Re #3398 Kalimero: Veru... Mrzí ma to, ale dnes takýchto spojov bolo viac. Náhoda je blbec a včera popoludní stála pri SAD. V priebehu krátkej doby skončilo pre poruchu toľko vozidiel, že to ráno skrátka muselo krachnúť. A krachlo... Nešlo viacero spojov na viacerých rôznych linkách. Dispečerom neostalo iné, ako lepiť aspoň to, čo sa dalo
Žiaľ, stav vozového parku si pýta svoju daň. Preto sa výslovne žiada jeho razantnejšia obnova. Hovorí sa síce, že koncom roka... ale nechajme sa prekvapiť...
dneska rano nesiel bus c. 26 smerom zo zobora o 8:28 z razc. metodova.. bol v zapche alebo sa pokazil?? cakal som do 8:36 a nebolo vidno ani, ze by isiel hore.. ?
Vladimir:
.....Na všetkých troch linkách okrem toho dochádza k ďalším drobným posunom spojov v rozpätí do 5 min. v súvislosti s úpravami jazdnej doby.
- to znamená pre L1, že bude mať interval od LÚ Zobor 06/36?,
či 10/4 alebo inak?
Ďakujem za tento príspevok, môžem s ním celkom súhlasiť.
Som rád, ak sa občas stretnem aj s pochvalným slovom s tým, čo sa aspoň doposiaľ podarilo spraviť. Trend v doprave je presne taký, ako píšeš. Liniek by malo byť menej a intervaly hustejšie. Priamu linky by som možno nenašiel úplne každý, ale vďaka frekventovanej doprave a tarifnému zjednodušeniu prestupov by to nebol taký problém ako dnes.
Súčasný stav nie je trvalý a jeho úprava sa pripravuje. Ide o zmenu, ktorá by mala nadviazať na doterajší vývoj. Zatiaľ nepredpokladám nejaké horibilné zmeny "Z", že by jedného rána sa učili cestujúci systém liniek odznova. Ale už v najbližšej etape zmien by som veľmi rád uviedol do života možno na prvý pohľad nenápadné, ale to milšie prekvapenia, ktorých by sa cestujúci mali chytiť.
Samozrejmosťou ostáva aj boj o predplatné lístky. Kiež by sa ho podarilo doviesť do víťazného konca. Signály sú zatiaľ stále povzbudivé a verím, že sa neopájam zbytočným optimizmom, ak poviem, že verím, že mesačné a štvrťročné lístky v Nitre ešte budú.
K predstave moderneho systemu MHD som zabudol spomenut zavedenie mesacnych (rocnych) predplatnych listkova a hlavne integraciu autobusov MHD s inymi druhmi dopravy (zeleznice a v Nitre obzvlast silna primestska regionalna doprava). Pokial viem, integrovane dopravne systemy su zavedene len v Bratislave a Ziline, aj to v menej prijemnej podobe ako napr. v Ostrave, Prahe alebo Brne (mam na myslim moznost cestovat vsetkymi dostupnymi prostriedkami na jeden cestovny doklad bez obmedzenia ci specialneho doplatku).
Najskor by som sa Ti rad podakoval, ze si mi vyhovel a navrh si prezentoval. Nie som odbornik na mestsku verejnu dopravu, len laik, a ako taky sa o MHD zaujimam, a skusenosti potvrdzuju, ze vyvoj sa ubera inym smerom, nez kam ide Nitra. Tiez sa domnievam, ze by som vo svojich nazoroch nasiel s Tebou podstatne viac spolocneho, nez sa Tebe podarilo vybojovat voci mestu ako objednavatelovi verejnej dopravy. Objemy prepravenych osob v Nitre su v porovnani s inymi podobnymi mestami podstatne nizsie v dosledku dlhorocneho nezaujmu o rozvoj verejnej dopravy zo strany vedenia mesta, dotacie v minulych rokoch niekolkonasobne nizsie ako v inych porovnatelnych mestach, mestska doprava sa nestala mestotvornym prvkom, bola a je len trpenym bremenom. Jej nizka vyuzitelnost je dosledkom a nie pricinou tohoto stavu. Napr. nepravidelne intervaly na linkach boli prisposobene vylucne potrebam prevadzkovatela a nie v prospech obcana (interval cca 70 minut miesto 60 z toho dovodu, aby linku obsluzil jeden miesto dvoch vozov). Vsetka cest za to, ze aspon toto sa podarilo od minuleho roku odstranit.
Takze skusenost potvrdzuje (v poslednej dobe Petrzalka, Zilina), ze napriek prvotnym protestom ako vyrazu neochoty k nejakej zmene, je pre obcana vyhodnejsie:
- prestupna tarifa
- maly pocet liniek s hustymi intervalmi (vysoky pocet liniek sa tazko synchronizuje)
- ekologicka doprava (staci sledovat boj B. Bystrice o navrat trolejbusov)
- spajanie z hladiska prepravnych narokov rovnakych casti mesta na ukor kratkych liniek konciacich v centre s vysokym narokom na odstavne plochy - to je moja vyhrada voci predlozenemu konkurencnemu navrhu
Pre Teba ako profesionala som nepriniesol nic noveho, ale ja si naozaj myslim, ze vec nie je az taka zlozita, Nitra nie je velke mesto a vytvorit slusny a prijemny model verejneho cestovania by nemal byt neriesitelny problem. V tom asi budeme tiez zajedno, ked ako najvacsi problem citim postoj vedenia mesta.
Nie sú akurát na tom pri SAD smer Mlynárce, pretože tam plech nebude. Zámer bol taký, že kde bude výveska v prístrešku, na označníku nebude musieť byť.
....a dnes sa mi dostalo do rúk ďalšie číslo ŠARKAN news. Ale asi ti ho neprinesiem,lebo niet čo čítať. Dokonca ani obvyklý príhovor pána F. tam nie je. "Škoda",lebo dnes som zaregistroval na Šarkanoch cenovku 13,-SK a tak som si robil "nádeje",že nám to bude v spomínanom médiu patrične ospievané ? ?
....sa mi zdá,že nejako sa neponáhľajú s ďalšími označníkmi ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kalimero
takze chyba zoznam odchodu busov c. 10 na razc. panska dolina v smere do mesta.. ?