tak si ten zákon lepšie naštuduj... Zastávkový označník - "Má status dopravnej značky."...bla bla bla... "Pre označenie autobusovej, alebo trolejbusovej zastávky. Pre vyznačenie zastávky môžu byť súbežne použité tiež ďalšie dopravné značky" ...bla bla bla... "označenie autobusovej zastávky v zmysle (bla bla bla) zvislá dopravná značka, ALEBO vodorovná dopravná značka označujúca autobusovú zastávku" ... rád by som vyzdvihol slovo ALEBO AAAALEEEEBOOOO... keď nemáš svoj deň valec, chod len na facebook...
Na ten presný dôvod som aj ja veľmi zvedavý, takže môžeš zistiť. ?
Re #1031 poiiii: "v prievidzi slúžia označníky len pre cestujúcich na umiestnenie cestovných poriadkov...."
Takže v PD platia nejaké iné zákony ako na zvyšku Slovenska? To sú mi novinky.
no moment, na stanici už dávam vitrínu, ešte neni hotová, ale bude tam aj návod na kúpu cestovného lístku v slovenčine a dvoch ďalších jazykoch a no.ev.di. v prievidzi slúžia označníky len pre cestujúcich na umiestnenie cestovných poriadkov a nie ako zvislé dopravné značenie, na dopravné označenie zastávky sa používa vodorovné dopravné značenie v podobe žltého vymedzenia priestoru zastávky na ceste...
1. to umiestnenie označníkov mám na mysli tak, že malo by byť jasne vidno v smere jazdy, aké linky stoja na zastávke, t.j. označník poväčšinou aj označuje koniec zastávky, kde by mal zastaviť šofér prednou časťou vozidla. V PD uvediem ako príklad zast. Športová hala, kde je označník zastávky pri prístrešku no šofér zastaví tak, že zadná časť je už za úrovňou označníku. Toľko len k funkcii označníka.
2. Chápem, že tam kde nie sú prístrešky, tak nebude asi logicky ani vytrína v prístrešku, to aj v BA máme na takých zastávkach kde je iba označník riešené tak, že CP je nalepený na tabuli, ktorá je pricapená na označník zastávky.
3. K infodisplejom - zišli by sa pre toho, kto nie je znalý pomerov a presných polôh zastávok, lebo niekde fakt nie je jasne rozpoznať počas jazdy kde zastávka je, čiže ten infopanel vo vozidle by riadne uľahčil orientáciu. A čo sa týka kategórií vozidiel tak považujem za smutné, že dopravcovia na Slovensku sú tak lakomí, že im robí problém obstarať o 1,5 dlhšie vozidlo a argumentujú menším počtom ľudí. Plne podporujem nákup menších vozidiel tam kde to má zmysel, t.j. MIDI busy 9.5m, kde je rozdiel medzi 12 a 9.5 zrejmý a odôvodniteľný. V DPB napr. tlačia do hlavy kaleráby, že 10.5m SOR BN je to isté ako Karosa B732, čo nie je vôbec pravda a myslím, že v PD máte tú česť s 10.5 BN SORkami a rozpoznáte jasne, že sa do nej zmestí menej ľudí než do klasickej B732 alebo 12m NP vozidla. Ak chce dopravca prilákať do MHD ľudí, tak znižovaním kapacity to nejde no ani na druhej strane nehovorím, že rovno nech nasadzuje klbáky aby to vozilo vzduch.
1. Neviem ako myslíš umiestnenie označníkov za zastávkou. Je VEDLA zastávky. akoýe šofér nevie či má zastaviť ? alebo ako to myslíš. ?
2. tak nemáme vitríny. no a ? nie každé mesto to má. tie označníky tam majú takú striešku, no a tam pod tým sú cp. to ti naozaj neviem povedať presne prečo nemáme vitríny. máme aj nejaké zastávky, na znamenia väčšinou, kde nie sú búdky, ale len označníky.
3. čo sa týka tých informačných displejov, SAD PD je jedna z tých, čo sú na lepšej úrovni, ale ako vravím . sme malé mesto a možno aj je pravda, že nie sú ochotní investovať do týchto informačných displejov. ale vieš , čo sa týka veľkosti mesta, PD nie je až taká veľká a nemá také množstvo zastávok, ako napríklad v BA, alebo ZA, KE... Tam je "cudzinec" stratení, ale tu to nie je až taoé hrozné. ale ak chceš, môžem ti zistiť presný dôvod, prečo ich PD nemá.
A čo sa týka toho, prečo kúpili viac 10,5m ako 12, tak preto, lebo jazdieva čoraz menej ľudí autobusmi ?
nuž je, ale nemyslím si, že rozloha mesta je fakt, ktorý by mal vplyv na :
- umiestnenie zastávkových označníkov (umiestniť označník za prístreškom zastávky je pri najmenšom divné)
- umiestnenie CP (na zastávke kde je prístrešok by bolo nanajvýš vhodné dať CP do vytríny, to by tam ale nejaká musela byť)
- absenciu informačných displejov vo vnútri vozidiel MHD (neviem koľko stojí jeden taký, ale zaobstarať do každého vozidla MHD jeden kus by snáď nezruinovalo SAD PD)
Myslíš, že som rozmaznaný návykmi z MHD z iných miest alebo sú moje pripomienky celkom vecné? Osobne by si myslím, že MHD v PD je na celkom dobrej úrovni a vyššie uvedené zmeny, by ju ešte skvalitnili. Stále mi však nikto neodpovedal na otázku, že aký mal dopravca dôvod kupovať namiesto 12m autobusov 10.5? Záchranou je to, že namiesto 10.5 SORov kúpil radšej plne NP 10.5 Ciltelisy bez schodíkov.
Myslím, že nevyzradím viac ako by bolo vhodné, ale tak ako existuje skupina administrátorov (ktorí môžu pridávať novinky, spravovať galérie....), tak existuje aj skupina zodpovedných ľudí, ktorí môžu pridávať fotky (len pridávať, niekto im ich musí schváliť). Väčšinou sú to ľudia, ktorí už pridali niekoľko desiatok fotiek a teda sú zárukou kvality (a nie len kvantity). A poslednou skupinou sú ostatní užívatelia.
To nie je žiadna VIP verzia, ale si predstav, že by si niekoľko tisíc registrovaných užívateľov mohlo pridávať fotky podľa ľubovôle, však by za chvílu vyčerpali kapacitu servera rôznym fotoodpadom a kto by to stíhal mazať...
Tých tvojich pár fotiek môžeš poslať na mail administrátorovi sekcie a ten už posúdi čo s nimi. ?
Ďalšia vec na ktorú som si spätne spomenul a nepáčila sa mi na MHD v PD bola, že vozidlá nemajú žiadny vnútorný informačný systém pre cestujúcic, ktorý by ukazoval aká zastávka nasleduje. Musím povedať, že som bol v napätí kde a kedy budem vystupovať keďže nepoznám mesto tak dobre a presné polohy zastávok už vôbec nie. Tiež mi príde dosť amatérske umiestnenie označníkov zastávok, ktoré sú schované za prístreškom a ešte otočené pozdĺž smeru jazdy, takže šofér nemá možnosť vidieť na označník či má zastavovať. Ten by mal byť vždy umiestnený na kraji chodníka na konci zastávky. Ďalšia vec čo mi nejde do hlavy : prečo niesú CP umiestnené v prístrešku ale na označníku zastávky? Viem, že je na ňom vytrína ale nebolo by lepšie ich dať do prístrešku aby cestujúci nelúštili cesťáky na daždi či vetre?
tak dostanú sa síce k nim ale pochybujem, že človek vždy ide tým jedným či dvoma/tromi spojmi a tiež že stihnú spoj späť. Vyšetrenie každého pacienta trvá individuálne, ale kašľať na to. Podľa mňa to nemá moc zmysel.
Chcel by som sa ešte opýtať k MHD. Tak som si vypísal odchody z jednotlivých m.č. smerom do mesta a z mesta do jednotlivých m.č. Síce je to tu v oveľa lepšom stave ako napr. v takej Trnave kde pojmy ako "interval" a "preklad" sú tabu, ale prečo napr. sú vytvorené zhluky niektorých spojov viacero liniek, keď by sa to dalo preložiť?
Tiež ma zaujali trasy liniek 6,8,15,40 a 90 a síce nasledovné.
1) význam zachádky liniek 6 a 8 k Uniklinike, resp. na sídl. Píla.
2) 15 a 90 variácia trás cez Zapotôčiky,Pílu a okolo pošty.
3) motanie liniek 15 a 40 okolo okresného súdu a gymnázia, dosť dlho mi trvalo kým som sa vysomáril z toho kadiaľ ide L40 z RD a kadiaľ do RD. Tiež L15 obíde najprv celé Kopanice a potom skončí na Okresnom súde a trasu začína až o zastávku ďalej na Gymnáziu, prečo nezačína už na Okresnom súde.
4) vynechávanie zastávok u jednotlivých liniek : všimol som si, že niektoré linky nestoja napr. na okresnom súde alebo Priore hoc idú okolo, význam to má aký?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
poiiii