Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Prajem vsetkym pekny den,

Vladimir: Pripojim sa k tym, co su nadseny Tvojimi prispevkami ohladom porovnania Solarisu a Citybusu. A pripajam sa, aby to bolo odzalohovane aspon niekde na tieto stranky, lebo bude to urcite zaujimave "ctivo" aj o nejaky cas.
Pochopil som nejake suvislosti a to hlavne vdaka tomu, ze prispevok je z informacii, ktore su "in", kdezto ja som napr. "out", i ked niektore klady a zapory som si ja vsimol.
Takze dam sa troska ovplyvnit Tvojim prispevkami. Najviac ma zaujala unifikacia, lebo je pravda, ze Presov je "karosacky". Aka je teda kompatibilita nahradnych dielov, ked taka B931 a CB su uplne inak konstruktne riesene vozy.
Niektore analyzy ma posadili do stolicky, hlavne to, ze je tam strasne vela malickosti, ktore dokopy robia velky problem. Dvere, kurenie, rozjazdy, zrkadla, s trochou snahy vyrobcu a objednavatela by mohla byt polovica problemov vyriesena.
Ak sa mam pozriet na Citybus vyslovene amatersky a subjektivne, osobne mi vadia " horolezecke vystupy" do sedaciek a dost velka hlucnost pri zadnych dverach. A davnejsie sa tu spominala aj poruchovost, svojho casu vzdy bol jeden z dvojcat 333, 343 odstaveny. Aj teraz mnohokrat na L:43 jazdia K732ky.
Vasi: Chudaci Pjotro a Kajsi (112) ?. To je moj oblubeny TB.
vasi:Do Pardubíc chodím skoro každý týždeň.A chodím tam za ing.Podivínom,takže pardubické vedenie poznám dosť dôverne?.Ale že je kvalitné ešte neznamená že vodiči jazdia rýchle,rovnako ako je tomu v Prešove ktorý je už tiež značne ElektroLineizovaný.V Pardubiciach jazdia vodiči rýchlo cez výhybky a neskutočne sa flákajú po rovnej trati.Samozrejme s výnimkou niektorých,z ktorých som časť vymenoval...Naproti tomu brnenskí vodiči jazdia ako prasce,nakoľko ich vrchné vedenie je otrasné ale používajú sa tam veľké tlaky na zberačoch takže je to stále jazda-brzda...
S499.1023:A kedyze ste to bol naposledy v Pardubiciach?Ked nahodou neviete, uz su skoro cele osadene vysokorychlostnymi vyhybkami.A vodici to vedia ocenit.Takze pomala jazda u pernikarov je nenavratnou minulostou.Sam som sa o tom presvedcil asi tak pred dvoma mesiacmi.
Reply on: vasi #666:
Takže budeš chodiť pešo alebo čo? Inak trolejbusy v Pardubiciach sú preslávené svojou hyperpomalou jazdou, až na pár indivíduí, čo jazdia z pasie a nezáleží im na nejakých prémiách (istý JR alias 353, LP alias guru apod.), tak neviem ,čo tu dávaš Perníkov za príklad.
Az teraz som si vsimol, moj hnusny prispevok ma cislo 666 ?
A este jeden prispevok odo mna. Trochu smutny a trochu sa zan aj hanbim, ale co je vela, to je vela. Rozhodol som sa, ze ak to nebude fakt velmi nutne, tak uz nikdy nenastupim do ziadneho presovskeho trolejbusu, ak sa tu bude jazdit tak ako teraz. Radsej budem uprednostnovat autobusy, aj ked aj tie, co sa tyka jazdenia, nie su nic moc. Mozno som sa privelmi rozmaznal rychlymi trajflami v Brne, Plzni a v Pardubiciach, ale ako som raz cital prispevok od Dopravaka alebo kto to bol, ze najrychlejsiu jazdu trolikom zazil prave v Presove, cakal som, ze sa tu jazdi tak ako vo vzyssie spomenutych mestach. No ale opak bol pravdou. Za cely jeden tyzden dennodenneho vozenia sa trolejbusmi som skonstatoval, ze sa to sice zmenilo, ale len k horsiemu. Vodicov som mal uz predtym zmapovanych, a mozem povedat, ze tych co som povazoval za schponejsich a uvedomelejsich, tak ti ma najviac sklamali. Neviem, ake tlaky su zo strany DPMP na vodicov, ale myslim si, ze prave DP by sa malo starat o skvalitnovanie poskytovanych sluzieb. Ale vyzera to tak, ze DP prave natahovanim intervalov medzi zastavkami a netolerovanim skorsich odchodov zo zastavok, a naopak tolerovanim castokrat bezdvodneho meskania rozmaznava vodicov, ktori potom jazdia tak, ako jazdia. Tot moj prispevok. Neberte ma ako odporcu trajflikov, je to moj najoblubenejsi dopravny prostriedok, ale ich pomalost v Presove uz prekrocila moje hranice. A toto moje rozhodnutie nezmeni ani ten jeden ci dva tak trochu rychlejsie jazdiace trolejbusy. Dakujem za pochopenie.
Inak, neviem ci ste si vsimli, ale dnes okolo obeda nam 112 troch posteklila nejake bordove Clio na Levocskej. Clio mal celkom dobre rozpuceny zadok a rozbite zadne okno, 112 vyzerala byt celkom v pohode.
Reply on: Vladimír #655:
To vies, ked Ti namiesto z kofolovej pipy omylom natocia z tej vedlajsej, co to uz ma clovek vracat? ? Ta navsteva by bol celkom fajn, mozno by sa to zislo previazat s tou Zilinou... Hm, hm...
Reply on: Vladimír #655:
Keď mne sa to s tou priechodnosťou nejako nezdá a Slintyhnus sa mi okrem toho nepáči, ako subjektívne priznávam. Musím to ešte niekde oňuchať.
Vladimír.No dobre.Sám som rád,že výsledok bude asi taký ,lebo načo máme na to máme.
Prečítajte si stránky o MHD v Jihlave.Aj tam hrozia zruše...
Reply on: V.P. #660:
Ešte síce nemám plne oficiálne požehnanie pre plne oficiálne zverejnenie výsledkov súťaže, ale pri pozornom čítaní mojich príspevkov sa dalo už vytušiť, kto to pred tými troma týždňami vyhral. Ak bola vo Vrábľoch podniková Octavia, dá sa to pochopiť 🙂

Oukej. Ja som si s tým pivom len tak rýpol. Dúfam, že sa Bratislavčania neurazia 🙂
Ten tzv."GUMOKOL" v prípade dodávok nových autobusov do Prešova znamená veľa. Totižto vo Vrábľoch pred f.y. ...som takéto vozidlo videl a to možno naznačí dodávateľa resp.víťaza na dodávku autobusov pre DPMP.Bude to KAROSA.
P.S. V Blave sa pije v prvom rade pivo !!! A čo sa množstva týka ,skoro ako v Prahe .
Takže po dnešnom vysledovaní by som si dovolil upraviť Tvoje vyjadrenie o "kopaní do plynu" u Solarisov. S každým Solarisom, s ktorým som dnes cestoval, som z celého Tebou popisovaného deja zažil iba mierne zvýšené otáčky motora, po ktorých však nasledoval úplne hladký a plynulý rozjazd. Aby som upresnil, kým Solaris ešte stojí, motor sa síce dostane do otáčok, ale až do rozbehnutia s ich plynulým nárastom. T.j., nestretol som sa s javom "krátke zarevanie motora naprázdno, potom škubnutie a až potom jazda." Myslím si, že tento opis je pre Solarisy prehnaný. Nehádam sa, možno sa s niečím takým dalo stretnuť zo začiatkov ich prevádzky, ale v súčasnosti už určite nie.
Reply on: Andy #657:
Ja len tak zo žartu, lebo tu v Prešove vždy sedím s Blavákmi na pive a v Bratislave na kofole 🙂 Ale na druhej strane, kúpiť čapovanú kofolu v Prešove nie je ľahké.
Reply on: Vladimír #655:
A to máš odkiaľ, že v Bratislave sa nepije pivo? 🙂 To som ešte nepočul...
Dovoľte mi odcitovať vám jeden článok z podnikovej Smernice č. 1/2004 o označovaní vozidiel informačnými prvkami, ktorá platí od 1.5.2004.

Článok 5

Vodič MHD:
- pri zistení nedostatkov vo vybavení vozidla informačnými prvkami (chýbajúce poškodené označenie) je povinný ohlásiť to dispečerovi MHD;
- nesmie zasahovať do predpísaného vybavenia vozidla informačnými prvkami, t.j. označenie premiestňovať, odstraňovať, resp. dopĺňať iným označením;
- v rámci svojich technických možností odstraňuje rôzne iné nálepky a etikety, ktoré boli vo vozidle umiestnené cestujúcimi, resp. ohlási potrebu ich odstránenia dispečerovi MHD;
- v kabínke, resp. priestore pre vodiča nesmie umiestňovať nepredpísané nálepky, iné predmety a dekoračné prvky.

Reply on: galiyosha #650:
V BA máte aj pivo? Ja som si myslel, že tam všetci slopú len Kofolu ?

Na východ pokojne príď a nezabudni sa ohlásiť. Nebudeš ľutovať. Také dva dni v Prešove, dva v Košiciach a na zotavenie jeden v Tatrách 🙂

Irisbus tento rok prišiel len s tzv. "restylingom" interiéru, ale neviem ešte čo presne obnáša. Prvé takéto City busy dostane ešte tento mesiac Žilina. Ale zmeny budú len minimálneho rozsahu.

Čo sa týka románu, ešte teraz si spomínam na ďalšie porovnania týchto autobusov, ktoré som včera nespomenul 🙂

Re #651 Sarko: Len sa pozorne sústreď. Ja som nikde nepovedal, že voz má nejako skočiť tak, že cestujúci popadajú alebo čo. Ale pri troche chcenia je možné aj z pozície cestujúceho zaregistrovať krátke otáčky naprázdno a až potom plynulý rozjazd. Keď sa už začne rozjazd, ten už plynulý je, to som nespochybňoval, ide však o to, čo predchádza tomu rozjazdu.

Re #652 S499.1023: Také somariny ako kúrenie a pod., to sa dá nastaviť. Dokonca aj kopanie plynu by sa dalo "kopaním" do Poliakov a Košičanov nejako znormalizovať. K podpore City busu mňa osobne presvedčilo definitívne (a tu je vlastne odpoveď na pôvodnú galiyoshovu otázku) zistenie, že pre Solaris máme v sieti podstatne viac obmedzení ako pre City bus.

Inak do pozornosti dávam, že napriek mojej úprimnej snahe DPMP OPÄŤ ZAS A ZNOVA zostavil prázdninový CP tak, že spoj L41 na Surdok na 7:10 budú robiť nízkopodlažáky. Vodiči sú zhrození, City busáci prvý deň vraj so sebou berú sekerku, aby si prekliesnili cestu, Solarisáci vykresľujú scenáre o tom, že ich budú odtiaľ vyťahovať nejaké mechanizmy. Uvidíme. City bus po minulé roky s odretými ušami, ale predsa na Surdok prešiel. Odvtedy sa však cesta ešte miestami aj zhoršila. Solaris ešte na Surdoku nevideli.

Pre veci neznalých ani nevysvetľujem, čo to znamená pustiť nízkopodlažák na Surdok. Bolo by to zbytočné. Príďte do Prešova, dajte mi vedieť a ukážeme-predvedieme 🙂

Re #654 V.P.: Pokiaľ sa očakáva odpoveď odo mňa, tak ja o žiadnej podnikovej Octávii neviem, ale to ešte nič neznamená, pretože o služobné gumokoly sa vôbec nezaujímam.
Tak čo,vlastní prešovský DP Škodu Octáviu ? Pozná niekto odpoveď ?
Takže od obeda, až doteraz, som absolvoval ďalšie jazdy nielen so Solarismi. Ani v jednom som nepocítil trhnutie pri rozjazde alebo prudké brzdenie. To sa dá povedať tak akurát o Ikaruse 280, v ktorom práve cestujem, s jednou rukou ledva píšem a s druhou sa kŕčovito držím a občas sa musím aj tak chytro chytiť oboma rukami. 🙂
No, ďakujem Vladimírovi za podrobný rozpis.
Ja by som to teda zhrnul asi takto:
Nevýhodami Solarisu sú: Zle ovládateľné prevádzkové brzdy, zle odbrzďujúca zastávková brzda, príliš dlhé previsy, nemožnosť kúriť samostatne do salónu.

Nuž, dosť toho je. Som sklamaný, hádam príde Jenki a niečo nám k tomu povie.
Design je podľa mňa subjektívny, ani jeden z autobusov podľa mňa moc krásy nepobral ale v rámci týchto dvoch sa mi predsa len viac páči Solaris. Samozrejme, lepšie by bolo Citaro, Volvo, MAN či SCANIA ? .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.