Chcú prevádzkovať parciálne trolejbusy na linke 34, ktorá ide podjazdom na Jilemnického ulici, ktorý má výšku 3,3 metra, pričom trolejbus so stiahnutými zberačmi má výšku 3,4 metra? Celé mi to príde ako zlý vtip. Šváby by sa určite mali zatrolejovať. Aj výber liniek je dosť podivný.
Áno, sú to naozaj masívne investície, ktoré v Prešove snáď nemajú obdobu. Rozhodovať by o schválení týchto investícii mal riadiaci výbor pri operačnom programe integrovaná infraštruktúra v najbližších týždňoch. Ak budem mať info o výsledku, tak to tu hneď dám. Zatiaľ sa nestalo, aby výbor nejakú žiadosť neschválil, tak uvidíme.
Žiadosti, ktoré sa týkajú projektových dokumentácii majú šance aj na skorú realizáciu z ďalšieho eurofondového obdobia v rokoch 2021-2027, čo znamená, že ak uspejeme s týmito žiadosťami, tak po ich vypracovaní môžeme hneď žiadať aj o eurofondy na samotnú realizáciu.
Hlavným "motorom" týchto žiadosti bol určite masterplan, čo sa píše aj v priložených dokumentoch, keďže bez neho nám nechcela EU preplatiť takmer nič. Aj nákup trolejov bol len s podmienkou dopracovania masterplanu. Takže aj keď sa po internetových diskusiách nadávalo, načo sa míňa viac ako 700 tisíc na "zdrap papiera" tak sa ukazuje, že to bola viac ako múdra investícia(ktorú mimochodom tiež preplatila EU).
Mesto sa s DP naozaj činilo a podalo až 6(!!!) zámerov národných projektov, pri ktorých sa chce uchádzať o eurofondy. Okrem spomínanej dokumentácie na depo to sú to aj projekty
https://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/files/3372_opii_2019_12_02_zamer-np_modernizacia-trolejbusovych-trati-a-meniarni-pd.pdf - Mesto Prešov, Modernizácia trolejbusových tratí a meniarní – projektová dokumentácia - vypracovanie dokumentácie pre projekty
Modernizácia trolejového vedenia na Budovateľskej ulici.
Modernizácia trolejového vedenia od Nižnej Šebastovej po vozovňu DPMP na Bardejovskej ulici.
Modernizácia trolejového vedenia Sabinovská – Dúbrava.
Modernizácia trolejového vedenia Obrancov Mieru – 17.novembra - Škultétyho.
Meniareň Čapajevova rekonštrukcia
Meniareň Mukačevská rekonštrukcia
Je to naozaj obrovský objem projektov, na ktorý určite nie sme v Prešove zvyknutý. Som naozaj zvedavý, čo z toho sa aj podarí schváliť. Vyzvania majú prísť začiatkom roku 2020 a realizovať sa majú na prelome rokov 2020/2021. Každopádne, jedná sa o reálne žiadosti a nie žiadne "bájky úradníkov". Takže je reálna šanca, že tieto veci sa aj uskutočnia.
od 11.12.2019 je na železničnej stanici spustený informačný system odchodov spojov zatiaľ len na jednej strane panela od centra mesta smerom na autobusovú stanicu je to zatiaľ len skúšobnej prevacke do konca roka bude spustená aj druha stana smerom do centra a od centra smerom na skečov
S týmto súhlasím, táto kontrola je podľa mňa narozdiel od tej na rámcovú dosť podivná až neopodstatnená. Aj keď z odôvodnenia mám pocit, že mali iba v podmienkach argumentovať, že prečo to musí byť R&G. Ale pripísať 5% spoluúčasti za to je dosť veľa. Stále ale platí, že ostatné DP na Slovensku tieto súťaže zvládli, aspoň čo ja viem, bez pochybení.
Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale tieto hry so slovíčkami, ktoré predvádzajú "Riadiace orgány", už naozaj každého unavujú. Keď je celý dispečing a informačný systém všetkých vozidiel DPmP, a.s. postavený na produktoch R&G, nech mi niekto vysvetlí, prečo by zrovna týchto 10 vozidiel mohlo mať iný informačný systém? Naozaj to chceme dopracovať do takej roviny, ako v ČR, že pre každú jednu sériu vozidiel sa musí súťažiť informačný systém osobitne a tým pádom majú dopravcovia niekoľko druhov PP, označovačov a displejov?
Vodiči ledva zvládajú obsluhovať jeden druh palubného počítača. Keby sa tu pridali ďalšie iné systémy, tak by som si rád pozrel, ako by s tým naložili zamestnanci podniku...
Budovateľská je oveľa viac využívaná trať 3 linkami, pričom dobre slúži aj pri prípadoch ako cez týždeň, keď bola porucha na meniarni. Širpo je naopak pomerne luxusná trať pre jeden solo trolej s dosť malým intervalom. Sú v Prešove miesta, kde by sa taká trať zišla oveľa viac.
Na S3 mi je tiež záhadou, prečo sa ešte neuvažuje o rekonštrukcii. Ale tak asi ešte stav tej trate nie je taký zlý.
Čo sa týka parciálov, tak nebral by som ich ako náhradu za "všetko". Ak sa ich konečne odhodlá DP kúpiť, tak ich bude oveľa menej ako klasických trolejov a ja osobne by som ich využíval skôr ako náhradu za existujúce autobusové linky (taká 17, 32, 34, 36, 39 napr.).
Je aj otázne, aké dosahuju po pár rokoch používania dojazdy, ale viem, že v mestách kde ich už majú sa zväčša využívajú na 1-2km obchádzky.
rexino
Neodpustím si už byť sarkastický, ale DPMP už má patent na kazenie verejných obstarávaní. Ani spätná kontrola na súťaž na trolejbusy nedopadla dobre a budeme musieť za opciu platiť 10% spoluúčasť a nie 5% (a to sme ešte obišli veľmi dobre).