Reply on: S499.1023 #24407:
Budovateľská je oveľa viac využívaná trať 3 linkami, pričom dobre slúži aj pri prípadoch ako cez týždeň, keď bola porucha na meniarni. Širpo je naopak pomerne luxusná trať pre jeden solo trolej s dosť malým intervalom. Sú v Prešove miesta, kde by sa taká trať zišla oveľa viac.Na S3 mi je tiež záhadou, prečo sa ešte neuvažuje o rekonštrukcii. Ale tak asi ešte stav tej trate nie je taký zlý.
Čo sa týka parciálov, tak nebral by som ich ako náhradu za "všetko". Ak sa ich konečne odhodlá DP kúpiť, tak ich bude oveľa menej ako klasických trolejov a ja osobne by som ich využíval skôr ako náhradu za existujúce autobusové linky (taká 17, 32, 34, 36, 39 napr.).
Je aj otázne, aké dosahuju po pár rokoch používania dojazdy, ale viem, že v mestách kde ich už majú sa zväčša využívajú na 1-2km obchádzky.
rexino
V návrhu na rozpočet mesta na rok 2020 je v programe 9 STRATEGICKÝ ROZVOJ z pohľadu MHD pomerne zaujímavá tabuľka s plánom na žiadosti o nenávratné finančné príspevky na projekty v roku 2020 -
Prepojenie komunikácie ul. Sibírska - Pod Šalgovíkom a dobudovanie trolejového vedenia
Trolejizácia ul. Solivarská - Zlatobanská
Jednosmerné prepojenie Solivarská/Východná s Košickou ul.
Obnova CSS vrátane preferencie MHD
Centrálny dispečing mesta Prešov
Modernizácia zastávok a informačného systému MHD
Obratisko Clementisova – Levočská
Trolejové vedenie Rusínska – Kuzmányho
Modernizácia trolejového vedenia na Budovateľskej ulici
Modernizácia trolejového vedenia od Nižnej Šebastovej po vozovňu DPMP na Bardejovskej ulici
Modernizácia trolejového vedenia Sabinovská – Dúbrava
Treba to brať samozrejme s rezervou, keďže eurofondove obdobie sa pomaly končí a toto sú projekty dokopy za viac ako 20 miliónov eur. Ale minimálne je to zaujímavé z pohľadu plánov do budúcnosti.