Problém s neodbornými zásahmi poslancov (exekutívy) nájdeme predsa všade - na všetkých úrovniach, vo všetkých krajinách, otázkou je, ako veľmi. Nemyslím si, že ich možné (!) pripomienky by malo byť definitívnym (ultimátnym) návodom ako postupovať z pozície napr. DPMP.
Pri nákupe 381-383, tuším, niektorí "argumentovali", že Prešov si nezaslúži ojazdenky. Absolútne si nepamätám presne, ktorí. Ak by sa to dalo zistiť, pozrel by som sa na to pragmaticky - odsledoval si, či dotyční sedia v MsZ alebo už robia niečo (pre spoločnosť) užitočnejšie.
Takže aj na tomto príklade vidíme, že možná miera extrémov je veľká.
Minimálne v prípade trolejbusov pochybujem, žeby maximálka mohla byť 12 rokov. Ale je to len môj skromný názor.
Nemyslím, žeby nebol schopný. Skôr by som povedal, že podnik vzhľadom k mestu sa bráni nákupu jazdeniek, teoreticky by to mohlo dopadnúť tak, že poslancom by boli nakoniec dobré aj jazdenky a nákup nových vozov by neschválili už vôbec. Poslanci by mohli povedať "Načo nám nové vozy, keď môžeme za ich cenu kúpiť schopné, jazdené ...". A je len otázkou času, kedy začne plošne platiť nariadenie, že vozidlá staršie ako (povedzme) 12 rokov nemôžu byť vypravované v pravidelnej verejnej doprave. Myslím, že potom začne katastrofa. Len tak pre zaujímavosť, k dnešnému dňu všetky vozy do evidenčného čísla 363, vrátane 381 - 383, čo mi odhadom vychádza na 25 autobusov komplet v prevádzke a u trolejbusov by to mali na mále všetky do 705, čiže ostalo by 30 prevádzkyschopných trolejbusov. Ale to je len odhad, nepočítajme do detailu. Highway to hell ...
Buďme realisti, asi v DP nie je nikto, kto by vedel zabezpečiť nákup jazdeniek zo západu bez sprostredkovateľa. V DPB sa to podarilo len kvôli osobnej zainteresovanosti členov dočasného predstavenstva
Zo západu by tu stiahli jedine niečo s čím majú skúsenosť a na čo majú diagnostické nástroje, ale čo viem veľmi tomu naklonený neboli. Možno v terajšej situácii zmenia názor.
A len tak pomimo. Mal niekedy vôbec niekto dobrého slova na Citelisy?
Snáď. Ja pevne verím a dúfam, že idú siahnuť po nejakej jazdenke zo západu. Nedokážem sa akosi stotožniť s možnosťou, že by sem dogúľali ďalší vrak zo Žiliny. Žilinčania na tie Citelisy nemajú dobrého slova...
Som zvedavý, čo si vyberú. Veď tam ani nič poriadneho nie je. Zo štyroch NP vozov je 1 pokazený a 1 v prímestskom prevedení. Pokiaľ ide o rad 932/952 tie by mali dať zdarma ako bonus.
Dňa 25.10. bolo vo vestníku úradu pre verejné obstarávanie zverejnené oznámenie o výsledku verejného obstarávania na autobusy (https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/422676). Obstarávanie neprešlo kontrolou a dopravný podnik ho musel zrušiť pre zistené chyby v kontrole a bude ho musieť po roku a 4 mesiacoch čakania (!!!!) zopakovať (očakávam podobne dlhé čakacie lehoty).
Ja len pripomeniem, že v situácii keď v ranných špičkach sa ľudia tlačia v krátkych citeliskách alebo SORkách z Bratislavy, je to za tento rok už 2 pokazené verejné obstarávanie, ktorého postup musel byť zrušený. Toto je už na vyvodenie zodpovednosti, lebo neočakávam, že najbližší rok-rok a pol prídu do Prešova nové stroje. Budeme mať šťastie, ak sa nájdu nejaké jazdené.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Matej78
Pri nákupe 381-383, tuším, niektorí "argumentovali", že Prešov si nezaslúži ojazdenky. Absolútne si nepamätám presne, ktorí. Ak by sa to dalo zistiť, pozrel by som sa na to pragmaticky - odsledoval si, či dotyční sedia v MsZ alebo už robia niečo (pre spoločnosť) užitočnejšie.
Takže aj na tomto príklade vidíme, že možná miera extrémov je veľká.
Minimálne v prípade trolejbusov pochybujem, žeby maximálka mohla byť 12 rokov. Ale je to len môj skromný názor.