Prajem vsetkym pekny den,
vasi: nie som vobec odbornik (iba raz som si zajazdil na kratkom TB asi pred 14 rokmi ), ale myslim si, ze problem "bojazlivosti" vodicov prechadzat vyssimi rychlostami cez vyhybky, krize a obluky je zalezitostou prezitku. Proste, tak si zvykli a istota je istota, komu sa chce lomcovat s poletujucimi zberacmi ... A este z pocutia starsich vodicov viem, ze im vadi, ked nevidia zberace a potom sa boja. Doteraz vidavam tych, ktori prechadzaju z Clementisky na Levocsku tak, ze po prejdeni krizovatky sa zaradia uplne vpravo, aby v spatnom zrkadle videli troleje (potom maturuju pri zaradovani sa spat vlavo do pruhu na moste).
Mne osobne sa zacinaju pacit vodici klbakov na Ciernom moste a hlavne na priecesti na Levocskej. Pekne, len mierne daju nohu z plynu dole a prehupnu sa cez prejazd.
Vladimir: Dnes som sa znova na zastavke nadchynal displejmi na styroch za sebou iducich vozidlach (az to chcelo foto) a napadla mi malinka "esteticka" myslienka:
Davno, ked sa zaviedli velke stvorcove transparenty s reflexnymi cislami liniek sa do maleho okienka nad celnym sklom umiestnila tabulka s emblemom a napisom DPMP. Teraz pri "zadisplejovani" ostalo prazdne aj zadne okienko a dost to spati vzhladu zadneho cela. Co tak to nejako "zakamuflovat", napriklad bielou tabulkou s logom DPMP alebo ev. cislom TB, aby to tak nebilo do oci ...
vasi: nie som vobec odbornik (iba raz som si zajazdil na kratkom TB asi pred 14 rokmi ), ale myslim si, ze problem "bojazlivosti" vodicov prechadzat vyssimi rychlostami cez vyhybky, krize a obluky je zalezitostou prezitku. Proste, tak si zvykli a istota je istota, komu sa chce lomcovat s poletujucimi zberacmi ... A este z pocutia starsich vodicov viem, ze im vadi, ked nevidia zberace a potom sa boja. Doteraz vidavam tych, ktori prechadzaju z Clementisky na Levocsku tak, ze po prejdeni krizovatky sa zaradia uplne vpravo, aby v spatnom zrkadle videli troleje (potom maturuju pri zaradovani sa spat vlavo do pruhu na moste).
Mne osobne sa zacinaju pacit vodici klbakov na Ciernom moste a hlavne na priecesti na Levocskej. Pekne, len mierne daju nohu z plynu dole a prehupnu sa cez prejazd.
Vladimir: Dnes som sa znova na zastavke nadchynal displejmi na styroch za sebou iducich vozidlach (az to chcelo foto) a napadla mi malinka "esteticka" myslienka:
Davno, ked sa zaviedli velke stvorcove transparenty s reflexnymi cislami liniek sa do maleho okienka nad celnym sklom umiestnila tabulka s emblemom a napisom DPMP. Teraz pri "zadisplejovani" ostalo prazdne aj zadne okienko a dost to spati vzhladu zadneho cela. Co tak to nejako "zakamuflovat", napriklad bielou tabulkou s logom DPMP alebo ev. cislom TB, aby to tak nebilo do oci ...
Vladimír
a) v Prešove máme za volantom ešte nejakú ženu??? Nebyť Tvojho príspevku, odprisahal by som, že posledná odišla do dôchodku pred asi dvoma rokmi.
Esíčko 17. novembra - Požiarnická - Obrancov mieru sa jazdilo a jazdí pomaly. Väčšiu rýchlosť tam vzhľadom na stav trolejového vedenia nie je možné vyvinúť. Oblúk 17. novembraˇ- Škutlétyho je na tom ešte horšie.
b) Tento jav som si ešte nikdy nevšimol.
c) Pri Čapajevovej sa vždy brzdilo, kým tam bolo staré vedenie. Po rekonštrukcii v roku 2003 sa tam už nebrzdí. Maximálne, keď raz za uhorský rok, príde nejaký OZ-tkár z autobusu.
d) Je pravda, že väčšina KRÁTKYCH tam jazdí pomalšie. Ale určite nie všetci.
Čo sa týka jazdy, treba ešte rozlišovať trolejbusy so starými zberačmi a s odľahčenými zberačmi ESKO (tých je už absolútna väčšina). Staré zberače sú už len na niektorých starších sólo trolejbusoch a tie tiež prispievajú k pomalšej jazde.
Oblúky ako kritiku beriem. Tiež som si všimol, že väčšina sa ich nepochopiteľne bojí. Isteže, nie všetci, máme aj takých, čo do oblúka idú rýchlejšie ako bus. Ale zatiaľ ich je málo. Ono dôvod bude zrejme aj ten, že ešte stále máme veľa starých a zlých oblúkov (ŠKU - 17N, 17N - POŽ, POŽ - OMI, PRO - BAJ, BAJ - SAB, AGS - LNO).
Cez elektrolajny je v max 40 preto, lebo všetky trolejbusy ešte nemajú odľahčené zberače. Keď sa dokončí ich výmena, možno sa rýchlosť zvýši. Ale na väčšine našich krížení v prevádzkových podmienkach sa ani rýchlosť väčšia ako 40 km/h nežiada (lebo centrum, lebo križovatka, lebo semafor...)
--
Dnes som si stopol jazdný čas na L4 u jedného zdatnejšieho vodiča. Jazdné doby boli nasledovné:
SI3 0´, PRO 1´, CEN 2´, VUK 3´, NKP 4´, VOL 5´, CLE 6´, POL 9´, TRO 11´, NHL 12´, VPO 14´, ČMO 15´, ŽST 17´, LES 21´, PHO 22´, MBE 23´, LNO 25´, VAN 26´, PŠA 27´. Inými slovami po celej trase výsledný náskok 3 minúty. Podotýkam, že šlo o spoj zhruba v strede odpoludňajšej špičky a s výnimkou dvoch semaforov sme stáli na každom. Ako náhodu beriem, že sa mu podarilo prísť k Trojici za 11´ (normál o takomto čase 12´). Ale ostatné výsledky sú zamysleniahodné.