Reply on: vasi #689:
To máš teda pravdu. 14 Tr-kári sú na tom všeobecne horšie. Možno je to dané aj tým, že historicky vždy jazdili na starších a horších tratiach a tiež preto, že na sólach je výrazne vyšší podiel starších vodičov.a) v Prešove máme za volantom ešte nejakú ženu??? Nebyť Tvojho príspevku, odprisahal by som, že posledná odišla do dôchodku pred asi dvoma rokmi.
Esíčko 17. novembra - Požiarnická - Obrancov mieru sa jazdilo a jazdí pomaly. Väčšiu rýchlosť tam vzhľadom na stav trolejového vedenia nie je možné vyvinúť. Oblúk 17. novembraˇ- Škutlétyho je na tom ešte horšie.
b) Tento jav som si ešte nikdy nevšimol.
c) Pri Čapajevovej sa vždy brzdilo, kým tam bolo staré vedenie. Po rekonštrukcii v roku 2003 sa tam už nebrzdí. Maximálne, keď raz za uhorský rok, príde nejaký OZ-tkár z autobusu.
d) Je pravda, že väčšina KRÁTKYCH tam jazdí pomalšie. Ale určite nie všetci.
Čo sa týka jazdy, treba ešte rozlišovať trolejbusy so starými zberačmi a s odľahčenými zberačmi ESKO (tých je už absolútna väčšina). Staré zberače sú už len na niektorých starších sólo trolejbusoch a tie tiež prispievajú k pomalšej jazde.
Oblúky ako kritiku beriem. Tiež som si všimol, že väčšina sa ich nepochopiteľne bojí. Isteže, nie všetci, máme aj takých, čo do oblúka idú rýchlejšie ako bus. Ale zatiaľ ich je málo. Ono dôvod bude zrejme aj ten, že ešte stále máme veľa starých a zlých oblúkov (ŠKU - 17N, 17N - POŽ, POŽ - OMI, PRO - BAJ, BAJ - SAB, AGS - LNO).
Cez elektrolajny je v max 40 preto, lebo všetky trolejbusy ešte nemajú odľahčené zberače. Keď sa dokončí ich výmena, možno sa rýchlosť zvýši. Ale na väčšine našich krížení v prevádzkových podmienkach sa ani rýchlosť väčšia ako 40 km/h nežiada (lebo centrum, lebo križovatka, lebo semafor...)
--
Dnes som si stopol jazdný čas na L4 u jedného zdatnejšieho vodiča. Jazdné doby boli nasledovné:
SI3 0´, PRO 1´, CEN 2´, VUK 3´, NKP 4´, VOL 5´, CLE 6´, POL 9´, TRO 11´, NHL 12´, VPO 14´, ČMO 15´, ŽST 17´, LES 21´, PHO 22´, MBE 23´, LNO 25´, VAN 26´, PŠA 27´. Inými slovami po celej trase výsledný náskok 3 minúty. Podotýkam, že šlo o spoj zhruba v strede odpoludňajšej špičky a s výnimkou dvoch semaforov sme stáli na každom. Ako náhodu beriem, že sa mu podarilo prísť k Trojici za 11´ (normál o takomto čase 12´). Ale ostatné výsledky sú zamysleniahodné.
Vladimír
Re #664 galiyosha: Myslíš dňa 6.7. sa dostaviť do Žiliny a odtiaľ rovno pokračovať na východ? Myslím, že je to veľmi dobrý nápad. Nátlak nevyvíjam, ale ak sa tak rozhodneš, budeš vítaný
Re #666 vasi: Čo sa týka Prešova, neviem kedy a čím si cestoval. Ja som minimálne v celoslovenskom priemere s našími trolejbusákmi nadmieru spokojný a hanbiť sa nemusíme ani v rámci bývalej federácie. Iste, nejazdí každý tak ako 86, 95, 101, 105 a iné, ale určite sa niet za čo hanbiť. Neviem čo vlastne čakáš. Predpis o rýchlosti cez výhybku je max. 40 km/h a väčšina vodičov sa okolo tých 30-35 odhodlá a to nehovoriac o ďalšej veľkej skupine poctivých "štyridsiatnikov" ( ) Podľa vyhlášky môžeš ísť trolejbusom v uzavretej obci max. 60 km/h. Už dnes sa dennodenne vedúci technickej prevádzky rozčuľuje pre permanentné prekračovanie konštrukčnej rýchlosti našich trolejbusov (65 km/h). Veď nemôžu lietať osemdesiatkou. Každý deň pozorujem prejazdy cez prejazd na Levočskej, ktorý sa ničím nelíši od techniky jazdy autobusu.
Pre Tvoje zážitky mám len dve možné vysvetlenia:
a) používal si len trolejbusy 107, 112 a niektoré ďalšie
b) vozil si sa podvečer alebo cez víkend - vtedy sú skutočne jazdy pomalšie kvôli blbým chronometrážam.
Re #669 vasi: To som nepochopil. A akože Prešov nie je takmer celý osadený vysokorýchlostnými výhybkami? Na trati nám ostáva vymeniť už len 7 rozjazdových a asi dvakrát toľko zjazdových výhybiek.
Re #671 Richard: No... len žiadna glorifikácia. Tiež to mám len pozbierané z rôznych strán.
Unifikáciou som nemyslel náhradné diely ako také (aj keď určité drobnosti sú na Karose B 900 a City buse rovnaké), ale skôr dodávateľov náhradných dielov. Podnik tak všetko zoženie v jednej firme.
Ja len zopakujem, že rozjazdy, či zrkadlá sú veci, ktorých zlepšenie si možno od výrobcu vydupať. Ale tvar karosérie a skutočnosť, že máme v sieti miesta kde City bus prejde a Solaris nie nám na požiadanie nevyriešia. A práve to mňa presvedčilo. Nie, ja nie som žiadnym odporcom Solarisákov. Len konštatujem, že do Prešova sa zrejme viac hodí City bus.
Re #672 Richard: Tá babeta sa tiež zablokovala pri otvorení dverí? ?