Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #22031:
Myslím, že víkendová polhodinovka pre Janíkovce, či Dražovce je až vo veľmi ďalekej budúcnosti.

Aktuálnejšia je otázka, ako sa vysporiadať aspoň so sídliskami. Vlaky budú prichádzať v 56. a 00. minúte, autobusy dnes odchádzajú:
* smer Klokočina v 16., 36. a 56. minúte
* smer Chrenová v 12., 32. a 53. minúte
* smer Čermáň v 28. a 58. minúte
...čiže dosť nevhodne. Otázne je, ako to vylepšiť a neodpáliť pritom 10-minútovku z centra na prvé dva z menovaných sídlisk. Ale aspoň sa nenudím a mám nad čím rozmýšľať 🙂
Reakcia na: Vladimír #22029:
Ja si myslím, že pri hodinovom intervale nič lepšie nevymyslíš aj bez väzby na návozy a zvozy na celú. Však aj keby si posunul uzol v centre na celú, tak by si tam musel minimálne 10 minút stáť, aby si jedným a tým istým vozidlom zabezpečil zvoz aj rozvoz.
Takže kým nebudeš mať spoločenskú objednávku na polhodinovku, budú si musieť ľudia počkať alebo priplatiť za taxík.
Reakcia na: Vladimír #22029:
pri spoľahlivosti dnešnej železničnej dopravy aspoň bude mať 30 minútový prestup vlak>regiobus dostatočnú vatu na elimináciu meškaní vlakov ?
Reakcia na: Viko #22028:
Stretávanie v centre o pol v súčasnosti na jednotlivých radiálach zabezpečuje dovoz na celú a odvoz po celej hodine. Pevný pracovný čas so začiatkom a koncom pracovnej doby o celej hodine je v Nitre stále veľmi silný. Posunutím taktu o polhodinu by sa táto nadväznosť rozsypala a MHD by sa pre mnohých stala nepoužiteľnou. Ideálnym funkčným riešením by skôr bolo smerovanie k 30min. intervalu do periférnych častí, čo by však zhltlo strašné kilometre. Skôr zrejme bude nejaký neotesaný kompromis (zaistiť prípoje aspoň do reálnym dopytom najrelevantnejších MČ).
Reakcia na: Vladimír #22024:
Ak vám ZSSK potvrdí, že má predstavu držať Nitru ako uzol o celej, nebude najrozumnejšie posunúť celé stretávanie v centre bez vymýšľania dodatočných prípojov?
Reakcia na: Ričard #22019:
Nie, stále nie je rozhodnuté o víkendovej podobe L2.
Reakcia na: Ričard #22006:
Lenže takto svet nefunguje. Preto existujú koordinátori IDS.
Reakcia na: N/A #22004:
Prešov je podľa mojich informácií momentálne v riešení. Takže vydrž.
Reakcia na: XX #22003:
Na tému prispôsobovania MHD diaľkovej doprave sme sa už tuším v minulosti bavili. S teóriou súhlasím, otázkou je ako to realizovať. Podľa môjho názoru, viazať odchod MHD na konkrétny príchod vlaku alebo diaľkového autobusu možno v malých mestách, kde príchod takéhoto spoja je relevantným impulzom pre rozhýbanie prepravných prúdov v meste. Je tomu tak ale aj v meste veľkosti Nitry? Čo je jeden príchod RegioJetu v porovnaní s davmi, ktoré chrlia Mlyny, priemyselný park, školy? Druhá vec je, koľko tých diaľkových spojov do Nitry prichádza. Spomenul si 15. až 18. hodinu. Pozrime si teda príchody priamych spojov z Bratislavy, ku ktorým by sme mali naviazať odchody MHD. Zdrojom údajov je cp.sk, dáta sú za pondelok 11.6.:
15: 05 20 35 40 45 45
16: 12 15 45 45
17: 00 05 30 40 45 45
18: 05 15 20 45 45
Veľké sídliská sú v pracovných dňoch riešené pomerne hustou intervalovou dopravou MHD každých 10, prípadne 15 minút. Ako ale zaistiť prípoj do menších MČ, kam ide autobus raz za polhodinu alebo hodinu? Mnohé z tých liniek sú v preklade s inými, s ktorými sa stretajú v centre mesta. Ak vychýlime odchod zo stanice kvôli diaľkovému autobusu a rozbijeme kvôli tomu interval z centra, koľkým to pomôže a koľkým poškodí? Ak znepravidelníme interval, koľkí rezignujú na používanie MHD, pretože sa pre nich stane nelogická a ťažko zapamätateľná?

Neoponujem Ti, len dávam protiargumenty. Sám som zvedavý na ďalšiu diskusiu. Samozrejme uvítam aj konkrétne podnety, ak máš.

K diaľkovej autobusovej doprave by som ešte rád podotkol, že časy jej príchodov sú dosť nevyspytateľné. Sám cestujem na trase BA - NR nezriedka a čas príchodu do Nitry u toho istého spoja lieta hore-dole v rozpätí 10 minút úplne bežne. To tiež mieša karty...

Ale aby som podporil myšlienku, o ktorej sa bavíme, poviem úprimne, že nedáva mi spať GVD 2019. Od decembra budú na nitriansku stanicu prichádzať každé dve hodiny vlaky zo všetkých troch smerov (NZ, HC, TO) v priebehu štyroch minút a po krátkom pobyte v stanici budú pokračovať ďalej. Jediná škoda je, že sa tak bude diať o celej hodine, zatiaľčo MHD je postavená na stretávaní liniek v centre mesta okolo pol. Každopádne je to výzva, pretože opakovaný a dlhodobý príchod troch vlakov súčasne a následne odchod troch vlakov súčasne by zrejme naozaj nejaké riešenie nadväznosti zasluhoval.
Reakcia na: henko151 #21996:
Asi tak nejak...
Reakcia na: XX #21992:
Samozrejme, že je to totálny nezáujem volených predstaviteľov. Absolútna väčšina z nich by nedokázala ani pár vlastnými slovami vysvetliť, čo IDS vo všeobecnosti je.

Na druhej strane sa pýtam - je to prekvapujúce? Väčšina politikov primárne sleduje zámer byť zvolený aj v nasledujúcom volebnom období. A väčšina voličov (žiaľ) nežiada lepšiu verejnú dopravu, väčšina voličov žiada nové parkovacie miesta...
Reakcia na: Ričard #21991:
Vznik IDS rozhodne NIE JE podmienený tým, aby mal MHD aj PAL pod palcom NSK. Ostatne, nie je to takto ani v iných IDS. Modelov riešenia je viac, najčastejšie sa uplatňuje ten, že jednotliví objednávatelia dopravy spoločne založia spoločnosť (koordinátora), ktorej časť svojich kompetencií odovzdajú.
Reakcia na: XX #21989:
V debate pod kupolou som sa aj ja presvedčil, že verejná doprava je taká obsiahla téma, že ani tri hodiny nestačia. Tiež to vnímam tak, že mnohé sa len prebehlo, mnohé sa nestihlo. Ale je veľmi úctyhodné, že vôbec začína nejaká diskusia. Potvrdzuje to môj dlhodobý názor, že zlepšenie verejnej dopravy pôjde "cestou zdola" po tom, čo aj radový občan pochopí, že individuálna doprava potrebuje alternatívu. Tu v Nitre sa to ešte len prebúdza. Niet sa čo čudovať, pretože každodenné dopravné kolapsy sú tu ešte relatívne novinkou. Krásne to bolo vidieť v predvolebných debatách kandidátov na predsedov VÚC na TA3 - v bratislavskej diskusii sa takmer výhradne hovorilo o doprave ako o najväčšom probléme, kandidáti sa celkom konkrétne venovali viacerým problémom IDS (moderátor viackrát tlačil na posun témy), zato v nitrianskej debate sa počas celej relácie ani len nespomenulo, že NSK vôbec nejakú verejnú autobusovú dopravu objednáva. Ak sa hovorilo o doprave, tak len o rekonštrukcii ciest II. a III. triedy.
Vie sa už niečo o blížiacej sa výluke na Topoľčianskej?
Reakcia na: Fifo26 #22017:
No na to, aké srajdy to sú, tak vyzerajú bombasticky... aspoň to.
neviem prečo, nikdy sa mi dizajn sor nepáčil (ani jedného modelu)
Reakcia na: Peterzm #22014:
Kto by chcel vidieť, tak utorok som ju z Bratislavskej ulici aspoň dokumentačne cezplotovo odfotil. Verím že čoskoro bude vonku a budem môcť ju pofotiť aj normálne.
Reakcia na: Peterzm #22014:
Áno, 443JT už stojí v garáži a čoskoro vyrazí do ulíc. Akurát včera som tam dával tú novú ŠPZ.
Reakcia na: henko151 #22008:
"Preto sa obávam že posunutie spoja na 5:10 bolo zámerné, aby sa o pár mesiacov mohlo zrušiť pre neefektivitu."
To je, ak skutocne islo o komercnu linku, uplny nezmysel. Spoje na komercnej linke si dopravca moze kedykolvek zrusit bez akehokolvek zdovodnenia, nepotrebuje mesiace stracat peniaze na dokazovanie neefektivity.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.