Víťaz verejného obstarávania na dodanie 15 ks low-entry prímestských autobusov je už známy.
Spoločnosť Arriva Nové Zámky ešte koncom minulého roka vypísala verejné obstarávanie na nákup 15 kusov čiastočne nízkopodlažných prímestských autobusov. Nákup by mal byť financovaný z nenávratného finančného príspevku Európskej únie – Integrovaný regionálny Operačný program v rámci projektu „Modernizácia vozidlového parku – Arriva Nové Zámky, a.s.“. Uchádzači mohli predkladať svoje ponuky do 27.11.2020.
Požadované technické parametre vozidiel
Zákazka niesla názov „Nákup autobusov Arriva Nové Zámky, a. s. – 10,5 m“, avšak v technických špecifikáciách bola tolerancia dĺžky -500 mm/+2000 mm, čiže bolo možné sa prihlásiť aj s bežným 12-metrovým modelom. Vozidla musia byť dvojdverové, vybavené nepolohovateľnými sedadlami pre cestujúcich, záclonkami na bočných a zadných oknách, manuálnou plošinou. Motor musí spĺňať emisnú normu EURO6d a mať výkon aspoň 200 kW. Prevodovka je tolerovaná aj manuálna, aj automatická, avšak musí mať minimálne 6 rýchlostných stupňov. Tepelnú pohodu má zabezpečovať minimálne 24 kW kompresorová klimatizácia pre cestujúcich. Medzi novinky oproti starším prímestským vozidlám spoločnosti Arriva Nové Zámky patrí kamerový systém, vnútorné LCD panely a USB zásuvky pre cestujúcich.
Hodnotenie ponúk
Medzi kritéria, podľa ktorých sa hodnotili jednotlivý uchádzači bola celková cena za dodané vozidlá (77 bodov), celková cena za dodávku náhradných dielov a opravu vozidiel (3 body) a spotreba paliva (20 bodov).
Výsledky súťaže
Do súťaže sa prihlásili traja uchádzači. Dvaja z uchádzačov sú na slovenskom trhu Corex Vráble (dealer autobusov Iveco) SOR Libchavy známi, autobusy od nich možno stretnúť v podstate na celom Slovensku. Tretím prihláseným bol turecký Otokar, pre ktorého to síce nebola premiéra vo verejnom obstarávaní na Slovensku (úspešný bol v súťaži na dodanie 70 ks kĺbových autobusov pre Bratislavu, avšak k podpisu zmluvy z dôvodu koronakrízy nedošlo), no zatiaľ v pravidelnej verejnej doprave autobusy tejto značky na Slovensku nepremávajú.
Uchádzači sa po elektronickej aukcii umiestnili nasledovne:
- SOR Libchavy, s.r.o., s celkovou cenou za dodané vozidlá 2 380 000 € (158 667 € za 1 vozidlo), údržbou za 0,01 €, spotrebou 30,7 l a s bodovým ziskom 95,8281.
- OTOKAR OTOMOTİV VE SAVUNMA SANAYİ, A.Ş., s celkovou cenou za dodané vozidlá 2 251 050 € (150 070 € za 1 vozidlo), údržbou za 37 320 €, spotrebou 33,49 l/100 km a s bodovým ziskom 95,3338.
- COREX, s.r.o., s celkovou cenou za dodané vozidlá 2 550 000 € (170 000 € za 1 vozidlo), údržbou za 50 750 €, spotrebou 32,3 l/100 km a s bodovým ziskom 86,9822.
Predbežne teda ide o tesné víťazstvo SORu pred OTOKARom. Zaujímavá je aj symbolická suma za údržbu vozidiel, ktorá činí 1 cent. Za podobne symbolickú sumu v minulosti SOR ponúkol klimatizáciu do bratislavských autobusov SOR NB 18 City. Ak niektorý z uchádzačov nenapadne výsledky vyhodnotenia súťaže, zmluvu s úspešným uchádzačom bude možné uzavrieť po uplynutí zákonných lehôt.
Ďalšie informácie zatiaľ zverejnené neboli, ale môžeme predpokladať, že ide o vozidlá SOR CN 12, keďže kratšie vozidlá SOR neponúka s motorom nad 200 kW.
Petto