Zvyk. BUSE dokaze napisat ciel aj malymi pismenami a RG dokaze napisat ciel aj velkymi pismenami. Mozno bude pes zakopany v tom, ze DPMP kupuje displeje RG co najmensie (=co najlacnejsie) a na maly displej toho napises viac malymi pismenami.
"Neverím, kým neuvidím, že vybudovanie plničiek vo vozovniach (postupne) a postupné nakupovanie CNG busov (nie prestavba) by bolo drahšie ako zadrátovanie mesta. Aj keď to zadrátovanie by bolo pri konečnom účte o 25 rokov lacnejšie. "
Tak po prve, rychlost navratnosti sa ti bude odvijat od toho, kolko spojov za den ti pojde po danej trase. Trolejbus sa oplati od takych 70 spojov za pracovny den v jednom smere vyssie. Cim viac ich bude jazdit, tym rychlejsie sa to splati, je to jednoducha nepriama umera, zatrolejovanie trasy so 140 spojmi za den sa zaplati dvakrat rychlejsie, ako zatrolejovanie trasy so 70 spojmi za den. Radovo sa to pohybuje od cca 4-5 rokov (300 spojov) po 15-20 rokov (70 spojov).
CNG prinesie uspory tohto roku, mozno aj v roku 2005, ale
a) nikto nevie, ci to bude usporne i v roku 2006 a dalej,
b) nikdy to nevyrobi taku usporu, ako trolejbus. CNG sa nikdy nedostane na 20% hodnoty dieselu.
Po druhe, ked u CNG pocitas nove busy a nie prestavby, preco nepocitas rovnako aj u trolejbusov? (Tj. namiesto novych autobusov sa budu kupovat nove trolejbusy.)
"Avšak v každom prípade DP, ktorý chce mať iba trole a nenechať ani jeden bus, robí chybu a uvedomí si to pri prvom väčšom (4 hodinovom) výpadku el. energie. To musíte uznať aj vy.
Pocul si uz o takzvanom trolejbuse s nezavislym pohonom (tiez znamy ako duobus)? Alebo si zahrabany v roku 1990 ako cela BA a nevsimol si si, ako pokracuje vyvoj?
A k tomu vypadku elektriny: energeticke zavody, tj. dodavatel energie, si takyto vypadok prakticky nemozu dovolit kvoli obrovskym penale, ktore by museli platit. Zivelna pohroma, ktora by strhla vedenie VVN, je tiez krajne nepravdepodobna. Z toho vyplyva (a teraz citaj pozorne), ze 99% vypadkov trakcnej energie je VINOU PRISLUSNEHO DOPRAVNEHO PODNIKU. Bud nizka kapacita meniarni, alebo prilis vysoky odber, alebo skrat (zla instalacia vedenia, privodnych vedeni, dopravna nehoda...) Nepamatam si, ze by kedy vypadlo prazske metro z dovodu VYPADKU ENERGIE.
V Salzburgu planuju previest 100% MHD do elektrickej trakcie (tramvaje+trolejbusy). Tam by tvoje genialne argumenty asi neuznali.
K tomu uz nemam co dodat, mozem len suhlasit.
Re #412 J: Ja si stale myslim, ze momentalny trend CNG-ako-ekonomicko-ekologicky-vseliek je len chimera, ktoru predmetne dopravne podniky o par rokov trpko olutuju.
Generálny výpadok elektrického prúdu je historická udalosť, ktorú možno zažiť možno raz-dvakrát za život. Inak si myslím, že je v silách dopravcu vhodným rozdelením úsekov a ich napájaním zmierňovať doprady závislosti elektrickej trajcie.
Re #413 S499.1023: Sigord - naša prímestská rekreačná-športovo-turistická oblasť, kam SADisti zavítajú cez víkend trikrát za deň.
Re #414 S499.1023: Jasné - pomocný pohon. Takto skoro ráno mi ani nezišiel na um :o)
No a ja zase neverím, kým neuvidím, že vybudovanie plničiek vo vozovniach a postupné nakupovanie CNG busov by bolo lacnejšie ako zadrátovanie mesta. Akú vypovedaciu hodnotu má teraz tvoj príspevok proti mojmu? Papyr ti tu predložil nejaké čísla, podložené nejakými autoritami. Ty mu proste neveríš. To čo už je za diskusiu? A čo sa týka výpadku el. energie:
1) Žiadny DP nebbude drotovať trate do UP, takže istý počet smradobusov ostane a to na nepredvídanosti stačí.
2) V celom nesocialistickom svete sa odjakživa stavali trombelusy s pomocným pohonom, ak si o niečom takom počul.
Toť vše, ako hovorí Citátor Predpisový.
Večná škoda, bo na Sigord chodím na chatu a hlavne ma fascinuje ten posledný SADistický autobus, nejako 22:55 či tak nejak z PO, čo chodí len v párnych týždňoch...
Papyr a Vladimír: Ale vy my stále nechcete rozumieť. Ja si uvedomujem, že trolejbus je najlepšie a najlacnejšie riešenie. Aj keď Papyrove čísla sa mi nezdajú. Už len vybudovanie drátov nad zem a meniarní, by stálo omnoho viac ako 11mil. Kč. Neverím, kým neuvidím, že vybudovanie plničiek vo vozovniach (postupne) a postupné nakupovanie CNG busov (nie prestavba) by bolo drahšie ako zadrátovanie mesta. Aj keď to zadrátovanie by bolo pri konečnom účte o 25 rokov lacnejšie.
Avšak v každom prípade DP, ktorý chce mať iba trole a nenechať ani jeden bus, robí chybu a uvedomí si to pri prvom väčšom (4 hodinovom) výpadku el. energie. To musíte uznať aj vy.
O.K. Prešovské podmienky nepoznám, takže sa nebudem na tento smer vyjadrovať.
Joj, joj! To tak ťažko pozrieť na hlavnú stránku? Tam je to pekne napísané - nové displeje majú už aj 308, 309 a 310. Ak si videl ešte niečo novšie, neváhaj a sem s tým, nech info aktualizujem!
Doprava na Delňu bude počas prázdnin organizovaná veľmi podobne minulému roku, ak nie úplne rovnako. Myslím, že sedlový a víkendový 30 min. interval bohato stačí.
Prajem vsetkym pekny den,
dnes bola "prehliadka historickych vozidiel", lebo boli videne TB ako 75 a 79 ... 79-kou som sa viezol, ale strasne tam huci vzduchovy kompresor - az neprijemne cestovat...
Vladimir: Neviem, ci som dobre postrehol, ale mam pocit, ze som videl namontovane nove displeje na dalsich AB, ci nie ?
Trosku "off topic", ale davnejsie som spomenul, ze s kupaliskom Delna to vizera otazne, tak to uz nie je pravda, novi najomnici sa pustili urychlene do prace a zlepsuju, co sa da, takze sezona si myslim, uz je zachranena.
Skoda, ze otazka prepravy cestujucich na Sigord prostrednictvom DPMP nie je v sucasnosti priechodna. (davnejsie to vysvetloval Vladimir).
Co sa tyka prepojenia Delne v letnej sezone, ostane to podobne ako minuleho roku ? Alebo sa bude nieco menit ?
Nebijem. Ja som vždy odchýlky od základnej témy toleroval v celkom slušnej miere
Re #407 eMareq: Takýchto obcí je v Prešovskom kraji viac a už dlhšiu dobu.
Nechcem byť egoista, ale teraz mi nejde o "tie" obce. Ja sa trasiem o obce obsluhované DPMP.
All: Dnes na L48 o 13:49 zo Sídliska III opäť vyše 20 cestujúcich. Slušné.
V niektorych obciach presovskeho kraja to dospelo az tak, ze tam bude chodit autobus SAD az raz za tyzden. Tusim sa jednalo o Svidnik (bolo to v relacii regionalny dennik)
Samozrejme suhlasim, ze odchod, nazvime to "odchod nahradnym sposobom" (PN, RPN, V, Op, Z), je mimoriadnostou. Neznamena to vsak, ze za tymto navestidlom musia byt nutne PZZ v poruche. Odchadzat nahradnym sposobom mozes napr. preto, ze nemas dohlad niektorej vyhybky suvisiacej s danou vlakovou cestou, obsadeny vyhybkovy alebo kolajovy obvod neovplyvnujuci cinnost PZZ, poruchu tratoveho zab.zar., prepalenu ziarovku na navestidle atd. Preco by mal vlak aj v tychto pripadoch ist pri styroch PZZ ako na Op? Navest Priecestne upozornovadlo mu to vsak pri odchode nahradnym sposobom prikazuje a basta!
Nie, tam je len zelena a cervena - skupinove odchodove umiestnene za krajnou vyhybkou platne pre vsetky kolaje. Ina ako VOLNO som myslel na rucnu privolavacku, V alebo Op rozkaz. Nevies ze ZSR trpi zvlastnou formou masochizmu? Do najdolezitejsich stanic dat to najprimitivnejsie zab. zar., vid Kosice, Presov, ale aj Leopoldov, Cierna n.T. SRT.
Poznám (aj s Mikuldom ,teraz je na vojne, má DOMA panel z reléovky!!!), ale radšej si ju prečítam na papieri ? .
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr