No vravim to preto, ze napriklad pri tej L33 na Delnu som pozeral zastavky na Sirpe a nebolo tam nic, preto som si myslel, ze v tomto smere nic nejazdi a dalsie zastavky som uz nepozeral. A bum, zrazu dva spoje zacinaju na Karpatskej, co som zistil nahodou. Takisto v opacom smere naco zobrazovat zastavky na Sirpe, ked tam nic nejde? Co mam z toho, ked sa tam aj tak nedostanem. Pri L30, 36 a 44 mi vobec nedava zmysel zobrazovat smer kompletne bez poriadku.
Este doplnim, ze ja dokazem vypnut aj konkretne zastavky na linke alebo aj cely smer na linke. V tomto pripade by to nemalo dosah na vyhladavac spojeni, takze je to pouzitelne.
Vdaka za navrhy. Co sa L10 tyka, napad sa mi paci a poznacim si ho. Pre kratsie vyluky a obmedzenia nie je vhodne tieto stlpce mazat. Pri dlhsich alebo neurcitych obmedzeniach to ma zmysel, avsak musime si premysliet, odkedy tie stlpce opatovne zapnut.
Pri ostatnych linkach by som smery a zastavky nemazal, pretoze to bezneho cestujuceho moze len zmiast.
Ina situacia by bola, ak by dopravca poslal data a v nich by to zrusil. To by sme samozrejme nezobrazovali aj my, aby to korespondovalo s vyveskami.
Toto nedokážem ovplyvniť, toto robí skript automaticky. Keďže v opačnom smere rozlíšenie dní existuje, rozdelilo stĺpce na celej linke.
Čo sa týka vymazania neobsluhovaných zastávok, ešte si to premyslím. Neviem sa rozhodnúť, čo je pre bežného (nešoto) používateľa zrozumiteľnejšie. Ak tam má svoju zastávku a nie sú žiadne odchody (domyslí si, že sú zrušené) alebo svoju zastávku vôbec nenájde.
A v opačnom smere taktiež dať len Pod nadjazdom, bez vysvetlivky A. Prepáčte, že trocha spamujem. Ale snažím sa, aby sa v niektorých prípadoch CP zľahčil.
Pri nových CP by som odporúčal pri L10 smer Hollého stiahnuť CP do jedného, keďže všetky dni sú identické, pri L24 vymazať zastávky Poliklinika a Obrancov mieru, keďže v tomto smere sú touto linkou neobsluhované a potom pri L30,33,36,44 vymazať smery, ktorými nepremáva ani jeden spoj.
1. Jednak je vinné mesto pre totálny nezáujem a jednak vedenie firmy, lebo dostatočne neargumentuje (a to by mal robiť riaditeľ).
2. Pokiaľ ide o generálne opravy, prehliadky atď., tak tu sa DP zastanem. Nerobia sa preto, že na to treba papiere (teda aspoň ja mám také informácie priamo od zdroja, ktorý na to povolenie mal a robil ich). Vymeniť plech je jedno a GO vozidla je druhé. Výmenu plechu na vozidle riaditeľ nepreberal, ale vozidlo po GO bol prevziať (skontrolovať) osobne. Pokiaľ ide o bežnú údržbu, tak sa určite robí dobre, lebo na rozdiel od Bratislavy sa v premávke ešte žiadne vozidlo nerozpadlo.
3. Projekty sú pekná vec, ale zdĺhavá. A podnik je momentálne v situácii, keď už včera bolo neskoro. Osobne som toho názoru, že momentálne neostáva nič iné len kúpiť, buď za hotové alebo na leasing lebo nakoniec budú ľudia chodiť pešo (teda aspoň čo sa týka autobusov).
4. K starému vedeniu. Môžeš vysvetľovať, búchať a kričať koľko len chceš, ale "hluchý" ťa aj tak počuť nebude. A keď predsa, tak ťa nakoniec vyprevadí kopancom.
5. Pokiaľ ide o to, že máš iný názor, tak ja s tým problém nemám. A ak tú starú sólo šunku spískal niekto iný, tak nemám problém priznať, že som to asi zle pochopil, za čo sa zároveň ospravedlňujem. Osobne si však myslím, že za firmu ako celok zodpovedá výhradne jej riaditeľ.
Určite nie, ale riešenie skutočne vážnej situácie neprichádza. Že sa kúpi 10 zastaraných trolejbusov z eurofondov je dobré, ale na tento rok nevidieť ani žiadnu víziu na riešenie problému s autobusmi.
Ak je už reč o politickom zafarbení, tak či už to bol Hagyari alebo KDH, tak všetci boli rovnako hrobármi mestskej dopravy v Prešove. Za Hagyariho došlo k dosť zásadnému obmedzeniu výkonov, ktoré urobili z MHD neatraktívnu službu a to znefuknčnením dovtedy slušného a atraktívneho systému. To spôsobilo, že obyvatelia si vďaka zlepšujúcej ekonomickej situácii zabezpečili autá, ktorými zamorili ulice, v ktorých stoja aj vozidlá MHD a to práve kvôli tomu, že Prešov nemá zriadený ani centimeter buspruhu po trasách nosných liniek.
Takisto nie sú vyjasnené ani vzťahy medzi mestom a DP. Predsa dopravný podnik je mestom vlastnená akciovka a je v záujme mesta ako objednávateľa, aby sa dosahovali také výsledky a poskytovali také služby, aby sa s majetkom mesta nakladalo hospodárne a aby boli rozpočtované prostriedky vynakladané efektívne. Ak toto nefunguje, tak manažér (riaditeľ) musí zodpovedať za svoje výsledky a ak ich nemá, tak by mesto malo byť povinné takého slabého manažéra odvolať z funkcie.
Tá situácia s predstavenstvom ma naozaj prekvapuje a je podľa mňa dosť vážna a mesto by sa ňou malo bezodkladne zaoberať. Zastupiteľstvo má právomoc tam vymeniť ľudí. V takejto situácii je nemysliteľné, aby kľúčový orgán nezasadal. Bohužiaľ, najbližšie týždne (alebo až mesiace) zastupiteľstvo kvôli korone nebude.
K tomu Janusovi: On býval vynikajúci riaditeľ. Lenže ako sa blížil odchod do dôchodku, tak už bolo treba myslieť na to, aby si udržal miesto a nie až toľko o progres.
Nedá mi to, musím sa k tomu ešte vyjadriť. Na jednej strane píšeš, že za situáciu vo vozidlovom parku môže vedenie podniku a v ďalšom príspevku sa odvolávaš na vedenie mesta.
Ing. Jaš nastúpil naplno na svoju pozíciu v novembri minulého roka. V tom čase už bol primátorkou odsúhlasený nákup druhého žilinského Citelisu, ktorý iniciovalo ešte staré vedenie podniku. Ako sám píšeš, nikto nie je kúzelník, a preto nie je možné za pol roka vo funkcii napraviť niečo, čo sa zanedbávalo minimálne 5 rokov.
Ja osobne mám ťažké srdce na mesto a aj jeho predošlé vedenia, nakoľko zastupiteľstvo je z väčšiny tvorené lekármi, právnikmi a kadejakými inými ľuďmi. No už roky tam chýba človek, ktorý by sa venoval a rozumel doprave. Najbližšie k nemu má iba Ing. Drutarovský (môj osobný názor). Okrem mesta je problém aj v predstavenstve dopravného podniku, ktoré je taktiež tvorené poslancami, z ktorých nikto nemá s dopravou absolútne nič spoločné. Ak sa potrebám dopravného podniku nerozumejú ani ľudia, ktorí tvoria predstavenstvo, tak potom sa nepohneme ďalej. O "profesionalite" nášho predstavenstva svedčí aj fakt, že od januára boli dve zasadania zrušené, kvôli tomu, že neboli uznášania schopné. Nikto totiž neprišiel. Tak poďme riešiť krízovú situáciu, keď sa predstavenstvo ani nevie stretnúť a mestu to zrejme nevadí. Alebo o tom možno ani nevie.
Ďalej by som sa pristavil pri technickej prevádzke DPmP, ak si toto niekto prečíta, tak mi už pravdepodobne ani neodpíše na mail, keď po nich budem niečo chcieť, no ale čo už. Je všeobecne známe, že fungovanie údržby a opravy je dlhodobo finančne aj personálne poddimenzované. No aj napriek tomu mám pocit, že sa nerobí ani to, čo sa za ten balík peňazí dá zvládnuť. Už roky tu nefunguje niečo ako generálne opravy, prehliadky a podobne. Svojho času vozidlá prechádzali generálkami a predĺžovala sa ich životnosť, okrem toho sa pravidelne robila menšia údržba, ktorá udržiavala vozidlá v prevádzke. Momentálne sa však nič v takomto rozsahu nerobí, čo sa práve teraz ukázalo ako obrovská chyba. Karosy radu B 961 postupne začali vypovedať službu a o tých B 941 ani nehovorím. Toto však určite nie je vina Ing. Jaša. Toto je jednak vina technickej prevádzky, pretože na údržbu sa serie (pardón, nemal by som si vo vlastnej sekcii nadávať), po zime sa nikdy nestriekali podvozky od soli, plechy sa tiež nemenia a nič sa nerieši. Preto sa netreba diviť, že 334, 335, 337, 338, 340, 341, 342 a 347 zhnili. A po druhé, je to vina aj mesta, keďže absolútne nič sa nerobí koncepčne a tie vozidlá, ktoré som spomenul, by tu už aj tak 5 rokov nemali vôbec byť. Pri každej politickej debate sa zástupcovia mesta dušujú, že potreba nákupu autobusov je 4 kusy ročne. Dobre. A prečo sa teda od roku 2016 nenakúpil žiaden? Toľko k autobusom.
Čo sa týka trolejbusov, určite si postrehol, že v decembri podalo mesto 6 zámerov z oblasti trolejbusovej dopravy - rekonštrukcie, nákupy, výstavba. Takže nie je pravda, že v trolejbuske sa nič nerobí. Opäť sa dostávame k tomu, že nedostatok vozidiel je zapríčinený nekoncepčnými riešeniami. Už v roku 2016, keď sa kúpilo tých 15 trolejbusov, tak sa podnik opakovane ozýval, že to jednoducho nestačí. 15 Tr-ky zhnili jedna za druhou a bolo to nielen (ne)údržbou, ale aj vekom a technickým riešením, keďže Škodovka pri výrobe nikdy nepoužila kataforézu alebo nejaké špeciálne ošetrenie karosérie. 24 a 25 Tr-ky sú už taktiež po životnosti, aj keď sa tomu ťažko verí a povedzme si úprimne, s tými sa nikdy nedalo rátať ako s plnohodnotnými trolejbusmi. No a 31 Tr-ky stoja z rôznych príčin - oprava po nehode, kompresory a hlavne nápravy a ložiská. No to, že sa trolejbusom rozpadvajú nápravy a ložiská, z toho opäť ťažko viniť Ing. Jaša. Skôr by som sa zameral na stav ciest, zastávok a kanalizačných vpustov na cestách v Prešove a na kvalitu jednotlivých komponentov trolejbusu. Kĺbových trolejbusov máme aktuálne 24, do výpravy je potrebných 19. Ak si odmyslíme, že stojí 704, 707, 716, 717 a 718, už sme na čísle 19. K tomu prirátajme poruchy, údržbu a P1 a sme v mínuse. Ani sami neviem ako.
K starému vedeniu podniku poviem len toľko, že sa Ing. Janusovi veľmi čudujem, že sa nechal takto utláčať a umlčať zo strany akcionára. Mal už pred rokmi tresnúť poriadne po stole a vysvetliť pánom na úrade, že buď začnú konať alebo nastane prúser. Pretože podľa môjho názoru si nechal skákať po hlave až až a takto sme teraz dopadli. A nákup troch B 961 zo Zvolena sa omieľal na zastupiteľstve dlho, nechceli ho nijak raz schváliť a pomohlo až to, že sa začala rekonštruovať AGS a nebolo možné zabezpečiť náhradnú dopravu. Nebyť opravy tejto cesty, tak tu nemáme ani tie zvolenské Karosy.
Politika mesta je proste postavená na nezáujme a neodbornosti a situácia vyvrcholila práve teraz. Problémom podniku je zas to, že zrejme nevyvíja dostatočný tlak na mesto na vyriešenie tejto situácie. Miestami mám skutočne pocit, že tému nedostatku pojazdných vozidiel vyťahujem každé 3 mesiace len ja so svojim dielenským okienkom. Z informácií, čo som dostal, sa obzerali aj po zahraničných dopravcoch, ktorí odpredávajú jazdené klbáky, do úvahy padlo Francúzsko a Škandinávia, no momentálne je o tom ticho a kvôli korone asi ešte dlho bude. Takže nie je pravda, že nové vedenie podniku nič nerobí, pretože práve nové vedenie podniku zistilo, že autobusy existujú aj za hranicami Slovenska a začali sa obzerať aj tam.
Opäť to síce vyzerá ako tendenčná výpoveď a neskonalé obhajovanie a velebenie podniku, no opak je pravdou. Situácia je taká ako som ju opísal.
Áno, doba je zlá, to je FAKT, na nosných linkách sa vozia sóla, máme tu aj bratislavské hrbáče, teraz príde žilinský Citelis, od ktorého nákupu podnik odhováral aj DPMŽ. No určite nie je pravdou, že za toto môže "patent Jaš". Preto by som bol rád, keby sa prestali prekrúcať fakty a vykladať si pravdu po svojom.
S499.1023