Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #549:
A co by si dal do trasy L39 na Mukacevsku, Jazdecku a Bjornsonovu?
Reply on: Papyr #547:
Ja už dokonca uvažujem, či výhľadovo nepostačí malá vypichovacia linka Veľká pošta - Delňa a späť alebo Veľká pošta - Hydinárske závody - Delňa - Veľká pošta.
Reply on: Richard #546:
Samozrejme, že výstavba TR trate na Delňu predpokladá výstavbu riadnej otočky na Delni. Neboj, po paneloch sa trolejbusy otáčať nebudú 🙂 Ja som proti trolejbusom na Delňu predovšetkým z dopravno-organizačného hľadiska. Je tam skrátka na trolejbus príliš malo ľudí.

O tých L24 som to síce písal, ale zopakujem, veď čo by som nespravil pre takého pravidelného účastníka diskusie 😉
Rušia sa spoje L24 k vyvsielaču, nie k hydinárskym závodom! Dôvodom zrušenia zachádzok k vysielaču je vraj nízky záujem cestujúcej verejnosti. Počas prázdnin bude L24 organizovaná tak, že z mesta pôjde ráno riadne k hydinárskym závodom a popod privádzač na Petrovskú a potom sa vráti k ZVL a zájde do Hanisky. Ráno cestuje viac ľudí z mesta k hydinárom ako do Hanisky. Preto Petrovanská bude mať priamy spoj a Hanisčania sa trošku prevezú dookola. Smerom do mesta ráno určite ide viac ľudí z Hanisky ako z Petrovanskej. A preto Haniska bude mať priamy spoj. Kto pôjde ráno z Petrovanskej, prevezie sa zachádzkou cez Hanisku. Popoludní sa prúdy otáčajú, tak sa otočí aj smerovanie linky. Premávať bude po trase ...Košická - Haniska - Hydinárske závody - Košická...
Aby to nebolo príliš jednoduché, z Kollárovej pôjde označená ako L24 a pri Veľkej pošte sa prečísluje na L23 ?
Reply on: Richard #546:
Na Svaby ma ist L1 v trase nocnej N1 a ako doplnkova linka 39 Sidlisko III-Mukacevska-Svaby-Delna, v spicke 3-4x, v sedle a cez vikend 1x za hodinu. Ziadne dalsie linky na Delni v podstate byt nemusia.
Prajem vsetkym pekny den,

vratil som sa z "dovolenky" v Taliansku a tak som si prezrel historiu nasho fora.
Predovsetkym po navrate sa mi zapacili "zadisplejovane" vozidla, ked ich je viac, uz sa mi zacinaju pacit aj tie bocne nizko ulozene displeje na solo TB. :)))
Ad. Delna a TB. Plne suhlasim s Vladimirom, ze TB na Delnu nepatri, i ked si tak trocha kafrem do vlastneho hniezda, pretoze Delna je kazdodennou mojou ranajsou konecnou. Dokonca drzo poviem, ze aj autobusova konecna je diskutabilna, ono tie vytlcene panely a 30 rocny asfalt nijako neprospeva vozidlam. Takze kym parkovisko na Delni neprejde komplexou prestavou, niet o com diskutovat. Snad mozno novy "najomnik" kupaliska Delna bude nieco iniciovat, nevyuziteho priestoru je tam habadej.
Vladimir: Tie zrusene ranne L:24ky ma zaujimaju. Budu chodit aspon po Petrovansku, ci nepojdu vobec. A ako to bude po 1.9. Tie prazdniny by ma vobec netrapili, ale polovica nasich studentov a ucitelov sa viazala prave na L:24 a L:14.
Ad. Jazvecik. To ma riadne sklamalo. To snad ani nie je pravda s tou sfusovanou pracou. Ja by som to reklamoval, az by sa tak dymilo. To co za amateri su v tych dielnach !!!???
Mimochodom, už niekoľko dní sú displejmi vybavené všetky prešovské Tambusy. Ako posledný ich dostal 325. V posledných dňoch sa opäť akosi inštalácia nových displejov pozastavila. Chýbajú ešte 313, 307/322, 319, 320, 331, 332.
Máme novú objednávku! Spoje L11 o 6:25 a tuším o 15:25h v Šalgovíku z Teriakovskej ul. nezatočia vľavo ale doprava, kde je výstupište. Spoj ďalej pokračuje ako objednávka do areálu kdesi pri Hydinárskej farme. V nejakých prádznych priestroch tam vraj vznikla nejaká firma, ktorá si to objednala. Zmena platí od 1.6.2004.
Naproti tomu od 1.7. dochádza pre nevyťaženosť k zrušeniu ranných spojov L24 k vysielaču a taktiež všetkých spojov MHD k Správe diaľnic. Prešovská schéma bude teda zasa o jednu zelenú čiarku chudobnejšia.
Reply on: Papyr #542:
Upresním.

- v pracovný deň:
a) prejazdy medzi L10 a 12 alebo
b) 43
+ ojedinelé spoje v skorých ranných hodinách na L21, 41 a vo večerných hodinách na L18, 21 a 45

- v sobotu, nedeľu a sviatok:
a) prejazdy medzi L10, 11 a 19 alebo
b) L12 a 14
+ ojedinelé spoje vo večerných hodinách na L45.

Podrobnejšie info o odchodoch v menu naľavo - odkaz "Bezbariérová doprava".
Reply on: KubO #541:
10, 12, 19, 43, sporadicky sa moze vyskytnut aj na linke 14, 18, 21, 41, 45.
časte linky jamnika kebi ste mi napisali

budem rad

prosim

? ? ? ?
Neviete čo robí mali jamnik
Reply on: S499.1023 #535:

Ešte k homologácii.
Autobusy Citybus aj 21Ab majú síce rovnakú (skor velmi podobnú) karosériu, ale duobusy alebo tbusy, prípadne s pomoc.pohonom sa v mnohých skupinách od nich konštrukčne líšia , takže je to úplne nové vozidlo.
Duobus by musel mať určitý garantovaný výkon a dojazd, teda aj objem nádrže, tb s pom.pohonom nemusia.

V priestore motora u citybusu je v 24Tr len trakčná bateria a menič, ten pojde dať inam.
ďalšia24Tr sa chystá so spal. motorom. Zatial tiež ako pom.pohon.
Inak neviem, či som to tu už písal, ale označník náhradnej autobusovej dopravy je už tuším 2 dni umiestnený v nike MHD na zastávke Železničná stanica, smer Košická.
Reply on: KVKV #536:
V Essene samozrejme trolejbusy skončili tiež, v celom Nemecku sa zachovali len 3 prevádzky: Solingen (klasické trolejbusy ale VŠETKY od prvopočiatku trolejbusovej prevádzky majú pomocný motor), Eberswalde (klasické trolejbusy, naše 9Tr, 14Tr, Ikarus 260T a 280T...) a Esslingen (také menšie mestečko, prakticky skoro súčasť Stuttgartu, jediné, kde ešte duobusy jazdia). ?
Reply on: S499.1023 #532:

S tým zánikom tr. sa to splnilo v Kapfenbergu.
Neviem či aj v Essenu skončili trolejbusy ,ale skončil už dávnejšie s neúspechom experiment "vedeného trolejbusu". Neviem ako to správne označiť, ale tr mal bočné kolečká , nejak-neviem jak vyriešené riadenie a bol vedený medzi betonovými "mantinelmi". Takto bol riešený v podzemnom úseku na spoločnom telese s električkou ! Vedenie pre trolejbusy bolo vyosené .
Mimochodom po tomto experimente tieto trolejbusy-duobusy skončili v Kapfenbergu. Typickým prejavom duobusov v tomto meste bolo, že jazdili na spal.motor aj v zatrolejovaných úsekoch. (lenivosť vodičov ?)
Reply on: KVKV #534:
Jáááj, takže to bola tá akcia SpVD, nie prezentácia pre odbornú verejnosť. Už viem, tam som mal byť tiež ale nebolo času.
Ale stále nechápem, čoho sa boja, keď AUTOBUS Karosa Citybus už ako cestné motorové vozidlo schválený je a proces homologácie cestného motorového vozidla je okrem toho neporovnateľne jednoduchší a bezobštrukčnejší než jednanoe s Dráhovým úradom ? ?
Reply on: S499.1023 #533:

V sobotu 3.4.2004.
24Tr čakala na pozvaných okolo 9:00 pred Hl.n.
Zastavovalo sa na atraktívnych miestach, mimo iné na námestí, potom prehliadky vozovní Cukrovarská, prehliadka trolejbusu pre Boston. (do vnútra tohoto vozu nás nepustili, možno fotiť len zvonku)
Z Cukrovarskej presun s ...ACI s ukážkou zmeny trakcie
do voz. Slovany....atď.
Okolo 17:00 som videl 24Tr s cestujúcimi na pravidelnej linke.(Skúšobná prev. s cestujúcimi)
Boston tiež videný na skúšobkách po meste bez cestujúcich.

Schvalovania na cestné vozidlo sa proste BOJA. Nechce sa im do toho, a nikto to po nich nechce.
Reply on: KVKV #531:
Ešte taký detail - kedy sa v Plzni predvádzali oba typy súčasne? A tá homologácie je výhovorka. Však ako Agora tak aj 21Tr existujú aj ako autobusy.
Reply on: KVKV #531:
Však nie sme v spore. Ja som len Payra upozorňoval na to, že to nie je duobus.
Mimocohdom, 24Tr vo forme duobusu si predstaviť neviem. Kam by asi tak dali plnohodnotný spaľovací motor?
Duobusy bývajú v absolútnej väčšine kĺbové. A okrem toho extrémne poruchové a so železnou pravidelnosťou vedú k zániku trolejbusov v danom mieste...
Reply on: S499.1023 #519:

Hovoril som o tom priamo so škodovákmi v Plzni pri predvádzaní oboch typov. Je to hlavne preto, že sa boja náročného procesu schvalovania a homologácie na cestné motorové vozidlo. Je to zdlhavý a drahý proces, plný úskalí a takmer nesplnitelných podmienok. Pokial by to bol duobus , mal by aj špz (či ako sa to teraz volá).
Po Plzni sme jazdili doslova kam sme chceli, bez nejakej oznámenej vytýčenej trasy. Pomocný pohon sa tam relatívne často využíva pri výlukách -obchádzkach nezjazdných úsekov s prepravou cestujúcich.
V Hradci Kr. jazdí pravidelne na L1 na koncovom úseku. (pokial tam už nedotiahli dróty, nemám najnovšie informácie).
Myslím preto, že by nemal byť problém ani v Prešove v navrhovanej trase.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.