Zdravim, myslim ze sa to tu nerozoberalo, pred casom bol problem ked na niektorych vozidlach na displejoch neboli zobrazene konecne zastavky iba cisla liniek.
Myslim ze to bolo v tom istom case ked aj na cestovnych listkoch boli uvadzane velmi divne datumy a casy.
Zaregistroval to niekto? Vie niekto, v com bol konkretne problem?
Ťažko povedať, ešte v lete sa o dodanie, montáž a spojazdnenie staral zhotoviteľ stavby. K spojeniu displejov s dispečingom zo záhadných dôvodov nedošlo, malo sa to riešiť diaľkovo z Poľska. DPMP s tým nemohol nič urobiť, keďže stavba ešte nebola odovzdaná a tým pádom displeje nepatrili mestu, ani podniku. Ako je to v súčasnosti, neviem. Neviem ani to, či mesto už stavbu konečne prebralo alebo nie, ale viem, že komunikácia so zástupcami R&G je niekedy dosť náročná a zdĺhavá, čoho dôkazom sú vlastne aj tieto displeje.
Inak neviem nakoľko je to ešte aktuálne, ale aj niekoľko dní po zmene času ukazovali displeje o hodinu viac.
V tendri pre MHD Nitra to zase spravili tak, že objednávateľ maximálny vek ponechal na 16 rokoch, ale kandidáti mohli získať extra body v súťaži, ak zagaranovali nižší maximálny vek.
Ok, vďaka. Vidím rozdiel v tom, že to je len podmienka zmluvy a nie priamo výsledok udelenia licencie, ale koniec koncov je hlavný výsledok pre cestujúceho.
Plošné nariadenie existuje už dnes. Od 1.1.2010 nadobudla platnosť úprava, že je možné pri udelení dopravnej licencie uložiť dopravcovi povinnosť "vykonávať dopravu určeným druhom autobusu, ktorý nemôže byť starší ako 16 rokov" (§7, odst. 3 a 168/1996 Z.z.), čo sa napríklad uplatňuje vo väčšine PAL (a vďaka čomu sa za posledné desaťročie nainvestovalo viac do obnovy).
Neviem, či je u nás možné donútiť dopravcu ísť nad rámec tohoto ustanovenia, ale vzhľadom na štandardy niektorých európskych IDS s maximom 8 rokov sa dajú zohnať aj relatívne mladé ojazdené vozidlá - naše limity budú plniť stále, aj keby sa trochu znížili.
Problém s neodbornými zásahmi poslancov (exekutívy) nájdeme predsa všade - na všetkých úrovniach, vo všetkých krajinách, otázkou je, ako veľmi. Nemyslím si, že ich možné (!) pripomienky by malo byť definitívnym (ultimátnym) návodom ako postupovať z pozície napr. DPMP.
Pri nákupe 381-383, tuším, niektorí "argumentovali", že Prešov si nezaslúži ojazdenky. Absolútne si nepamätám presne, ktorí. Ak by sa to dalo zistiť, pozrel by som sa na to pragmaticky - odsledoval si, či dotyční sedia v MsZ alebo už robia niečo (pre spoločnosť) užitočnejšie.
Takže aj na tomto príklade vidíme, že možná miera extrémov je veľká.
Minimálne v prípade trolejbusov pochybujem, žeby maximálka mohla byť 12 rokov. Ale je to len môj skromný názor.
Nemyslím, žeby nebol schopný. Skôr by som povedal, že podnik vzhľadom k mestu sa bráni nákupu jazdeniek, teoreticky by to mohlo dopadnúť tak, že poslancom by boli nakoniec dobré aj jazdenky a nákup nových vozov by neschválili už vôbec. Poslanci by mohli povedať "Načo nám nové vozy, keď môžeme za ich cenu kúpiť schopné, jazdené ...". A je len otázkou času, kedy začne plošne platiť nariadenie, že vozidlá staršie ako (povedzme) 12 rokov nemôžu byť vypravované v pravidelnej verejnej doprave. Myslím, že potom začne katastrofa. Len tak pre zaujímavosť, k dnešnému dňu všetky vozy do evidenčného čísla 363, vrátane 381 - 383, čo mi odhadom vychádza na 25 autobusov komplet v prevádzke a u trolejbusov by to mali na mále všetky do 705, čiže ostalo by 30 prevádzkyschopných trolejbusov. Ale to je len odhad, nepočítajme do detailu. Highway to hell ...
Buďme realisti, asi v DP nie je nikto, kto by vedel zabezpečiť nákup jazdeniek zo západu bez sprostredkovateľa. V DPB sa to podarilo len kvôli osobnej zainteresovanosti členov dočasného predstavenstva
S499.1023