Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Takže poďme po poriadku. Po prvé, ja som k City busu (budem používať typové označenie tohto busu, nie značku, lebo Karosa má viac typových radov) neprebehol. Skôr by som to nazval návratom strateného syna 🙂 Solaris ma opantal iba na chvíľu a samozrejme som ovplyvnený aj prostredím v ktorom sa pohybujem. Ľudia, na ktorých názory dám, ma presvidčajú z praktických skúseností o City buse ako správnej voľbe.

Rozoberme samotné busy City bus vs. Solaris. Dizajn je súkromná vec a nikomu názor nemožno vnucovať, ale na pohľad sa mi vždy páčil City bus. Pôsobí na mňa decentne, napriek istej modernosti zachováva aj určité klasické prvky, na rozdiel od toho avantgardného zjavu typu Solaris 🙂

Začnime interiérom. Veľkým plusom Solarisu je všeobecne menej schodov a viac miest na sedenie. Nepochybujem o tom, že po stránke vnútorného usporiadanie na plnej čiare vedie Solaris. Podľa zvoleného usporidania môže mať na nízkej podlahe (bez akýchkoľvek stupienkov) až 13 takýtchto sedačiek (10 pri stredných dverách, 3 pri zadných). City bus, ak odmyslíme sklápačky v priestore pre kočíky, majú max. 6 nízkych sedačiek.
Prešovský Solaris má zohyzdený interiér palivovou nádržou v prednej časti. Ale na tú neberiem ohľad, pretože viem, že košický SU12 je usporiadaný oveľa lepšie (nádrž má pri stredných dverách) a teda dalo sa to objednať aj lepšie.
Ako cestujúcemu mi v Solarise chýba kontrolná signálka STOP. Vadia mi tiež niektoré sedadlá s malým priestorom na nohy. Iste, City bus ich má zrejme viac, ale týmto vyvraciam dogmu, že na sebe nalepené sedačky sú doménou len City busu.
Solaris má širšiu uličku a väčšiu plochu pre kočíky a vozíčky. Nechajme hovoriť fakty. V City buse cestovalo najviac 9 vozíčkov súčasne, do Solarisu ich raz narvali 14.
Teda interiér, jednoznačne áno Solarisu.

Keď zjem palacinky, budem v porovnávaní pokračovať 🙂
Reakcia na: galiyosha #627:
Dočerta! Napísal som taký dlhý príspevok, že Hviezdoslav so svojími Krvavými sonetmi sa môže skryť a ono mi to oznámilo, že príspevok je prlíš dlhý a zmazalo ho ?

Keď sa vydýcham, zareagujem ešte.
Reakcia na: galiyosha #627:
Napríklad hneď ako prvá nepohodlnosť pre cestujúcich sú tie nepripevnené držiatka na madlách, ktoré sú dosť nebezpečné. Keď bol v BA Solaris, tak som sa toho chytil a v nejakej zákrute som skoro zletel, pretože držiatko sa s mojou rukou posúvalo z jedného konca madla na druhý. A mne osobne sa dizajnovo viac páči Citybus ako Solaris. Čo sa týka rôznych pazvukov v interiéri, tak ten Solaris po tom skúšobnom mesiaci bol tiež rozhrkaný ako bývajú Citybusy.
Reakcia na: galiyosha #626:
Akýkoľvek schod a autobus už nie je 100% NP... Na druhej strane, boli tu prezentované aj busy, ktoré ten schod mali a mali aj usporiadanie sedadiel 2+2. Ono veľa záleží aj od požiadavky dopravcu. Výrobca, aby mal odbyt sa musí snažiť čo najviac prispôsobiť. A Solaris je to najlepšie, čo tu jazdí.
Vladimir: Co vlastne u teba sposobilo, ze nakoniec definitivne preferujes Citybus pred Urbinom? Ked si odmyslime (ne)kvalitu kosickeho servisu, ktory by sa IMHO dal dokopat k lepsiemu (v Polsku by urcite neboli nadseni, ze im tu niekto takto kazi povest), v com je Citybus objektivne lepsi? Pytam sa, lebo ja na oba vozy nemam nazor, kedze ich doverne nepoznam z kazdodennej prevadzky, a nie som technik. Z hladiska cestujuceho mi Urbino pripada pohodlnejsie a subjektivne aj trochu odolnejsie (nerezova skrina a podobne). Stare Citybusy este tusim mali ohromnu spotrebu, ale to uz je, ak sa nemylim, bezpredmetne.
Reakcia na: Sarko #583:
Ja si myslim, ze jeden schod by z interieru nespravil ziadnu preliezku. Pre zdravych ludi nepredstavuje problem a ani zdrzanie (ved by to bolo az vnutri vozidla a v podstate cely priestor od druhych dveri ku koncu by bol v jednej rovine) a tych menej mobilnych by aspon donutil pouzivat priestor im urcenym so sedadlami na nizkej podlahe. Zaroven by si sa usporiadanim 2+1 viac priblizil ku kapacite klboveho busu a zmensil sardinkaren v spicke. Ja jednoducho 2+2 skutocne nemusim.

Re #592 Papyr: Clovek si tu populisticky rypne a uz ho zeru aj s chlpami... ? OK, akceptujem a este raz sa za nevhodnu poznamku ospravedlnujme. 🙂 Neviem posudit uroven kolajovej dopravy v Kosiciach, ale ako Bratislavcan sa cim chvalit rozhodne tiez nemam... ?
Reakcia na: Richard #623:
Jáááj? No to je tuším ŠL-ka autoškoly Delňa. Shadow na nej robil vodičák 🙂
Neviete náhodou niekto,či DP vlastní Škodu Octáviu ?
KubO: Jedna odstavena ŠL v cekom dbrom stave je na dvore nejakej sukromnej firmy na zaciatku dialnice na Kosice. Pekne ju vidno aj z cesty. Neviem kto je majitel, ale stoji tam bez pohnutia uz riadne dlho. Dalsia odstavena je na dvore - no neviem, ci nie tej istej fimy, ale je pri plote pravdepodobne toho isteho arealu z Jesennej pod cestou. Tiez tam stoji bez pohnutia uz riadne dlho.
Vlado, mrkni na iCQ. Ja idem spať. ?
Ak máte niekto záujem nafotiť ŠL11-stky,tak stačí prísť do Nitry cez "Hnojársku" výstavu AGROKOMPLEX.Mimochodom,jedna nepojazdná je odstavená pod kameňolomom vedľa štátnej cesty ne úseku Žarnovica -Hliník n/ Hronom.Zaujímává je na nej predovšetkým tá skutočnosť,že má ešte hliníkové nárazníky a vlnité bočné plechy.
Reakcia na: KubO #616:
Veruže neviem 🙂

All: Displeje už má aj 331.
Reakcia na: TeBeCe #618:
No, myslel som si. Ja som si akosi zafixoval čelo toho stieborného 12m a myslel si, že je to to 15m. ? Dík za upresnenie.
Reakcia na: Sarko #617:
ano je iba jedno. to 15m bolo pokial viem iba na testovani, tak ako v BA...
Reakcia na: S499.1023 #613:
No ja som sa tiež čudoval... Vedel som, že NR má jedno Citaro, ale ako pozerám, tak pozerám, aj Vladimíra sa pýtam, to Citaro má len 12m.

Re #614 Diggi: nz ?
Vladimír nevieš o nejakej šM alebo šL octavenej
? ? ? ?
Reakcia na: S499.1023 #613:
Sarko pôvodne konzultoval počty NP busov v Nitre so mnou, potom sme ešte pre istotu nazreli do nr.imhd.sk a tam sme našli zmienku len o jednom NP sólo buse.
Reakcia na: Sarko #612:
Dík
Reakcia na: Sarko #574:
A kam Ti zmizlo nitrianske 15m Citaro?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.