Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #24434:
Na FB stránke, na ktorú tu odkazovali predo mnou píšu aj o testovaní jazdy bez vedenia pri pomere 50/50. Problém by možno bol, keby sa trolej dostal do kolóny a taktiež, koľko rokov si taký trolej udrží kapacitu batérie.

Tiež ale považujem za hlavný problém rýchlosť dobíjania. Na druhú stranu podľa mňa dosť záleží i na tom, či má konečná zastávka trolejové vedenie, aby sa tam mohol cez prestávku dobíjať trolej. To spĺňajú všetky spoje okrem 22, ktorá by sa zrejme posunula na Rusínsku, kde by mala väčší podiel jazdy pod vedením. Taktiež taká 39 nepôjde mimo trolejov stále a zaujímavý by bol údaj, či do Škáry stihne dobiť to, čo stratila na Mukačevskej.
Reakcia na: Marek74 #24430:
Nejde len o absolútny dojazd, ale aj o čas na opätovné dobitie. Ak si dobre spomínam, skúsenosti dopravcov hovoria, že pomer nezatrolejovanej a zatrolejovanej časti trasy pre parciál by mal byť 1:2.
Reakcia na: Marek74 #24430:
Ja som (tiež na tej istej stránke) čítal, že 15 km, ale veď to je jedno, či 12 či 15 (čo sa týka diskusie).
Reakcia na: Solider #24425:
Môjho názor je, že pokiaľ nebude zatrolejovaný úsek Košická - Švábska - Solivarská, tak je zbytočné "parciálne hračky" kupovať.

Pokiaľ ide o linky, tak 10, 19, 29, 32, 32A, 39 kľudne a samozrejme aj 36 (tú ani nedali).
Reakcia na: Viko #24428:
Pamätám si, že ešte keď 32 chodila cez Pod Táborom, tak Ikarusy v podjazde škrtali anténu o betón, keďže tam je výška podjazdu 3,2 m a Ikarus mal lehce cez tri metre výšku 🙂
Reakcia na: rexino #24429:
Myslím, že dojazd je 10-12 km. Čítal som to niekde na fb plzeňské trolejbusy.
34 sa pošle na Nábrežnú komunikáciu, tam problém nevidím. Skôr vidím problém v predpokladaných trasách, kde sa predpokladá aj viac ako 50% času jazdy mimo TR vedenie. Zatiaľ sa mi nepodarilo nikde nájsť, aké majú parciálne trolejbusy dojazd + ako rýchlo sa nabíjajú. Technické špecifikácie na stránkach Škody, SOR či Solarisu tieto údaje neobsahujú.

Taktiež je otázne, s akými dátami pracoval Masterplan a aj DP pri vypisovaní žiadosti. Ak tieto hodnoty prepískol, tak je možnosť dať firme Masterplan prepracovať. On bol vlastne vypracovaný s tým, aby sa cca každých 5 rokov aktualizoval podľa situácie.
Reakcia na: Solider #24425:
Ak je značenie dobre urobené, tak 3,3 neznamená, že sa niečo o desať centimetrov väčšie nutne ošúcha (aj keď neprekvapilo by ma, že pri takejto malej výške si autor v mene menšieho obmedzenia veľkú rezervu nenechal).
Na druhej strane, fascinuje ma, že sa za tie roky rokúce správca neunúval dané podjazdy aspoň mierne prehĺbiť, keďže aj bežná technika typu smetiarske auto presahuje 3,3 metra.
Reakcia na: Solider #24425:
Po prvej jazde bude z parciálu kabriolet a my budeme opäť svetoví 😎
Reakcia na: Solider #24425:
To isté platí aj o podjazde Pod táborom, takže jedine s reorganizáciou linkového vedenia 🙄
Reakcia na: rexino #24418:
Chcú prevádzkovať parciálne trolejbusy na linke 34, ktorá ide podjazdom na Jilemnického ulici, ktorý má výšku 3,3 metra, pričom trolejbus so stiahnutými zberačmi má výšku 3,4 metra? 😂 😂 Celé mi to príde ako zlý vtip. Šváby by sa určite mali zatrolejovať. Aj výber liniek je dosť podivný.
Reakcia na: autobusar357 #24423:
Tá, čo je v smere do centra mesta ide už tiež obojsmerne? 😃
Informačná tabuľa na stanici ide už obojsmerne. Teda aj smerom na Košice ide tabuľa, aj smerom do centra mesta.
Reakcia na: rexino #24410:
Myslím si, že samotným trestom bude už len to, keď sa z opcie kúpia trolejbusy s kasňou v rade NB 🙂
Reakcia na: Jur@j #24420:
Áno, sú to naozaj masívne investície, ktoré v Prešove snáď nemajú obdobu. Rozhodovať by o schválení týchto investícii mal riadiaci výbor pri operačnom programe integrovaná infraštruktúra v najbližších týždňoch. Ak budem mať info o výsledku, tak to tu hneď dám. Zatiaľ sa nestalo, aby výbor nejakú žiadosť neschválil, tak uvidíme.

Žiadosti, ktoré sa týkajú projektových dokumentácii majú šance aj na skorú realizáciu z ďalšieho eurofondového obdobia v rokoch 2021-2027, čo znamená, že ak uspejeme s týmito žiadosťami, tak po ich vypracovaní môžeme hneď žiadať aj o eurofondy na samotnú realizáciu.

Hlavným "motorom" týchto žiadosti bol určite masterplan, čo sa píše aj v priložených dokumentoch, keďže bez neho nám nechcela EU preplatiť takmer nič. Aj nákup trolejov bol len s podmienkou dopracovania masterplanu. Takže aj keď sa po internetových diskusiách nadávalo, načo sa míňa viac ako 700 tisíc na "zdrap papiera" tak sa ukazuje, že to bola viac ako múdra investícia(ktorú mimochodom tiež preplatila EU).
Reakcia na: rexino #24418:
Číta sa to naozaj krásne, som rád, že mesto sa konečne rozhýbalo a verím, že o realizácii jednotlivých projektov budem už čoskoro písať aj na webe. 😎
Mesto sa s DP naozaj činilo a podalo až 6(!!!) zámerov národných projektov, pri ktorých sa chce uchádzať o eurofondy. Okrem spomínanej dokumentácie na depo to sú to aj projekty

https://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/files/3376_opii_2019_12_02_zamer-np_nakup-parcialnych-trolejbusov.pdf - DPMP, Nákup parciálnych trolejbusov - zámer nakúpiť 4 krátke a 6 dlhých parciálnych trolejbusov. V dokumente je aj popis liniek, kde je záujem tieto trolejbusy využívať.

https://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/files/3370_opii_2019_12_02_zamer-np_jednosmerne-prepojenie-solivarska_vychodna-s-kosickou-ul-%E2%80%93-realizacia.pdf - Mesto Prešov, Jednosmerné prepojenie Solivarská/Východná s Košickou ul. – realizácia

https://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/files/3372_opii_2019_12_02_zamer-np_modernizacia-trolejbusovych-trati-a-meniarni-pd.pdf - Mesto Prešov, Modernizácia trolejbusových tratí a meniarní – projektová dokumentácia - vypracovanie dokumentácie pre projekty
Modernizácia trolejového vedenia na Budovateľskej ulici.
Modernizácia trolejového vedenia od Nižnej Šebastovej po vozovňu DPMP na Bardejovskej ulici.
Modernizácia trolejového vedenia Sabinovská – Dúbrava.
Modernizácia trolejového vedenia Obrancov Mieru – 17.novembra - Škultétyho.
Meniareň Čapajevova rekonštrukcia
Meniareň Mukačevská rekonštrukcia

https://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/files/3373_opii_2019_12_02_zamer-np_modernizacia-trolejoveho-vedenia-na-solivarskej-ulici-realizacia.pdf - Mesto Prešov, Modernizácia trolejového vedenia na Solivarskej ulici - realizácia - ide o rekonštrukciu trolejového vedenia vrámci plánovaného rozširovania Solivarskej ulice na 4 pruh

https://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/files/3373_opii_2019_12_02_zamer-np_modernizacia-trolejoveho-vedenia-na-solivarskej-ulici-realizacia.pdf - Mesto Prešov, Výstavba nových trolejbusových tratí a meniarne – projektová dokumentácia - súčasťou je vypracovanie projektovej dokumentácie na
Obratisko Clementisova – Levočská
Trolejové vedenie Rusínska – Kuzmányho
Prepojenie Sibírska - Pod Šalgovíkom, preloženie obratiska Sibírska
Modernizácia trakčných meniarní – Solivarská ul.

Je to naozaj obrovský objem projektov, na ktorý určite nie sme v Prešove zvyknutý. Som naozaj zvedavý, čo z toho sa aj podarí schváliť. Vyzvania majú prísť začiatkom roku 2020 a realizovať sa majú na prelome rokov 2020/2021. Každopádne, jedná sa o reálne žiadosti a nie žiadne "bájky úradníkov". Takže je reálna šanca, že tieto veci sa aj uskutočnia.
https://www.eufondy.sk/data/files/3374_opii_2019_12_02_zamer-np_modernizacia-udrzbovej-zakladne-trolejbusov-pd.pdf
DPMP sa ide uchádzať o EU fondy na projektovú dokumentáciu pre modernizáciu údržbovej základne trolejbusov, ktorá bude zahŕňať aj novú meniareň v areále DP o inštalovanom výkone 3 MW. Okrem komplexnej rekonštrukcie by mal projekt obsahovať napríklad aj nové prístrešky pre trolejbusy, či nabíjačky pre parciálne trolejbusy a elektrobusy.
Reakcia na: Jur@j #24415:
V sobotu vraj už išiel.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.