Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #990:
samozrejme, táto možnosť tu je, ale mňa ako prevádzkovateľa by riadne napálilo, keby som zistil, že pri GO mi dosadili na voz staršie nápravy, ako som mal predtým...

Asi to bude skutočne tak, že v Ikaruse mali ešte "na sklade" aj staré trilexové nápravy a zhodnotili to tak, že do menšieho mesta v ČSFR ich ešte môžu dodať (lebo do Prahy, Bratislavy a všetkých maďarských miest sa už v tom čase dodávali vozy s novými nápravami).
Reply on: Majkl #988:
A vlastne, stále je tu ešte možnosť, že tie Trilexy atď. sa mohli na vozy dostať pri generálkach. Veď pri GO sa komplet rozoberá celý voz. Nie je vari možné, aby niektoré diely vymenili so staršími busmi?
Reply on: Majkl #988:
Nehádam sa. I keď skutočne, obnovovať vozidlový park ojazdenými vozmi, to nie je rukopis DPMP. V žiadnom prípade však Tvoje argumenty nezmietam zo stola a pri najbližšej príležitosti sa na to v DPMP spýtam.

I keď, povedzme si úprimne, ak by mal byť rok výroby 297 - 304 rok 1984, je možné, aby sa nám dnes po Prešove preháňali dvadsaťročné Ikarusy? 225-ka z roku 1984 bola už v roku 2001 vyradená pre vysoký vek. Napriek tomu, že bola jednoznačne v najlepšom technickom stave zo všetkých Ikarusov.
Reply on: Vladimír #984:
Trilex je šesťcípy disk na kolese.
Do BA sa od roku 1988 dodávali takéto Ikarusy:
http://imhd.sk/ba/index.php?w=212d3a212b35ef392b342f26ea&foto=27302aeef1f022f9f8f8f121fa2122
=majú modernejšie nápravy (nemajú Trilexy) a majú gumenú bočnú lištu (nie hliníkovú).

Keď to porovnám s prešovskou 299, tak tá na mňa pôsobí evidentne staršie (a má mať r.v. 1990)
http://imhd.sk/po/index.php?w=212d3a212b35ef392b342f26ea&foto=27302aeef3f021f9f9f221fa2f30

Ako vieš, že v roku 1990 len neprišla z GO v ČSAO Košice a skutočný rok výroby je 1984? Ešte aj 262ka sa mi zdá novšia...

Ale je teoreticky možné, že Ikarus vyrábal ešte v roku 1990 aj vozy s Trilexami. Ako príklad uvediem Bratislavu a Budapešť. Kým do BA dodal v r. 1997 Ikarus vozy 435 so zadnou hnacou nápravou Rába, tak do Budapešti už v r. 1995 dodával rovnaké vozy s modernejšou nápravou ZF, podobné nápravy dosadil až do poslednej série 435iek pre BA.
Vladimír:Isteže by som k takejto linke nemal menší odpor,práve naopak,to sa ma hádam ani nemusíš pýtať...?.
Reply on: S499.1023 #985:
A mal by si menší odpor k linke, ktorá číslo nemení, ale má napr. 75 min. interval medzi spojmi? ?

Uisťujem Ťa, že keby šlo L18 nejako civilizovane spojiť s nejakou inou linkou a vytvoriť linku periféria - centrum - periféria, navrhol by som to a pretláčal.
Vladimír:Trilex je trojdielny disk. Dve linky na Cemjatu by nevadili.Ten poprázdninový chaos už áno.Bolo by treba nájsť dve linky s podobnými prepravnými nárokmi vedúce z centra niekam a spojiť ich.Ja mám totiž stále akýsi odpor k linkám,ktoré sa počas jazdy menia na iné.Možno preto,že nie som prešovčan?.
Reply on: Majkl #976:
Nebudem sa robiť premúdrym a rovno vysypem, že netuším, čo sa skrýva pod pojmom Trilex 🙂

Čo sa týka série 297 - 304, zaradené do prevádzky boli 24.1.1990. Ako rok výroby tam mám 1990, ale dá sa predpokladať, že vyrobené boli minimálne v roku 1989 (tiež sa mi nechce veriť, že ich za tri týždne vyrobili, dodali a sprevádzkovali). Ale to, že by rok výroby bol ešte starší, už sa mi nechce veriť. Pamätám si ako prišli do Prešova - boli nové. Určite predtým nikde nejazdili.

Všetky sú ale po generálke. Nemohli byť niektoré Tebou popisované staršie prvky dosadené práve pri GO?

Re #978 S499.1023: Ale ja si bystrickú 1508-čku pamätám s dierou v karosérii (!) dole medzi strednou nápravou a kĺbom. Zberače-nezberače, riadenie-neriadenie, ako cestujúci by som sa nad takým vozom asi podesil 🙂

Re #980 Papyr: No veď ja predsa viem, že sa prepisujú ihneď po vystúpení cestujúcich. I keď povedzme si to technicky správne (pretože Mielec nečaká na ľudí kým vystúpia), čiže číslo a cieľ sa prepisuje po otvorení dverí vozidla po jeho príchode na cieľovú zastávku. A to je zle! Ja navrhujem, aby sa nejakým spôsobom nastavilo, aby sa číslo a cieľ zmenilo pri vjazdu do priestoru cieľovej zastávky (t.j. po odznení gongu). Inými slovami, nie až keď sa na Sídlisku III - konečnej otvoria dvere, ale už vtedy, keď sa ozve gong a pán riaditeľ povie "Sídlisko III". Výhody daného riešenia som popísal v príspevku #979.

Re #981 S499.1023: Hmmm... v sedle je každá začínajúca L23 prečíslovaná pokračujúca L18. Ale nie každá L18 sa prečísluje na L23. Pretože L18 má polovičný interval L23 a L46, a tak sa pri Veľkej pošte striedavo každú hodinu prečísluje raz na 23 a raz na 46. Ak by s číslom druhej linky vyrážala už z Cemjaty, na Cemjatu by tak jazdili dve linky namiesto jednej. A to máme ešte len prázdniny. Cez školský rok bude treba zabezpečiť na Cemjatu a Bzenov v čase špičky klbák. Ale klbák do Hanisky (23) ísť nemôže a do Ruskej Novej Vsi (46) nie je potrebný. Preto sa v čase špičky budú cez školský rok od Cemjaty príchodzie L18 pri vstupe do centra prečíslovávať na L32, ktorá ide na Sekčov. Ak by aj tieto spoje vychádzali takto označené už z Cemjaty, mali by sme na Cemjate už tri linky. A to považujem za zvrhlosť. Radšej totiž príjmem jednu linku s 60 min. intervalom, ktorá jazdí celodenne celotýždenne a v meste sa prečísluje na niečo iné ako tri linky, kde jedna jazdí len v špičke a druhá s treťou zase len v sedle, a to v preloženom 120 min. intervale. Asi mi neostáva iné ako s plnou vážnosťou zaargumentovať legendárnym "Cestujúci by to nepochopili".
Reply on: LUK #982:
o tomto ešte podiskutujeme dnes večer osobne. ?
Reply on: Majkl #977:
obidva spomínané vozy sa prideľujú len pri dlhších opravách prideleného vozu - teda jazdia len sporadicky. A tí, čo majú pridelený voz, ho nechcú veľmi pustiť z ruky. Ak ide voz z ruky do ruky, tak je to na ňom čoskoro vidno. Hold mali blaváci smolu...:-/
Reply on: Vladimír #979:
Ak sú v sedle všetky 23 v skutočnosti 18 prichádzajúce od Cemjaty, spojil by som ich do jednej linky s iným číslom.
Reply on: Vladimír #979:
Ved mnohe spoje si prepisuju novy ciel ihned po vystupe cestujucich na konecnej - na Sidlisku III celkom bezna zalezitost...

Re #977 Majkl: Ale aj tak sa na Bystricu tesim. Nejdem tam len kvoli doprave, ale hlavne kvoli ludom 🙂
Reply on: Peter K #975:
Nech Ti je potechou, že aj na pôde DPMP si uvedomili niektoré neduhy súčasnej L23/24 a rozhodli sa k 1.9.2004 opätovne zmeniť jej trasu. Nová kmeňovaná trasa L24 bude Kollárova - Levočská - Hlavná - Žel. stanica - Košická - Haniska a späť. Časť spojov linky bude zachádzať v špičke ráno k Hydinárskym závodom smerom z mesta do Hanisky, popoludní smerom z Hanisky do mesta. Tým pádom sa zruší akékoľvek prečíslovanie.
Podľa pôvodnej idey tak do Hanisky od 1.9. mala v špičke jazdiť L24 a L23 mala ostať ako sedlová. Ja som však uvažoval nad tým, že ak v sedle sú všetky L23 začínajúce od Veľkej pošty vlastne prichádzajúce L18 od Cemjaty, nič nám nebráni zrušiť L23 nadobro a L18 prichádzajúcu z Cemjaty už na zastávke Levočská prečíslovať na L24. I navrhol som takéto riešenie a zdá sa, že vojde do praxe. Otázne ešte je, čo bude so sedlovými spojmi z Hanisky. Jednosmernú sedlovú L23 nechcem, to radšej strpím L24 s poznámkou pri všetkých spojoch "po zastávku Veľká pošta" (resp. Grešova - trasou cez stanicu). Prípadne ma ešte napadlo načisto zrušiť Veľkú poštu ako vyčkávací bod a všetky spoje L24 z Hanisky v sedle už na stanici prečíslovať na L18 rovno viesť na Cemjatu. Prestávkovalo by sa na Cemjate a prispelo by to aj k spravidelneniu CP na L18.
Jediné, čo ma na prestávkovaní na Cemjate odrádza je nepríjemná cestujúca verejnosť. Žiaden vodič si prestávku na Cemjatu pred zrakmi zástupcov nastúpených dôchodcov nepochvaľuje. Skôr či neskôr sa začnú dobíjať do autobusu, a to nehovoriac o tom, keď nebodaj začne pršať. Zatiaľ ma teda napadla myšlinka zriadiť výstupište pre spoje končiace na Cemjate už o pár metrov skôr - pred krčmou a tam aj vyčkávať. Nástupište by zostalo nezmenené. To by bol vlastne asi ideálny stav.

Možno sa niekomu môj návrh s L18/24 nepáči, ale keď si to rozanalyzujete, zistíte, že je to vlastne najlogickejšie riešenie a zároveň stokrát jednodnoduchšie a cestujúcej verejnosti pochopiteľnejšie ako súčasný stav.

Tiež som si všimol, že nové tabule pestujú taký neduh, že bez stlačenia potvrdzujúceho tlačidla (čo vodič stlačiť nemusí) naskakujú zväčša až po "odgongovaní" spoja. Autobus bez tabúľ tak pristaví na východziu zastávku, otvorí dvere, čaká na gong a displeje stále nič. Pár sekúnd pred gongom zavrie dvere, šliapne na pedál - v tom momente zaznie gong a cestujúci nechápavo zízajú ako sa odchádzajúci spoj označí číslom, na ktoré čakali. Tiež sa mi to nepáči a niečo sa s tým bude musieť robiť.

Osobne by som bol za systém, kedy sa spoj prečíslováva po odgongovaní poslednej zastávky na predošlom spoji. Možno to pripadá zvláštne, ak by sa trebárs taká L4 smer Sídlisko III už pri vchádzaní na výstupnú zastávku zmenila napr. na L8 smer Sibírska, ale myslím, že by to nikomu nevadilo. Oveľa viac by sa tento jednoduchý patent využil pri prečíslovaniach v priebehu spoja. Cez víkend by z Grešovej odchádzala L10 smer Hollého a cca v momente odbočovania z Hollého na Šafárikovu ul. keď vo vozidle zaznie názov zastávky "Hollého" by sa prečíslovala na L19 smer Solivar. Cestujúci by teda mali vždy aktuálnu informáciu. Ak by po danom spoji už nenasledoval žiaden spoj, displej by sa vymazal. Myslím, že ani to nie je na škodu. Také večerné L2 z Budovateľskej končiace pri Trojici by už pri Trojici zbytočne nesvietili, že "2 Trojica" a na výstupnú zastávku by dorazil trolejbus s vyčisteným displejom.
Reply on: Majkl #977:
Ono to, že je trolejbus najodratejší a najhrdzavší, nemusí znamenať, že je najhorší. Vodič skôr hodnotí, ako vozidlu držia zberače, či sa nezavzdušňuje riadenie, je zvyknutý na krok pedálov a tak. Ako nevodič MHD by som pridelenie vozidiel aj z tohto dôvodu zrušil. Ako vodič MHD by som pri zrušení pridelenia vozidiel dal okamžite výpoveď. A teraz, babo, raď...
Reply on: Vladimír #971:
tak k tomuto môžem povedať len jedno: Papyr určite príde v BB na iné myšlienky.
Keď boli na návšteve v BB chalani z BA, tak boli vypravené obidve najhoršie (posledné bez GO) 15Tr-ky v BB - 1508 a 1526. Prečo? Lebo ich majú vodiči pridelené ale pritom vo vozovni teraz dennodenne stojí aspoň 15 kusov trolejbusov, ktoré už absolvovali generálku... Čo k tomu dodať?
Vladimír: pozeral som si katalóg vozidiel (Ikarus 280) a nejde mi do hlavy zopár vecí:
-v roku 1990 sa ešte dodávali Ikarusy s Trilexami? ( #297, 299, ...) A okrem toho, napr. 299 nemá gumové, ale hliníkové lišty - tie sa myslím montovali len do r. 1987... Možnože prišli tie vozy do DPMP v 1990, ale boli vyrobené skôr a už niekde jazdili. Je to možné?
Dalsia vec, o ktorej nemozem povedat, ze sa mi na prazdninovom CP paci, su lomene spoje 24/23. Ved ak by isiel prvy spoj na L24 o 10 minut skor, tak by mohli ist z Kollarovej do Hanisky vsetky jej spoje, bola by to jej kmenova trasa (s niekolkymi zachadzkami k HZ) a netrebalo by ziadne precislovavanie pri V. poste.

Preco neprebieha precislovavanie linky 18 na ine podobne ako tomu je na 32A/36 (36A/32 - uz na Vaj.), teda tak, aby vozidlo prichadzajuce na zastavku uz bolo oznacene cislom, ktore z nej odchadza. Pytam sa: Ma cestujuci povinnost nepretrzite cumiet na displeje vozidla stojaceho na zastavke, ci sa mu nezmeni cislo linky v okamihu, ked sa mu zatvaraju dvere a pohyna sa zo zastavky?
Videl som aj take ukazy, ked vozidlo vykonavalo spoj L 18 (podla casu a SCP), pricom vsetky dipleje boli prazdne, vo vozidle samozrejme 0 cestujucich, na zastavke len otvori dvere, zavrie dvere a ide dalej !!!!!!!!!! (stare dobre tabule)

Dalsi unikat je teraz na zastavke Chalupkova. Z rovnakeho nastupista ide jedno cislo (20) na obidva smery (Delna aj Lubotice) . {ani neviem ktory smajlik tu mam teraz hodit}
akože sa budem tváriť že žiadne zmesky som netepal.
Ani ja ani Ty sa o súkromných veciach nebudeme baviť,ja budem písať to čo treba.
Zmesok nie je LUX-ka.
Je to čistá pravda.Spýtaj sa niektorých vodičov a oni Ti to potvrdia.Ak vôbec si z Prešova.
Reply on: S499.1023 #972:
nie,nevolám. ? ?
Reply on: pitto32 #970:
Začínam mať pochopenie pre Papyrovu sympatizáciu s Herodom...
To čo si za zmesky imbecilít natrepal? Nevoláš sa náhodou v skutočnosti Marcel Štancl (čitatelia DF ČD pochopia)?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.