Reakcia na: Vladimír #2845:
Nesúhlasím. Aký je rozdiel v tom, či mi ujde autobus o minútu alebo o desať sekúnd? Myslím si, že nie je problém upraviťjazdné doby tak, aby sa s náskokom nejazdilo. A ten paragraf o tom, že mám byť na zastávke pripravený riadne "nejaký čas" (koľko je najký čas???) mi, prosím, cituj.
Vladimír
a., to isté, čo som písal o L29. Pridať niet čo, to znamená, že intervaly by sa museli kúskovať. Znova plno liniek s riedkym intervalom. Dnes ide z Klokočiny na Chrenovú L32 v špičke každých 15 min. Radšej budeme mať aj L32 aj expresnú L70 a každú raz za pol hodiny? Myslím, že nie. Ak budú prostriedky nazvyš, radšej posilním L32 a nebudem zriaďovať konkurenčnú linku.
b., Nitra je na základné expresné linky dosť malá. Ak má byť expres expresom, musí nejaké zastávky vynechávať. A keby sme chceli silou mocou čosi len z princípu vynechávať, vynechali by sme zákonite aj zastávky, ktoré produkujú veľa cestujúcich, a teda by sme tomu expresu ľudí odbúrali. Pekne to vidieť aj na Tvojich návrhoch - prečo L70 nemá stáť na Hviezdoslavovej III.? Veď je to jedna z najsilnejších zastávok. Zrejme len preto, aby sme mohli linku prehlásiť za expres.
c., samotné vedenie Tebou navrhnutých liniek je otázne. Zo stanice na Viničky jazdí L33. Vyťažená je tak akurát, polovica ľudí vystúpi už na Partizánskej a pod Dielmi a zvyšok na Viničkách. A Ty tým asi tridsiatim ľuďom na Viničky zriaďuješ priamy expres L71? Aby sa ešte tých 30-40 ľudí rozdelilo a v jednom ostalo okolo 15-20? Je mi ľúto, ale ekonomika niekedy nepustí.
Ale inak EXPRESY ako také, to je jedna z vecí, ktoré ma na tomto fóre predčasom naozaj zaujali. Niekto to tu už totiž rozoberal a mne sa tá myšlienka zapáčila. Expresy také, ako navrhuje vjMTV sa v Nitre nemajú šancu uživiť. Určite nie ako plnohodnotné linky.
Ja som skôr rozmýšľal nad myšlienkou priamych expresných spojov, ktoré by cielene vyhľadávali skoncentrovaný dopyt po doprave určitým smerom v krátkom čase. Takéto krátkodobé masy cestujúcich by sme ozaj mohli prepraviť priamo a rýchlo. Ale viac už neprezradím. Budem nad tým rozmýšľať a možno čosi z toho vzíde a už čoskoro sa niečo expresné objaví.
Ale opakujem - v podmienkach Nitry sa môžeme baviť tak maximálne o expresných spojoch (1-2x za deň) a nie o linkách, ktoré by premávali v nejakom pevnom intervale. Silná intervalová doprava by mala byť doménou nosných základno-obslužných liniek.