Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #24425:
Ak je značenie dobre urobené, tak 3,3 neznamená, že sa niečo o desať centimetrov väčšie nutne ošúcha (aj keď neprekvapilo by ma, že pri takejto malej výške si autor v mene menšieho obmedzenia veľkú rezervu nenechal).
Na druhej strane, fascinuje ma, že sa za tie roky rokúce správca neunúval dané podjazdy aspoň mierne prehĺbiť, keďže aj bežná technika typu smetiarske auto presahuje 3,3 metra.
Reply on: Solider #24425:
Po prvej jazde bude z parciálu kabriolet a my budeme opäť svetoví 😎
Reply on: Solider #24425:
To isté platí aj o podjazde Pod táborom, takže jedine s reorganizáciou linkového vedenia 🙄
Reply on: rexino #24418:
Chcú prevádzkovať parciálne trolejbusy na linke 34, ktorá ide podjazdom na Jilemnického ulici, ktorý má výšku 3,3 metra, pričom trolejbus so stiahnutými zberačmi má výšku 3,4 metra? 😂 😂 Celé mi to príde ako zlý vtip. Šváby by sa určite mali zatrolejovať. Aj výber liniek je dosť podivný.
Reply on: autobusar357 #24423:
Tá, čo je v smere do centra mesta ide už tiež obojsmerne? 😃
Informačná tabuľa na stanici ide už obojsmerne. Teda aj smerom na Košice ide tabuľa, aj smerom do centra mesta.
Reply on: rexino #24410:
Myslím si, že samotným trestom bude už len to, keď sa z opcie kúpia trolejbusy s kasňou v rade NB 🙂
Reply on: Jur@j #24420:
Áno, sú to naozaj masívne investície, ktoré v Prešove snáď nemajú obdobu. Rozhodovať by o schválení týchto investícii mal riadiaci výbor pri operačnom programe integrovaná infraštruktúra v najbližších týždňoch. Ak budem mať info o výsledku, tak to tu hneď dám. Zatiaľ sa nestalo, aby výbor nejakú žiadosť neschválil, tak uvidíme.

Žiadosti, ktoré sa týkajú projektových dokumentácii majú šance aj na skorú realizáciu z ďalšieho eurofondového obdobia v rokoch 2021-2027, čo znamená, že ak uspejeme s týmito žiadosťami, tak po ich vypracovaní môžeme hneď žiadať aj o eurofondy na samotnú realizáciu.

Hlavným "motorom" týchto žiadosti bol určite masterplan, čo sa píše aj v priložených dokumentoch, keďže bez neho nám nechcela EU preplatiť takmer nič. Aj nákup trolejov bol len s podmienkou dopracovania masterplanu. Takže aj keď sa po internetových diskusiách nadávalo, načo sa míňa viac ako 700 tisíc na "zdrap papiera" tak sa ukazuje, že to bola viac ako múdra investícia(ktorú mimochodom tiež preplatila EU).
Reply on: rexino #24418:
Číta sa to naozaj krásne, som rád, že mesto sa konečne rozhýbalo a verím, že o realizácii jednotlivých projektov budem už čoskoro písať aj na webe. 😎
Mesto sa s DP naozaj činilo a podalo až 6(!!!) zámerov národných projektov, pri ktorých sa chce uchádzať o eurofondy. Okrem spomínanej dokumentácie na depo to sú to aj projekty

https://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/files/3376_opii_2019_12_02_zamer-np_nakup-parcialnych-trolejbusov.pdf - DPMP, Nákup parciálnych trolejbusov - zámer nakúpiť 4 krátke a 6 dlhých parciálnych trolejbusov. V dokumente je aj popis liniek, kde je záujem tieto trolejbusy využívať.

https://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/files/3370_opii_2019_12_02_zamer-np_jednosmerne-prepojenie-solivarska_vychodna-s-kosickou-ul-%E2%80%93-realizacia.pdf - Mesto Prešov, Jednosmerné prepojenie Solivarská/Východná s Košickou ul. – realizácia

https://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/files/3372_opii_2019_12_02_zamer-np_modernizacia-trolejbusovych-trati-a-meniarni-pd.pdf - Mesto Prešov, Modernizácia trolejbusových tratí a meniarní – projektová dokumentácia - vypracovanie dokumentácie pre projekty
Modernizácia trolejového vedenia na Budovateľskej ulici.
Modernizácia trolejového vedenia od Nižnej Šebastovej po vozovňu DPMP na Bardejovskej ulici.
Modernizácia trolejového vedenia Sabinovská – Dúbrava.
Modernizácia trolejového vedenia Obrancov Mieru – 17.novembra - Škultétyho.
Meniareň Čapajevova rekonštrukcia
Meniareň Mukačevská rekonštrukcia

https://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/files/3373_opii_2019_12_02_zamer-np_modernizacia-trolejoveho-vedenia-na-solivarskej-ulici-realizacia.pdf - Mesto Prešov, Modernizácia trolejového vedenia na Solivarskej ulici - realizácia - ide o rekonštrukciu trolejového vedenia vrámci plánovaného rozširovania Solivarskej ulice na 4 pruh

https://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/files/3373_opii_2019_12_02_zamer-np_modernizacia-trolejoveho-vedenia-na-solivarskej-ulici-realizacia.pdf - Mesto Prešov, Výstavba nových trolejbusových tratí a meniarne – projektová dokumentácia - súčasťou je vypracovanie projektovej dokumentácie na
Obratisko Clementisova – Levočská
Trolejové vedenie Rusínska – Kuzmányho
Prepojenie Sibírska - Pod Šalgovíkom, preloženie obratiska Sibírska
Modernizácia trakčných meniarní – Solivarská ul.

Je to naozaj obrovský objem projektov, na ktorý určite nie sme v Prešove zvyknutý. Som naozaj zvedavý, čo z toho sa aj podarí schváliť. Vyzvania majú prísť začiatkom roku 2020 a realizovať sa majú na prelome rokov 2020/2021. Každopádne, jedná sa o reálne žiadosti a nie žiadne "bájky úradníkov". Takže je reálna šanca, že tieto veci sa aj uskutočnia.
https://www.eufondy.sk/data/files/3374_opii_2019_12_02_zamer-np_modernizacia-udrzbovej-zakladne-trolejbusov-pd.pdf
DPMP sa ide uchádzať o EU fondy na projektovú dokumentáciu pre modernizáciu údržbovej základne trolejbusov, ktorá bude zahŕňať aj novú meniareň v areále DP o inštalovanom výkone 3 MW. Okrem komplexnej rekonštrukcie by mal projekt obsahovať napríklad aj nové prístrešky pre trolejbusy, či nabíjačky pre parciálne trolejbusy a elektrobusy.
Reply on: Jur@j #24415:
V sobotu vraj už išiel.
Reply on: Martines88 #24414:
Je spustený už asi týždeň.
od 11.12.2019 je na železničnej stanici spustený informačný system odchodov spojov zatiaľ len na jednej strane panela od centra mesta smerom na autobusovú stanicu je to zatiaľ len skúšobnej prevacke do konca roka bude spustená aj druha stana smerom do centra a od centra smerom na skečov
Reply on: Jur@j #24412:
S týmto súhlasím, táto kontrola je podľa mňa narozdiel od tej na rámcovú dosť podivná až neopodstatnená. Aj keď z odôvodnenia mám pocit, že mali iba v podmienkach argumentovať, že prečo to musí byť R&G. Ale pripísať 5% spoluúčasti za to je dosť veľa. Stále ale platí, že ostatné DP na Slovensku tieto súťaže zvládli, aspoň čo ja viem, bez pochybení.
Reply on: rexino #24410:
Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale tieto hry so slovíčkami, ktoré predvádzajú "Riadiace orgány", už naozaj každého unavujú. Keď je celý dispečing a informačný systém všetkých vozidiel DPmP, a.s. postavený na produktoch R&G, nech mi niekto vysvetlí, prečo by zrovna týchto 10 vozidiel mohlo mať iný informačný systém? Naozaj to chceme dopracovať do takej roviny, ako v ČR, že pre každú jednu sériu vozidiel sa musí súťažiť informačný systém osobitne a tým pádom majú dopravcovia niekoľko druhov PP, označovačov a displejov?

Vodiči ledva zvládajú obsluhovať jeden druh palubného počítača. Keby sa tu pridali ďalšie iné systémy, tak by som si rád pozrel, ako by s tým naložili zamestnanci podniku...
Prečo Prešov nemá na google maps zastávky ako Košice, Bratislava, Nitra?
https://presov.digitalnemesto.sk/DmApi/fileDownloadDZ/9ddcf1f8-4097-4c2e-8d97-57deae4a118d
Neodpustím si už byť sarkastický, ale DPMP už má patent na kazenie verejných obstarávaní. Ani spätná kontrola na súťaž na trolejbusy nedopadla dobre a budeme musieť za opciu platiť 10% spoluúčasť a nie 5% (a to sme ešte obišli veľmi dobre).
Reply on: S499.1023 #24407:
Budovateľská je oveľa viac využívaná trať 3 linkami, pričom dobre slúži aj pri prípadoch ako cez týždeň, keď bola porucha na meniarni. Širpo je naopak pomerne luxusná trať pre jeden solo trolej s dosť malým intervalom. Sú v Prešove miesta, kde by sa taká trať zišla oveľa viac.

Na S3 mi je tiež záhadou, prečo sa ešte neuvažuje o rekonštrukcii. Ale tak asi ešte stav tej trate nie je taký zlý.

Čo sa týka parciálov, tak nebral by som ich ako náhradu za "všetko". Ak sa ich konečne odhodlá DP kúpiť, tak ich bude oveľa menej ako klasických trolejov a ja osobne by som ich využíval skôr ako náhradu za existujúce autobusové linky (taká 17, 32, 34, 36, 39 napr.).

Je aj otázne, aké dosahuju po pár rokoch používania dojazdy, ale viem, že v mestách kde ich už majú sa zväčša využívajú na 1-2km obchádzky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.