Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
K dnešnému dňu a výluke v Teriakovciach sa vyjadrím až zajtra.

Inak, Transparency International zverejnila svoje hodnotenie k verejným firmám. Porovnávala napríklad aj slovenské dopravné podniky - http://www.firmy.transparency.sk/transparency.php?u=/sk/sets/firms2015/rank


Ešte jedna poznámka na záver - pevne dúfam, že zajtrajšia poobedňajšia špička nebude až tak silná ako počas minulého štvrtku, kedy sa meškalo aj 25´. ?
Reply on: MPK01 #21177:
tá obchádzková trasa je podľa mňa preto cez Solivarskú a Lesnícku, aby sa dalo prestupovať smerom do mesta (ako naznačil Vladimír), lebo inak (ak by sa nevytočili na Kysuckú) by mohli chodiť aj po Kutuzovovej a Smetanovej a časovo by to stíhali lepšie (po tých uliciach sa chodilo, keď bola Kysucká rozkopaná, myslím, že kvôli kanalizácii)
Reply on: Polio #21181:
Trasa Rázcestie Teriakovce - Šalgovík obchádzkou je podľa Google maps 7 km. Pri jedenástich minútach jazdnej doby to vychádza na priemernú rýchlosť jazdy 38 km/h, čo je v meste a so zastávkami dosť o držku. Holt, je to výluka, takto narýchlo sa asi nič rozumnejšie vymyslieť nedalo.
Reply on: Pe Ha #21176:
Ja verím, že kompetentní vyhodnotili situáciu lepšie ako my dvaja a dobre vedia, prečo rozhodli tak ako rozhodli 😉
Reply on: MPK01 #21177:
Ale prosím Ťa... Cez Sekčov a Šalgovík sa vezie len ten Teriakovčan, ktorý potrebuje ísť na Sekčov alebo do Šalgovíka.

Ak chcel ísť do mesta, každý kto má rozum, vystúpi pri Športe a do mesta pokračuje L1. Jedine o 11:25 z Teriakoviec nie je nadväznosť ideálna, tak môže prestúpiť až na Solivarskej/Lesníckej na L4/8.
Reply on: Matej78 #21178:
Sofer bude mat minimalne tusim 11 minut aby sa obchadzkou dostal na Salgovik. Je mozne, ze sa meskat bude, ale to uz nevyriesi ziaden voz alebo turnus navyse (aj ten by zo Salgovika meskal, pokial by to nebolo lietadlo, alebo nieco ine nepohybujuce sa po ceste)...a aj tak, dotknutych 5 vozov ma na Kpt. Nalepku vzdy po tom spoji bud dlhsiu pauzu (vo vsetkych pripadoch minimalne 20 minut), alebo je to posledny spoj turnusu.
Reply on: Davidoshmhd #21179:
Práve som dočítal ten článok, všetko je zaujímavo vymyslené. Už sa na to teším ?
Fúuha, tak tu sa rozbehla debata. ?


Polio: Jazdná doba na linke sa skrátila o približne 6´ + ešte stiahnutý vyrovnávací čas (v čase špičky rozumej pobyt nie dlhší ako 1,5´) To však veľmi nestačí, a domnievam sa, že zo Šalgovíka sa bude mierne meškať. Každopádne najbližšie dni pôjdem určite viackrát situáciu obhliadnuť, tak uvidíme.


Vladimír ad1: Nabudúce budem musieť byť obozretnejší. Školské prostredie a dnešná chabá ranná koncentrácia zapríčinili to, že som vyrozumel (z príspevku MPK01) vloženie jedného turnusu (ktorý by zabezpečoval prepravu zo Šalgovíka, tak ako tomu bolo cez leto 2014), čím už som hneď začal uvažovať. 1 vozidlo to vie ujazdiť, avšak uvidíme, ako včasne zo Šalgovíka.


Vladimír ad2: Čo som sa informoval, tak v 1992 došlo vrámci poklesu hospodárstva po ´89 k potrebe menšej pracovnej sily, z čoho boli menšie prepravné potreby po spomínanej 2. smene. Preto som sa domnieval, že došlo k nejakej slabšej redukcii spojov. Rok 1993 je samozrejme v tomto prelomový a nevyvraciam fakt, že práve vtedy nastalo ostrejšie rušenie výkonov. ?
Reply on: Vladimír #21174:
vozidlá by sa mohli otáčať na Solivare a ísť naspäť cez Teriakovce do Šalgovíka, Teriakovčania majú okružnú jazdu cez Solivar, Sekčov, Šalgovík a až potom idú do mesta
Reply on: Vladimír #21174:
D-éčko síce nemám ani ja, ale po prezretí miesta na Street View, sa mi to až také nemožné nezdá. Podľa mňa by sa tam dalo v pohode vytočiť.
Reply on: Matej78 #21171:
Oukej, ale keď nekončili o 22:00, tak kedy potom? Druhá pracovná zmena sa predsa robila aj pred rokom 1992.

Prístup k tomu oznamu teraz nemám. Koncom mája by som mal byť v Prešove, pohľadám a prípadne naskenujem.

Dátum 22.11.1992 priniesol množstvo zmien, ale o obmedzovaní by som nehovoril. K prvému škrtaniu výkonov došlo až od 4.4.1993 a potom ešte v niekoľkých ďalších termínoch.
Reply on: Polio #21172:
Súhlasím. Podľa mňa je zo zverejneného riešenia úplne zrejmé, že všetko sa robí s rovnakým počtom obehov a úplne rovnakými turnusmi ako doteraz. A náhodou som celkom milo prekvapený, že riešenie je pomerne elegantné a v prípade ukončenia výluky pripravené na nenáročné okamžité obnovenie riadneho stavu.

Ja teda "D-čko" nemám, ale nedokážem si predstaviť, že by autobus zo Soľnobanskej doprava na Kysuckú odbočil. Podľa mňa je trasa cez gen. Svobodu práve z tohto dôvodu. Alternatívou by mohla byť zachádzka na konečnú Solivar a odtiaľ cez Kysuckú do Šalgovíka, ale neviem, či by to bolo časovo rýchlejšie.
Udajne su s novymi pocitacmi az take problemy, ze ich budu musiet vymenit? Pocul som aj o tom, ze termin spustenia by sa mohol posunut az na oktober.

Neoverene info, ale nejaky problem tam urcite bude...
Reply on: Matej78 #21170:
Nic sa nemusi menit...spoj do Teriakoviec skor pride (tym, ze nemusi ist az uplne na konecnu a v ozname sa nepise aby mal voz ist obchadzkou aj do Teriakoviec) a preto moze aj skor zmiznut a dostat sa na Salgovik v stanovenom case. Prestavky v tomto nehraju absolutne ziadnu rolu, je to akoby stal par minut priamo v Teriakovciach s tym, ze proste bude stat "len" na Razcesti. Navyse som ani nic nespozoroval, vozy na L11 isli riadne tak ako maju.

Jednoducho spoje prejdu na Salgovik cez obchadzku a nie riadne tak ako by mali v upravenom case s tym, ze vsetko sa stiha (malo by sa), tak nerozumiem preco by sa nieco malo menit (chcel by som teda konkretne casy, kto co nestiha).

Preco sa nechodi cez Kysucku, to netusim teda, je ta nebodaj zakaz odbocit zo Solnobanskej, alebo by to nevytocil?
Reply on: Vladimír #21161:
Vidím, že nikto neodpovedá, tak skúsim to zodpovedať ja.
Pokiaľ viem, tak minimálne od začiatku 80-tych rokov nikdy nekončili zamestnanci 2. smenou po 22:00. Pokiaľ by už k tomu došlo, tak z cestovných poriadkov z týchto rokov /a to nielen v Prešove/ nie je evidentné nastavenie účelových spojov, rozjazdov a ďalších aspektov prevádzky.


Inak k tomu oznamu - o čo sa tam konkrétne jednalo? Aké spoje boli zrušené?
Bolo by to zaujímavé vidieť. Je to snáď 1. oznam, ktorý informuje o obmedzovaní výkonov vôbec. Zaujímalo by ma, ako utrpela pre mňa tak zaujímavá večerná prevádzka, a hlavne účelové spoje po 2. smene.
Stačí vlastnými slovami jednou-dvoma vetami. Ďakujem. ?
Reply on: Polio #21168:
Ibaže ten spoj v sedle má aj riadnu prestávku, zatiaľčo drvivá väčšina spojov z Teriakoviec je len akousi proti-konečnou /čiže len krátky pobyt na konečnej typu vyrovnávacieho času/.
Myslíš si teda, že ostatné spoje, ktoré rešpektujú taktový systém stihnú zájsť ešte na Šalgovík? Určite nie. ?
Reply on: Polio #21168:
A nebolo by jednoduchšie a rýchlejšie urobiť tak, aby namiesto obchádzania celého Solivaru a Sekčova, prechádzala cez Kysuckú?
Preco by sa malo nieco menit? Voz jednoducho zmizne z Teriakoviec (razcestia) skor, ako to bolo doteraz. Vozy by sa mali stihnut dostat na Salgovik nacas a pokracovat potom podla svojho.
Napriklad spoj o jedenastej nepojde o 11:34 z Teriakoviec ale o 11:25 z razcestia a do 11:39 by sa mal dostat v pohode na Salgovik.
Reply on: MPK01 #21166:
Ano, vyprava by sa mala posilnit o 1 voz. Otazne je, ze ci:
ad1 - Vlozi sa len 1 obeh pri kvazi odrieknutej trase zo Salgovika (+ mozno nabehne na nejaky perkantnejsi obeh, kde sa vlozi nejakym spojom aby nemal dlhe prestavky).
ad2 - Prekope sa cely system obehov, aby systematicky mal kazdy obeh silnejsie prestavky. Tu vsak by uz muselo dojst k zmene CP, v opacnom pripade bude treba prejazdovat.

Osobne predpokladam, ze DPMP (rovnako ako by aj ja) sa priklonil k moznosti 1.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.