Reakcia na: S499.1023 #22031:
Myslím, že víkendová polhodinovka pre Janíkovce, či Dražovce je až vo veľmi ďalekej budúcnosti. Aktuálnejšia je otázka, ako sa vysporiadať aspoň so sídliskami. Vlaky budú prichádzať v 56. a 00. minúte, autobusy dnes odchádzajú:
* smer Klokočina v 16., 36. a 56. minúte
* smer Chrenová v 12., 32. a 53. minúte
* smer Čermáň v 28. a 58. minúte
...čiže dosť nevhodne. Otázne je, ako to vylepšiť a neodpáliť pritom 10-minútovku z centra na prvé dva z menovaných sídlisk. Ale aspoň sa nenudím a mám nad čím rozmýšľať
Vladimír
15: 05 20 35 40 45 45
16: 12 15 45 45
17: 00 05 30 40 45 45
18: 05 15 20 45 45
Veľké sídliská sú v pracovných dňoch riešené pomerne hustou intervalovou dopravou MHD každých 10, prípadne 15 minút. Ako ale zaistiť prípoj do menších MČ, kam ide autobus raz za polhodinu alebo hodinu? Mnohé z tých liniek sú v preklade s inými, s ktorými sa stretajú v centre mesta. Ak vychýlime odchod zo stanice kvôli diaľkovému autobusu a rozbijeme kvôli tomu interval z centra, koľkým to pomôže a koľkým poškodí? Ak znepravidelníme interval, koľkí rezignujú na používanie MHD, pretože sa pre nich stane nelogická a ťažko zapamätateľná?
Neoponujem Ti, len dávam protiargumenty. Sám som zvedavý na ďalšiu diskusiu. Samozrejme uvítam aj konkrétne podnety, ak máš.
K diaľkovej autobusovej doprave by som ešte rád podotkol, že časy jej príchodov sú dosť nevyspytateľné. Sám cestujem na trase BA - NR nezriedka a čas príchodu do Nitry u toho istého spoja lieta hore-dole v rozpätí 10 minút úplne bežne. To tiež mieša karty...
Ale aby som podporil myšlienku, o ktorej sa bavíme, poviem úprimne, že nedáva mi spať GVD 2019. Od decembra budú na nitriansku stanicu prichádzať každé dve hodiny vlaky zo všetkých troch smerov (NZ, HC, TO) v priebehu štyroch minút a po krátkom pobyte v stanici budú pokračovať ďalej. Jediná škoda je, že sa tak bude diať o celej hodine, zatiaľčo MHD je postavená na stretávaní liniek v centre mesta okolo pol. Každopádne je to výzva, pretože opakovaný a dlhodobý príchod troch vlakov súčasne a následne odchod troch vlakov súčasne by zrejme naozaj nejaké riešenie nadväznosti zasluhoval.