ale musim pochvalit odchody L38 z S3 X:18,38,58 cim uz v spicke nebudu chodit v useku stanica - Sibirska sucasne s L8, ale sa vhodne doplnat.
L7 > jednoducho kraaasa.
Kto si ma pamatat dalsie prechodne javy na L4 a L8 ? Ked chceli usetrit po jednom spoji, stacilo prejst z 12 na 20 min. interval o pol hodinu skor a nemusel tam o 19. hodine hodinu strasit zase iny 15-min. interval.
Reakcia na: Vladimír #1298:
Úplný súhlas. Vôbec nie sme v rozpore. A hlavne sa zhodneme v tom, že budúcnosť má integrovaná doprava. Ale naozaj integrovaná, nie tá cirkusová atrakcia, ktorá je v Žiline.
V Žiline je situácia trochu iná aj v tom, že MHD nemá časové predplatné lístky a teda tým stráca na atraktívnosti v porovnaní s Prešovom.
Vladimír:

Zbežne som si už prečítal popis k 14 Tr a 14 Tr M v Prešove. Je to pekné. Len som asi správne nepochopil, keď spomínaš zmenu z troch stieračov na dva u ďalších sérií po sérii overovacej. Pokiaľ viem, tri stierače boli aj u ďalších sérii, ktoré mali nedelené predné sklo. Iba jeden trolejbus mal reko, pri ktorej sa delené sklo nahradilo nedelením, zostali však dva stierače. Len teraz neviem, či to bolo v Prešove alebo v Bratislave.
Len na dokreslenie:
Mohutne navštevovaným je rekreačný areál Borkút v Haniske. Pretože tam jazdí MHD.

Na Kapušianskom hrade už nájdete citeľne menej ľudí. Pretože tam nejazdí MHD.

Popularite sa tešia záhradky v Kanaši. Pretože tam jazdí MHD.

V obciach neobsluhovaných MHD veľmi záhradkárske kolónie nevznikajú. Pretože tam nejazdí MHD.

V Kanaši a Fintiach sa húfne budujú nové domy. Aj preto, že je tam pekne, ticho a MHD.

Takmer každý inzerát na chalupu, záhradku, dom, či pozemok, ktorý len môže, končí vetou "V dosahu MHD".
Reakcia na: KubO #1294:
A prečo práve pred TESCOm? A prečo práve 15.8.? 🙂

Re #1296 Miro: To som predsa nikde nepísal. LUKovi si písal všeobecný prehľad. Prešovská mestská hromadná doprava je dotovaná samozrejme štátom + mestom.

Ak raz bude v Prešove integrovaná doprava, ale OZAJSTNÁ intergrovaná doprava (taká ešte v SR nie je), keď bude zavedená pásmová a časová tarifa a pre všetkých stálych používateľov budú k dispzícii časové paušálne lístky, keď všetky linky (a teda aj linky SAD) budú mať čísla, normálne cestovné poriadky a budú naväzovať na ostatné druhy dopravy a budú jazdiť v taktovom režime - vtedy sa nebudem brániť stiahnutiu sa DPMP z obcí.

Ja si však neviem predstaviť model, kedy pri dnešnom systéme by do obcí prevzala dopravu SAD. Ja si neviem (a ani nechcem) predstaviť situáciu, keď záhradkári z Kanaša prídu na to, že autobus ide zo stanice a nikde blízko centra nemá zastávku a že na výpadovke na Kanaš má SAD pre istotu svoje nástupištia mimo nástupíšť MHD. A nechcem sa pozerať tým ľuďom do tváre, keď zistia, že musia nastupovať prednými dverami. Nechcem počuť tie nadávky, keď zistia, že platia viac a chcem byť desať míľ od nich vzdialený, keď pochopia, že do Kanaša sa už na žiaden mesačný lístok nedostanú. Už teraz mi je úzko za všetkých tých obyvateľov obcí a mesta Veľký Šariš, keď budú musieť pozerať do tých primitívnych SADistických cestovných poriadkov (X, c, a, w, b, g, r, f, k, L, Z a ďalšie populárne vysvetlivky) a zúfalo každé ráno čakať na tú svoju Karosu C 734 pre istotu s rezervou 12 min. lebo čo ak si nadbehne... Fuj!
Reakcia na: Vladimír #1293:
MHD v Prešove teda nie je dotovaná mestom, ale len štátom?

Ad moje tragické úvahy: Úplne súhlasím, že je to zvrátené a že moje príklady sú anomálie. Som ale rád, že som tým vyvolal túto debatu a čosi som sa dozvedel. Podľa môjho názoru budúcnosť je v integrovanej doprave, keď nebude rozdiel v cene za tú istú cestu, či pôjdem s MHD, SAD alebo železnicou a keď predplatné bude platiť na všetky tieto druhy dopravy. Howgh.
15.8.2004 je prvé výročie príchodu Solarisu do Prešova, presne 15.8.2003 o 14:22 vstúpil do brán Dopravného podniku. ? ?
Rád by som sa stretor z dakym z vás v nedelu 15.8. 2004
pred TESCO
? ? ? ?
Reakcia na: LUK #1291:
Dúfam, že niečo nepletiem ja, ale ak áno, rýchlo ma niekto opravte.

Štát prerozdeľuje dotácie pre jednotlivé druhy dopravy. Dotácie na prímestskú dopravu dostávajú jednotlivé podniky SAD, dotáciu na mestskú dopravu dostávajú mestské DP alebo miestne podniky SAD, ak zabezpečujú MHD.

Na dopravu do tých pár obcí, ktoré DPMP obsluhuje, dostáva dotáciu DPMP, nie SAD.

Obce obsluhované MHD ani SAD na dopravu neplatia nič. V určitom období bola podmienená premávka prešovskej MHD do obcí príspevkami z vlastných obecných rozpočtov. Neskôr to zaniklo.
V niektorých prípadoch ak SAD z finančných dôvodov obmedzí dopravu, ponúka obciam zavedenie posilových spojov za predpokladu, že si obce priplatia.

Niektoré mestá tiež dotujú svoje DP. Tieto DP tak majú okrem štátnej dotácie aj mestskú, ktorá obyčajne slúži na obnovu vozidlového parku a pod.

Od januára 2005 štát hodlá zrušiť priame financovanie dopravy. MHD by mali dotovať zo svojho výhradne mestá, na prímestskú dopravu dá peniaze VÚC.

V prípade prešovskej MHD tak linky na mestskom úseku budú spadať pod kompetenciu mesta a linky za hranicami mesta budú spadať pod dotácie VÚC. Zatiaľ je však otázne, či VÚC dá dotácie na dopravu predmetných obcí DPMP alebo ju dá SAD.

Ešte raz opakujem, nerád by som zavádzal, takže ak sa v niečom mýlim ja, doplňte ma, opravte...

Re #1292 pitto32: Katalóg aktualizujem.
PO-584 BP = 320
PO-588 BP = 318
?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.