Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: vjMTV #3286:
Sarkan sa bude drzat dovtedy, kym nebudu predplatne listky. Dnes je o tri koruny drahsi. Ked stojim na zastavke, a prave nejde MHD, ale Sarkan, a mam platit jednorazove cestovne v MHD alebo jednorazove cestovne u Sarkana, tak si tie tri koruny doplatim, aby som nemusel cakat dajme tomu este 20 minut. Time is money a 20 minut zivota ma cenu urcite vyssiu ako 3 Sk. Ale ked budem mat v kapse neobmedzeny listok na celomesacne pouzivanie MHD, tak ten rozdiel nebude 3 Sk. Bude to: bud si pockam na MHD, ktoru uz mam zaplatenu (a dnes teda nemusim platit nic), alebo si zaplatim cele cestovne na marsrutku.
Reakcia na: Tomas #3280:
Plny suhlas.
Dobry den,vsetkym.Ako to tu tak citam tak vobec nerozumiem tomu preco sa vlastne hadate.Sarkana nepouzivam pretoze je pre mna o tri koruny drahsi a mam skusenost,ze bus dosiel skorsie do miesta urcenia ako sarkan. Berte to tak ,ze sarkan sa bude drzat dovtedy pokial NR MHD nebude tak dokonala,ze sarkan skrachuje.. Ja osobne teraz od tohto mesiaca uz budem byvat v BA,takze ani NR MHD nebudem pouzivat,ale dufam ,ze ked pridem do NR budu autobusy spravne oznacene,zastavky nebudu oprete o ploty atd... Prajem,vela uspechov SAD NITRA a obcas sem aj prispejem co dobre je na BA MHD a mohlo by sa realizovat aj v NR.
ad.Vladimír: To nebylo nic proti SAD Nitra. Jenom mě pobavil ten Prostějov. ?
ad.Marián Filo: Proč ne Prostějov? I tam tvoří MHD schopní lidé. ? . Dnes jsem opravdu tak skromný. ☺
Reakcia na: Vladimír #3275:

Viem, že nejde o verejnú prepravu osôb len som chcel poukázať na to že konkurencia nezaškodí tak v mestskej ako aj prímestskej doprave. Keby si využíval služby SAD-ky tak často ako ja tak by si vedel o čom hovorím, pretože služby SAD a MHD sú od seba v kvalite tak ďaleko ako nebo a zem aspoň tu v okolí Prešova.
Reakcia na: Marián Filo #3271:
Len na okraj, marsrutka nie je vlastne podstatne meno, ale vseobecne s malym zaciatocnym pismenom, v rustine sa nim vseobecne oznacuje tento druh dopravy. V jednom meste sa mozu marsrutky volat "Rychly blesk", v inom "Mini expres", v Nitre maju meno "Sarkan". Preco sa urazat?
Reakcia na: Tomas #3280:
Ďakujem pán Tomáš,
hrdo sa hlásim k tomu, že naším jediným záujmom je maximalizácia zisku, boli by ste však prekvapení, o akom zisku sa tu dá hovoriť v takomto trhovom prestredí.
Ano, pokiaľ by bola riadne zákonne upravená problematika dopravy, ktorá by rozhodla o bytí,alebo nebytí Šarkana, resp. alternatívnych druhoch dopravy, bolo by to pre obe strany lepšie. Môj názor je však prirodzene ten, že práve podporou konkurencie a transparentnejším trhovým prostredím sa dá dosiahnúť lepší, rozumej pre spotrebiteľa, výsledok.
Čo sa týka Šarkan news, je to normálny marketingový nástroj, nikto nebráni nikomu, aby nepoužíval podobný.
A keď si vo vlastnom periodiku publikujeme svoje názory a postoje, dá sa to chápať maximálne tak, ako ktorékoľvek stranícke noviny. Napríklad. Mimochodom, je to inzertný týždenník schránkového typu, ktorý má svoju ekonomiku a jeho cieľom je zisk samozrejme zisk, ale dalšou prioritou je podpora Šarkan dopravy a teda je to pre nás prostriedok komunikácie s potenciálnym zákazníkom. Rovnako, ako by bola platená inzercia v niektorom konkurenčnom periodiku...
Po zhliadnuti prispevkov na temu Sarkan som dospel ku kacirskej myslienke. Za danu situaciu podla mna zodpoveda mesto, ktore nedokaze v dostatocnej miere uspokojivo zabezpecit MHD v Nitre. Su to teda poslanci, (respektive narodny parlament, ktory nie je schopny zakonne upravit danu problematiku), ktori podobne, ako sa daju vo volbach zvolit, daju sa aj vo volbach nasledujucich nezvolit. P. Filo sa len sprava kapitalisticky. Jeho zaujmom je maximalizacia zisku. Navyse po jeho prispevkoch vyzera, ze aj zaujmom jedinym. Ze je to nemoralne, je teda v tomto kontexte irelevantne. Bohuzial. Opomenul som temu Sarkan News, ktore som nemal moznost zhiadnut. Predpokladam vsak, ze podstatnou mierou negativne ovplyvnili vnimanie Sarkanov zo strany navstevnikov iMHD fora.
Reakcia na: Jan Vartas #3273:
Ďakujem za prejav podpory, som tu v menšine...
Reakcia na: Vladimír #3274:

A k téme "kradnutia" zákazníkov. Ano, správne ste pomenovali, že tento problém vzniká jedine na trasách Lužianky Ivanka...No, vodič ná 2 možnosti: alebo tam vôbec nepôjde a neposkytne tým službu v proklamovanom rozsahu, alebo sa bude správať efektívne, mimochodom, za čo je aj platený, a naspäť pôjde taktiež obsadený. No a v tom prípade využije CP MHD. Čo by ste urobili na jeho mieste vy? Ak by nám Mesto dalo podporu v zmysle vybudovania vlastných zastávok, no tak by sme sa riadili vlastným poriadkom. Ja sa však pýtam: je toto ten hlavný problém? Podľa mňa je to marginálna záležitosť, ktorá sa deje stále menej a menej z dôvodov uvedených v jednom z mojich predchádzajúcich príspevkov...
Mám však aj otázky:
Kedy sa mi niekto z kompetentných vyjadrí k tomu, že vodiči MHD rovnako porušujú vyhlášku vtedy, ak povoľujú prekračovať kapacitu vozidla? Ak nás niekto napáda za porušovanie vyhlášky, mal by sa chovať principiálne, aj keď je to v záujme cestujúcich.Lebo my sme porušovali vyhlášku práve z dôvodu lepšej služby pre cestujúcich.
Ako hodnotíte fakt, že v Nitre jazdia aj ďalšie dva mikrobusy? Napáda aj ich niekto rovnako, ako Šarkana?
Ako hodnotíte fakt, že na najlukratívnejšej trase Nitra - Bratislava pôsobia mnohí súkromní dopravcovia a dokonca využívajú nástupištia na autobusovej stanici?Napriek tomu, že sú zmluvne "ošetrení".
Ešte k tomu zastavovaniu na zastávkach. Cestujúci nie je informovaný o presnom znení zákona a preto vyžaduje od nás kvalitu služby, na akú je zvyknutý. Mám na mysli práve to zastavovanie pre nich pohodlnejšie. Náš vodič je konfrontovaný s dvomi skutočnosťami: internou smernicou a príkazom riaditeľa, ktorý podpísal a realitou v teréne, keď ho do porušenia tlačia cestujúci...Proste niekedy zhodnotia situáciu nesprávne...
Reakcia na: Vladimír #3274:
Nechal som sa tu vtiahnuť do diskusie na témy, ktoré nie sú pre mňa podstatné, ako je napr. efektivita riadenia v SAD a podobne. Mrzí ma to, vyjadril som len osobné postoje, ale odteraz sa budem venovať len témam, ktoré sa týkajú výhradne Šarkana.
Stále si stojím za tým, že som nikoho neosočoval v týždenníku Šarkan news, iba som reagoval na osočovanie z druhej strany. Mám na mysli práve výroky v STV. A ostatné boli iba opisy mojich osobných skúseností a postrehov s využitím práva na slobodnú prezentáciu názoru. podobne, ako to robím aj tu.
Ano, súhlasím s tým, že neukáznení vodiči robia zlú reklamu firme, ale iste so mnou súhlasíte, že nie je ľahké riadiť ľudí.
Čo sa týka spomínanej flexibility v reagovaní na situáciu v teréne, to už je fakt, ktorý ja neovplyvním.
Som rád, že ste pre objednávateľa zaujímavý partner a držím vám palce aby tak bolo aj naďalej. Som totiž patriot a budem rád, ak dopravu v Nitre bude zabezpečovať SAD Nitra a nie napr. SAD Košice, alebo nebodaj Prosťejov...
Reakcia na: Jan Vartas #3273:
Zrejme nie si v obraze, pretože Šarkan pravidelnú verejnú dopravu osôb nezabezpečuje.
Strhla sa tu zaujímavá (dúfam že všeobecne prospešná) debata, zopár postrehov z mojej strany...

Re #3257 Marián Filo: Oceňujem, že v nasledujúcom vydaní vášho periodika sa dočkám upresňujúcej informácie ohľadne manipulačného poplatku pri dobíjaní EZČK. Akokoľvek, bude to však iba kvapkou v mori veľmi rozporuplných informácií, ktoré ste v zatiaľ poslednom vydaní čitateľom podali. Polemika by sa mohla totiž zviesť okolo množstva ďalších výrokov.
Ja len zopakujem svoj osobný postoj. Žite si (vy ako firma), zarábajte si, len prosím vynechajte osočovanie konkurencie (SAD NR), ku ktorému nielen podľa mňa bezpochyby došlo.

Čo sa týka zastavovania Šarkanov na zastávkach, netvrdím, že ich priamo Vy alebo ktokoľvek iný na to priamo nabáda. Určite však súhlasíte, že takíto vodiči robia zlú reklamu Vašej firme. Rovnako ako nezdvorilí vodiči robia zlú reklamu SAD NR.

Re #3260 Marián Filo: K vzácnemu súhlasu dochádza v prípade Vašej vety, že prítomnosť konkurencie nabáda k vyššej kvalite poskytovaných služieb (voľné pretransformovanie Vašej myšlienky). Netajím totiž, že o dosť viac vie "pichnúť pri srdci", ak niekde kapacita SAD nestačí alebo nejaký prúd cestujúcich nie je dostatočne podchytený a už sa tam usídlili Šarkany. V tomto smere ale musím skonštatovať oveľa menšiu možnosť pružnosti, ktorou riadenie MAD disponuje.
Predstavme si príklad, že Vám Váš zamestnanec oznámi, že keď včera dorazil k závodu "XY" v nejakom čase, bolo to práve 2 min. po odchode spoja MAD a nemal skoro žiadnu tržbu. Čo spravíte? Najskôr s okamžitou platnosťou nariadite včasnejšie pristavenie. V prípade ale, že ja chcem posunúť nejaký spoj o hoci len pár minút dopredu alebo dozadu, môžem si v prvom rade akurát tak podať žiadosť na Mesto, kde mi ju tak do mesiaca schvália alebo neschvália. Nehovorím, že s tým robia nejaké prieťahy, obyčajne v prípade dostatočného obhájenia príčin súhlas dostanem, no stráca sa tým čas. MAD si žiaľ nemôže zo dňa na deň skočiť po zákazníkovi tak ako chce. A to rozvážnejšie (z niečieho uhlu pohľadu možno neobratnejšie) si musí každú zmenu rozmyslieť.

Re #3265 Marián Filo: Ja som takto anketnú otázku nestanovil a ani nezodpovedám za zostavovanie anketných otázok na nr.imhd.sk. Ktovie, možno nám webmaster vyjde v ústrety a umožní hlasovanie aj na takto položenú otázku ako navrhujete Vy.

Re #3269, #3272 Marián Filo & #3267 Papyr: Pre objektívnosť treba povedať, že po dlhých rokoch sa za rok 2005 zrejme po prvý raz riadne uviedli do praxe zákonné pravidlá, že objednávateľ (v nových podmienkach od 1.1.2005 Mesto Nitra) uhrádza stratu na objednaných výkonoch. Dlhú dobu predtým bolo pravidlom, že dotácie na náklady skutočne nepostačovali a v tomto smere sa praktizovalo to, že časť výnosov z lukratívnych (najmä diaľkových) liniek sa v rámci firmy vrážali do zabezpečenia MAD, pričom sa ozaj nemuseli. O tom sa ale popísalo veľa.
Toto je už našťastie (v prípade MAD NR) za nami a nastal právny stav, kedy si niekto niečo objedná a zároveň za to zaplatí. Teraz už ide hlavne u dopravcu o to, aké náklady bude mať, aby bol pre objednávateľa zaujímavým partnerom odolným voči konkurencii. A myslím, že SAD Nitra rozhodne zďaleka nepatrí medzi vysokonákladových dopravcov. Práve naopak.

Čo sa týka pristavovania Šarkanov pred pravidelné spoje MAD, skutočne nikto určite nevravel a nevraví o spojoch na trase Klokočina - Chrenová. Na obe sídliská v čase špičky premáva autobus z centra priemerne raz za 3-4 min., takže by tu bolo ozaj smiešne o akomkoľvek spoji Šarkana hovoriť ako o nastrčenom pred autobus. Omnoho zaujímavejšie sú však smery ako Ivanka pri Nitre alebo Lužianky, kde frekvencia autobusov je výrazne nižšia. Čím to je, že keď autobus z Lužianok odchádza do mesta vždy o celej hodine, Šarkana to netiahne napr. na "pol", ale tiež akosi pred celú hodinu... A zázračne ho to takto baví aj pol dňa...
Nechce nikomu nadŕžať, ale zavedenie mikrobusov ŠARKAN by nemalo byť na škodu nikomu a malo by priniesť len zdravú konkurenciu. Ako stály využivateľ služieb SAD-ky (síce len prešovskej) viem o čom hovorím. Taký ŠARKAN, ktorý by zabezpečil prímestskú dopravu tu v okolí Prešova by len pomohol.
Reakcia na: Papyr #3267:

Keby dopravca nesuhlasil, pride o povolenie na prevadzkovanie MHD. Ked suhlasi, sice ju bude moct prevadzkovat, ale nebude mat peniaze.

K tejto nelogickej odpovedi sa ešte musím vrátiť. Takže mi chcete povedať, že dopravca zoberie podmienky, aké mu stanovuje Magistrát aj za cenu dopredu známej straty? A kto potom financuje tú stratu? Vy by ste si zobrali úver s 50% úrokom, keby ste dopredu vedeli, že viete tie peniaze použiť iba so 40% zhodnotením?
Ja by som sa teda na nič také nedal nahovoriť. Alebo sú tam nejakí ľudomily, čo to financujú z vlastného vrecka pre dobro nás všetkých?
Reakcia na: Papyr #3270:
...schválil mi to rovnako, ako som mu ja schválil použitie fotografií Šarkana tu na webe. Mimochodom spolu s "hanlivým" názvom Maršrutka. Naše mikrobusy sa volajú ŠARKAN, to aby si všetci zapamätali. Maršrutky jazdili v Rusku.
Reakcia na: Marián Filo #3269:
Takze ak sa to stane, tak je to dielom nahody. Inak, nemyslel som tym zastavky, kde kazdych 5 minut ide spoj MHD.

Nikde som nenapisal, ze by ste si robili zalusk na MHD. Pravdu povediac, ani vo sne by ma to nenapadlo a myslim, ze by to nebolo ani dobre. Len som sa snazil poukazat na trosku nerovne postavenie nitrianskej MHD medzi ostatnymi MHD na Slovensku, a tvrdim vam este raz a s plnou vaznostou, ze varia z nicoho. Ale vas to vlastne nezaujima, lebo vy to neprevadzkujete, takze sa uz o tom nebudeme bavit.

Mimochodom, to pouzitite vysledkov ankety IMHD vo vasich newsoch vam uz administrator IMHD schvalil?
Reakcia na: Papyr #3267:
Prosím, nestavajte tu MHD do úlohy chudáčika, ktorý musí prehĺtnuť všetko, čo mu Magistrát naordinuje. Ja nehodnotím ich prácu, to by som si nikdy nedovolil, ale rovnako nie je pravda, že dokážu robiť výkony nad rámec dotácií. To nemá logiku, nič na svete nie je zadarmo. Preto buď sa v danej spoločnosti kumuluje strata, alebo je daný objem dopravy realizovaný s vyrovnaným rozpočtom. A preto si nemyslím, že varia z ničoho...Otázka znie, s akými prevádzkovými nákladmi. Stálo by za pozornosť porovnať napríklad mzdovú úroveň u nás a v MHD...
Pane, ani náhodou si nerobím zálusk na prevádzkovanie MHD v Nitre, ani za 35 mil. dotácií, ani za nijakých iných podmienok. To nechám na iných, ja len chcem, aby ma nikto nenazýval parazitom a podobne. Ľudia, ktorí cestujú Šarkanom rovnako platia dane a musia nastupovať 5 m za zastávkou cez blato, kopu snehu, krík a podobne. Vysvetlite to im, prečo to tak musí byť. Pokiaľ viem, zastávky financuje Magistrát pre všetkých občanov rovnako. Ja som tak zákon nevymyslel, že nepamätá na takých dopravcov, ako je Šarkan...
Čo sa týka toho jazdenia minutu pred odchodom autobusov, tu je moja reakcia. Vzhľadom na štruktúru našich "jazdných plánov", kedy vozíme dohodnutých cestujúcich bez použitia zastávok, čo činí cca 30% objemu dopravy, nie je možné hovoriť o takomto fenoméne. Najvypuklejší problém vidia konkurenti najmä na najfrekventovanejších zastávkach v centre mesta, kde sa aj stretávajú Šarkany a autobusy.V čase, keď na zastávke je autobus každých 5 minút, niekedy aj častejšie. Dá sa tu hovoriť o tom, že Šarkan príde o minutu skôr?Veď rovnako sa dá povedať, že prišiel o minútu neskôr.
Ďalšiu nemenej významnú časť dopravy pre nás činí zmluvná doprava pre firmy, takže príležitostí "vypĺňať si jazdný plán" sledovaním cestovného poriadku MHD je naozaj minimum. Nevravím, že sa to nestane, ale je to naozaj mizivé percento objemu dopravy. Na toto samozrejme budeme mať odlišné názory, ale to je prirodzené.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.