Reakcia na: 81-71 #2829:
Pozrel som sa do bratislavského katalógu vozidiel. Omysliac si dva NP Ikarusy 412 z roku 2000, posledná séria Ikarusov bola do Bratislavy dodaná v roku 1998. A vtedy ešte náš trh čosi ako turecký Mercedes Conecto nepoznal (fakt neviem o tom, že by sa už v tej dobe čosi také v súťažiach objavovalo). Vtedy bol viacmenej na výber len medzi Ikarusom a Karosou. Dnes už ceny nie sú fixné, výrobcovia hľadajú rôzne stratégie ako ponúknuť tú správnu cenu v tom-ktorom tendri. Do pozadia toho slávneho stokusového z roku 1998 nevidím - zrejme vtedy Ikarus dal naozaj lepšiu ponuku ako Karosa. Nečudoval by som sa, veď už tuším vtedy bol na tom dosť zle a nutne potreboval s niečím trhnúť.Po roku 1999 na bratislavský DPB zaútočili lacné midibusy SOR. Dopravca alebo Mesto (neviem teraz, kto mal na to aký vplyv) dali prednosť nižšej kapacite a preto mali aj nižšie ceny. Veď súťaže pokiaľ viem, priamo zneli na midibusy. A na našom trhu v tomto smeru kraľuje vlastne iba SOR. Takže žiaden z výsledkov vlastne nebol prekvapením.
-
Nitra od čias, kedy skončil absolutizmus menom Karosa veľmi vozy nenakupovala. Takmer jedno desaťročie sa tu nekúpilo (okrem pár Karos B 900) skoro nič. Nebolo za čo. Až privatizácia priniesla malý svieži závan v podobe podmienky, že nový majiteľ musí priniesť nové vozy. A on priniesol - Conectá. A súkromník asi vedel, prečo kupuje práve tie, neverím, že by kupoval drahšie, keď nemusel. Pritom Conectá a karosácke 900-vky sú na jednej cenovej úrovni.
V roku 2004 sa konala obnova vozidlového parku štyroma SOR-kami. Po privatizácii ďalšieho balíka akcií, kedy väčšinový podiel získala firma Connex sa karta obrátila a teraz sa kúpila jedna Karosa. A týmto smerom zrejme bude vývoj pokračovať. Karos máme stále najviac a nastal čas unifikovať.
vjMTV