V tendri na dodávku prímestských autobusov uspel český SOR

Víťaz verejného obstarávania na dodanie 15 ks low-entry prímestských autobusov je už známy.

Spoločnosť Arriva Nové Zámky ešte koncom minulého roka vypísala verejné obstarávanie na nákup 15 kusov čiastočne nízkopodlažných prímestských autobusov. Nákup by mal byť financovaný z nenávratného finančného príspevku Európskej únie – Integrovaný regionálny Operačný program v rámci projektu „Modernizácia vozidlového parku – Arriva Nové Zámky, a.s.“. Uchádzači mohli predkladať svoje ponuky do 27.11.2020.

Požadované technické parametre vozidiel

Zákazka niesla názov „Nákup autobusov Arriva Nové Zámky, a. s. –  10,5 m“, avšak v technických špecifikáciách bola tolerancia dĺžky -500 mm/+2000 mm, čiže bolo možné sa prihlásiť aj s bežným 12-metrovým modelom. Vozidla musia byť dvojdverové, vybavené nepolohovateľnými sedadlami pre cestujúcich, záclonkami na bočných a zadných oknách, manuálnou plošinou. Motor musí spĺňať emisnú normu EURO6d a mať výkon aspoň 200 kW. Prevodovka je tolerovaná aj manuálna, aj automatická, avšak musí mať minimálne 6 rýchlostných stupňov. Tepelnú pohodu má zabezpečovať minimálne 24 kW kompresorová klimatizácia pre cestujúcich. Medzi novinky oproti starším prímestským vozidlám spoločnosti Arriva Nové Zámky patrí kamerový systém, vnútorné LCD panely a USB zásuvky pre cestujúcich.

Hodnotenie ponúk

Medzi kritéria, podľa ktorých sa hodnotili jednotlivý uchádzači bola celková cena za dodané vozidlá (77 bodov), celková cena za dodávku náhradných dielov a opravu vozidiel (3 body) a spotreba paliva (20 bodov).

Výsledky súťaže

Do súťaže sa prihlásili traja uchádzači. Dvaja z uchádzačov sú na slovenskom trhu Corex Vráble (dealer autobusov Iveco) SOR Libchavy známi, autobusy od nich možno stretnúť v podstate na celom Slovensku. Tretím prihláseným bol turecký Otokar, pre ktorého to síce nebola premiéra vo verejnom obstarávaní na Slovensku (úspešný bol v súťaži na dodanie 70 ks kĺbových autobusov pre Bratislavu, avšak k podpisu zmluvy z dôvodu koronakrízy nedošlo), no zatiaľ v pravidelnej verejnej doprave autobusy tejto značky na Slovensku nepremávajú.

Uchádzači sa po elektronickej aukcii umiestnili nasledovne:

  1. SOR Libchavy, s.r.o., s celkovou cenou za dodané vozidlá 2 380 000 € (158 667 € za 1 vozidlo), údržbou za 0,01 €, spotrebou 30,7 l a s bodovým ziskom 95,8281.
  2. OTOKAR OTOMOTİV VE SAVUNMA SANAYİ, A.Ş., s celkovou cenou za dodané vozidlá 2 251 050 € (150 070 € za 1 vozidlo), údržbou za 37 320 €, spotrebou 33,49 l/100 km a s bodovým ziskom 95,3338.
  3. COREX, s.r.o., s celkovou cenou za dodané vozidlá 2 550 000 € (170 000 € za 1 vozidlo), údržbou za 50 750 €, spotrebou 32,3 l/100 km a s bodovým ziskom 86,9822.

Predbežne teda ide o tesné víťazstvo SORu pred OTOKARom. Zaujímavá je aj symbolická suma za údržbu vozidiel, ktorá činí 1 cent. Za podobne symbolickú sumu v minulosti SOR ponúkol klimatizáciu do bratislavských autobusov SOR NB 18 City. Ak niektorý z uchádzačov nenapadne výsledky vyhodnotenia súťaže, zmluvu s úspešným uchádzačom bude možné uzavrieť po uplynutí zákonných lehôt.

Ďalšie informácie zatiaľ zverejnené neboli, ale môžeme predpokladať, že ide o vozidlá SOR CN 12, keďže kratšie vozidlá SOR neponúka s motorom nad 200 kW.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
SOR sa nezaprie. Vyhrat za kazdu cenu.
Reakcia na: Petto #1:
Celkom by ma zaujímalo, či v takýchto prípadoch nemožno argumentovať neprimerane nízkou cenou a teda vyžiadať si, aby ju uchádzač vysvetlil ak nechce byť vylúčený... Aj keď zas, SOR je asi stále lepšia voľba ako Otokar 😃
Reakcia na: Petto #1:
Ak by si bol obchodníkom v SOR-e, akiste by si vyhrať nechcel..
Reakcia na: Viko #2:
V com je Otokar horsi ? Nehodnotme design , lebo to je subjektivne. Uz len DAF motor znie presvedcivejsie ako Iveco Cummins a ine 💀
Reakcia na: Petto #4:
V čom znie DAF presvedčivejšie ako Iveco a najmä Cummins?