Tak to bolo od výroby označené, tierto od modelu 1979 VOC, ako Vylepšené Odbavovanie Cestujúcich, spomína sa to ,tuším? aj v Knihe Martina Haráka o Š11,ale aj v dobových článkoch a popisoch.
Ešte som do príspevku zabudol uviesť,že spomínané prvé 2 vozidlá jazdila v MHD Nitra cca do r.1988
Tak ma napadlo jedno malé výročíčko? , síce neokrúhle, ale ja sledujem už roky dátumy z hladiska histórie, podľa toho ako vychádzali dátumy a dni v kalendári? .
Pri tejto príležitosti som si spomenul,že v r.1979,práve prvý raz som to zaregistroval v pondelok 18.6.79, sa v uliciach Nitry objavili prvé 2 vozidlá typu Karosa ŠM11 /1630VOC. Skratka VOC znamenala vylepšené odbavovanie cestujúcich, vozidlá boli už od výroby predpripavené pre bezhotovostny styk, teda "cvikanie" vo vozidle ,nie predaj lístkov u vodiča, ako tomu bolo vo väčšine miset,teda aj v Nitre do r.1978. Šlo v podstate o posledný model ŠM11. Od predošlého modelu 1630 (v Nitre dodane rok predtým,koncom mája 1978 - vozidlá NR-63- 40 až 63-58)m sa na prvý pohľad líšili krikľavejšími odtieňmi laku, a hlavne zesklením, spodok predných dverí mal presklené už len stredné krídlo a vetráky na bočných oknách (posuvné rámiky) boli dvojité a montované striedavo s celými sklami.
Tento júnový týždeň v roku 1979 jazdili na MHD v NR prvé 2 vozidlá tohto typu, NR-69-60 a 69-61. Druhé z uvedených vozidiel jazdilo v dňoch 18. a 19. 6. ( možno aj tie nasledujúce) na linke č 4. ktorá vtedy premávala z Drážoviec až na Klokočinu, kým ten 69-60 , v ten prvý týždeň premával hlavne ne Chrenovských linkách, Ja som sa prvý raz viezol vozidlom NR-69-60 v utorok 19.6.1979.
Ďalšie vozidlá tohto typu boli uvedené až na samom začiatku júla 1979, NR-69-99 až 70-07.
Pre zaujímavosť, historické vozidlo DPB, #3350, pôvodne BA-24-91,ktoré je v príležitostnej prevádzke dodnes,je práve tiež z tejto série,aj keď niektoré dobové detaily už nezodpovedajú origínalu,napr. aj to spomenuté zasklenie predných dveri, http://alvin630.rajce.idnes.cz/Jazda_Historickych_vozidiel_MHD_B741/
zasklenie- originál http://img22.rajce.idnes.cz/d2203/12/12900/12900168_d9431bcbb14a99f58a01a8f2a168ab35/images/IMAG0418.jpg?ver=2
včera som si všimol, že vodič v kĺbovej karose sa zmenil, to ma celkom prekvapilo. mimochodom, ako je to s tým vanhoolom, čo horel a teraz je to napísané akože nebol vyradený ale nahradený iným vozidlom? nemalo by to byť napísané ako 13 nevyradených a 1 vyradené vozidlo?
v 166CE treba celý informačný systém opraviť od základov. Nezobrazuje linku a len tak tak stíha hlásiť zastávky čiže keď autobus prejde cez zastávku bez zastavenia tak to je ozaj "radosť"
to bola prvá tretina, tá druhá ide k taxíku automaticky a ani žiadnu MHD nehľadá... dokonca aj študenti na intrák radšej budú 15 minúť čakať na príchod taxíka ako by čakali 10 minút na MHD...
Nevim ako nitrančania, ale ja v dvanásť- až šestnásťminútovom čakaní (vrátane presunu a nejakej prirážky na rizoto meškania vlaky) nevidím nič urážlivého. S tým Čermáňom je to trocha horšie.
Zdravím Vladimír,
ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď, otvorili sa mi nové obzory a viac sa už asi ani pýtať nebudem:-)
Náväznosť MHD
- vychádzal som zo situácie, v ktorej som ja a ďalej "od nosa" som už nerozmýšľal. Nedostatočne som sa vyjadril, mne išlo o to (z môjho sebeckého pohľadu), že keď prídem do NR, tak mne práve utekajú 2 spoje. Nasledujúci o cca 30min a vďaka tomuto si robím zdravotnú prechádzku na Palárikovu.:-)
- nedá mi ešte pripomenúť nadväznosť spojov - ráno vídavam cestujúcich do PP, alebo iných firiem na okraji mesta, ako sa zrýchleným krokom presúvajú na ich spoj. Tu by som spomenul už spolu riešenú linku do PP Drážovce. Z mojej súkromnej štatistiky môžem prehlásiť, že 9/10 spojov čakáva na kruhovom pod Zoborm na L27. (okolo 5:05). Druhá várka cestujúcich na zastávke Centrum - presun od tržnice na zastávku k Tesku, tam je to niekedy na šprint. Ak si dobre pamätám, tak sa prestupuje na L18 - toto je ten prípad, kedy by mal mať cestujúci dostatočný čas na prestup.
Musím sa vrátiť ešte k strihnutej L26. Posledná na Zobor z Klokočiny z Mikovíniho v pracovný deň ide o cca 19:16. Cez víkend končí v meste a 19:23 odchádza L26 z Palárikovej smer Zobor. Nie je v silách to stihnúť. Zostali možnosti: L25 o 19:45, alebo L27 o 20:37. To všetko kvôli možno 3 - 5 minútam, čo by na seba L26 počkaly..
Inegrovaná doprava
- jediný, kto spomínal IDS pred župnými voľbami bol mladý Oremus. Žiaľ, v tv debate bol nevýrazný, nepresvedčivý. Na to, že je poslanec v MZ Nitra, v rétorike ho prebil každý.
Diaľkové linky
- denne takto dochádzam a zažívam skvelé príchody a aj "na slučku".
Áno, téma dopravy je veľmi široká a nie je to len otázka mesta/kraja, ale bolo by ju dobre skonsolidovať na celoštátnej úrovni. Zatiaľ je to o tom, že sa každý hrá na svojom piesočku.
GDV 2019
- mám len jediný dotaz - tie osobáky každé dve hodiny - budú ako prípoj k rýchlikom, alebo pôjdu v zmysle "tu nič nejde, tu ho dáme"?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
alvin
Ešte som do príspevku zabudol uviesť,že spomínané prvé 2 vozidlá jazdila v MHD Nitra cca do r.1988