Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Fifo26 #22010:
Myslím že si myslel linky 2 a 4. A hej, myslím si že oni sú také nosné linky ktoré sú v NR najplnšie. V každom časovom období dňa sú dosť plné. Robí to pravdepodobne ich trasa ktorá obsluží v podstate polku mesta.
Reakcia na: Fifo26 #22010:
Ak ťa mám chápať po bratislavsky, že linka 2/4 znamená štvrté delené poradie linky 2, tak to tak skoro zaiste nie je. Najdôveryhodnejšie info by vedel poskytnúť Vladimír, ale čo sa týka priemerného počtu cestujúcich za hodinu, tak asi to niektorá z dvojok bude... možno nejaká dvanástka.

Ak myslíš linku ako-takú, tak sa asi nemýliš. Dalo by sa o tom ale polemizovať, ranné spoje na linke 17, či posledný na linke 94 bývajú častokrát naplnené na(d) kapacitu.
Ktorá linka je pravidelne najviac vyťažená? Zatiaľ sa mi zdá, že 2/4.
Reakcia na: henko151 #22008:
Reakcia asi patrila mne:-)
Áno, NR-BA-NR je komerčná linka. Chcel som len poukázať na to, že ak tu chceme mať fungujúcu MHD, tak takýto prešľap nemôže nastať.
Ale ak sa nad tým tak zamyslím, tak zrušenie spoja (5:10) by prinieslo TC/RJ prírastok max 15 cestujúcich - teda v tej dobe.
Reakcia na: Ričard #22006:
Tak ale linku NR-BA nikto neobjednáva. Tá pokiaľ viem jazdí komerčne. Nechcem konšpirovať, ale všetci si dobre pamätáme na to obdobie keď Arriva priebehu pár mesiacov porušila skoro všetky svoje diaľkové linky. Napr LV-TN, KN-PD a nakoniec zrušila NR-ZA aby to o pár mesiacov mohol zobrat SAD Slovakia. Preto sa obávam že posunutie spoja na 5:10 bolo zámerné, aby sa o pár mesiacov mohlo zrušiť pre neefektivitu. Celkovo by som si MHD vedel predstaviť že by ráno začínala o hodinu skôr, kedže v čase 4:00-5:00 idú aj vlaky aj diaľkové linky, ale nedá sa k ním dostať MHD.
Keď už sa páni poslanci chcú pred voľbami tak veľmi angažovať, možno by bolo fajn vytvoriť aj nejaké buspruhy po meste, aby sa nemuselo čakať v zápchach, napríklad by som si vedel predstaviť trasu Braneckého-A. Hlinku, Centro poriešenú jedným súvislým pruhom, keďže na tomto úseku sa tvoria dennodenne po celý deň zápchy, ukrojiť by bolo kde, zúžením chodníkov, pásov zelene.. do projektu rekonštrukcie mostu by sa dal zahrnúť aj jeden pruh navyše a na Chrenovej by bolo miesta hádam aj pre obojsmerný.. Pretože kým pôjde bus v centre mesta rýchlosťou rýchlejšieho chodca, veľmi konkurencieschopná MHD nebude, kvôli meškaniam a dlhým jazdným dobám. Tak isto by som si vedel predstaviť stredný pruh v úseku Rázcestie AS-Centrum ako buspruh s tým, že na križovatke pri mlynoch by sa semafory upravili tak, aby nedochádzalo k nehodám. Viem, že v našom meste znie niečo takéto ako sci-fi, ale tak hádam sa raz dočkáme nejakých opatrení, ktoré by zamedzili dennodennému meškaniu, ktoré sa vytvára na tých najkratších úsekoch, často naozaj ide len o pár desiatok problematických metrov.. Taktiež na Chrenovej, ak by sa na odbočovanie vľavo v smere od Výstaviska vyhradil aj stredný, nielen ľavý pruh, určite by to zlepšilo plynulosť premávky a jazdné doby spojov. Neviem nakoľko sú takéto úpravy realizovateľné, ale verím, že keby mesto chce, tak si vie nájsť spôsob, ako tieto spomínané úseky poriešiť.
Reakcia na: XX #22003:
„Pravá ruka nevie, čo robí ľavá,“ práve preto som spomenul fakt, že by bolo najlepšie mať všetko zastrešené nielen jedným dopravcom, ale aj jedným objednávateľom.
Reakcia na: N/A #22004:
Áno, už nejakých pár rôčkov to tak je.
Dívam sa, že v Nitre (už dlhšie predpokladám) fungujete aj na google maps... To my v Prešove zatiaľ nie. ?
Reakcia na: henko151 #21994:
Zdravím,
ako som písal a aj ty si písal "vôľa a cesta". Je nutné, aby bol tým organizátorom NSK? Mesto by tiež mohlo prejaviť určitú aktivitu a nie len čakať, že prídu tí dvaja Japončíci...(Sa-to a SA-mo), prípadne túto tému vytiahnu pred voľbami ako tému akvapark.
Opísal si optimálny priebeh cesty domov. Ale to je momentálne utópia:-)
Skúsme pre začiatok napojiť MHD na odchod/príchod veľkých dopravcov v NR. Napr. Vystúpim z vlaku a MHD pred pár minútami odišla, alebo mám mrte času....
Rovnako diaľkové linky TC a RJ. V poobedňajších hodinách zhruba od 15:30 do 18:30 vystupuje mrte ľudí z týchto spojov, minimálne 100ks z oboch liniek spolu. Pre mňa konkrétne - prichádzam a vystupujem z jedného z uvedených - práve mi odišiel spoj domov.
Ďalej, prepojenie liniek krížom cez mesto z jednej časi mesta do druhej časti. Myslím tým čakanie sa liniek.
Príklad - strihnutá L26 - končiaca v meste a práve odchádzajúca na Klokočinu/Čermáň.
Na druhej strane, darmo tu budeme mať super integrovanú, nadväzujúcu dopravu, keď vyrazíme za hranice kraja a tam aj skončíme, lebo najbližší spoj pôjde o tri dni.

Na záver pridám ešte na ilustráciu príklad, keď ani v samotnej Arrive pod jednou strechou nevie ľavá ruka, čo robí pravá:
Kedysi chodil priamy spoj NR-BA o 5:20, ideálny spoj, nakoľko vystúpim z MHD, prejdem pár metrov a nastupujem do vykúreného voza, usadím sa a idem. Čiže takmer žiadna časová strata postávaním a čakaním. Využíval som ho, lebo sa v ňom vozilo pomenej ľudí a mal som pohodlie. Po úprave CP presunuli odchod na 5:10. Okolo 5:00 začínajú chodiť prvé linky MHD, no ani jedna nemala šancu doviezť cestujúcich ku vlastnému(!) spoju. Potom ho zrušili úplne. Jedným z faktorov, ktoré spôsobili zrušenie bolo, že nebol k nemu adekvátny spoj BA-NR, lebo aj cenovo bol prijateľný, doba cestovania štandardná (čas jazdy 1h:06min).


Reakcia na: Troll #22000:
Trafil si. 5. júla pôjde o 7:59 z Centra spoj linky 4 😉
Reakcia na: 810zssk #21999:
Dokonca 😃 ale prímestské a vlaky boli v poriadku.
Reakcia na: Ričard #21998:
Žeby mali miesto júna júl? (5.7. je Sviatok svätého Cyrila a svätého Metoda.)
Reakcia na: Ričard #21998:
Podobny problem bol dnes na cp.sk aj s bratislavskymi datami.
Nemal som halucinácie, naozaj to tak bolo.

Počas dnešného dňa portál cp.hnonline.sk zobrazoval pre celú MHD v Nitre odchody podľa nedele a sviatku. Skúšal som to na troch rôznych zariadeniach, dokonca som aj volal na infolinku, nech mi pozrú spoj na Predmostie okolo 17:30 z Kmeťovej, a ponúkli mi linku C35 😃

Netuším, ako sa to stalo. Má niekto vysvetlenie?
Reakcia na: S499.1023 #21993:
Feláciou som fakt nič netvoril. Ale skús si predstaviť, koľkokrát ťažšie je zorganizovať dve nepoznajúce sa osoby, oproti dvom, ktoré majú vzťah...
Reakcia na: 810zssk #21995:
O IDS JMK by som sa nebal tvrdiť že je aj najlepší dopravný systém v strednej Europe. Málo kde vidieť tak prepracovaný systém kde všetko na seba nadväzuje, tarifa je prijateľná a pre cestujúceho pomerne jednoduchý a ešte čo sa mi najviac páči že hranice štátu mu nerobia problém a má linky aj na SK aj do AT čo je podľa mňa veľké plus, kedže dnes sa hranice už vnímajú ako iba nejaká pomyselná čiara a veľa ludí žijúcich v prihraničných oblastí chodí do roboty za hranice.

Niečo podobné by sa v IDS NSK dalo spraviť do Ostrihomu a Komáromu kde tiež sú ľudia ktorí dochádzajú do roboty do HU.
Reakcia na: Ričard #21991:
Jeden z najlepsich dopravnych systemov v strednej Europe, IDS JMK ma tiez rozneho objednavatela MHD a primestskych busov (a to tam este okrem tej hlavnej maju aj kopu malych MHDciek s vlastnymi objednavatelmi).
Reakcia na: XX #21992:
Ono by stačilo vytvoriť nejakého kordinátora napr IDS NSK a ten by to organizoval (myslím naozaj, nie ako pri IDS BK), dával linky dopravcom a následne delil zisky k nim, tak ako to funguje už vy iných krajoch. (Na SK moc nie). Podstatné by bolo aby kordinátor si nenechal skákať po hlave a zaviedol nejaký štandard poskytovaných služieb verejnej dopravy. Taktiež tarifa by mala byť jednoduchá a zároveň funkčná. Na prímestkej by to chcelo zaviesť taktové CP, čo by vyžadovalo asi kompletné prekopanie turnusov (ale nie je to nemožné). A ešte by bolo fajn keby sa zrušil súbeh vlakov s autobusmi na trase NR-NZ a skôr vytvorenie liniek ktoré by jazdili čisto po dedinách popri trati a zrušila sa tak dogma že správna prímestská linka má začínať v najbližšom väčšom meste.

Myslím si že na takýto IDS NSK nie sme ešte pripravený, lebo kde nie vôla tam nie je cesta. A tu tá vôla zo strany NSK vytvoriť nejakého kordinátora naozaj chýba. Avšak verím že raz sa dočkám že pri ceste z Klokočiny do Rastislavic využijem jeden CL s ktorým pôjdem najprv MHD, následne prestupim na vlak a v Komjaticiach bude čakať prípojný autobus, ktorý počka aj vlak v prípadne meškania a bez problémov sa dostanem do Rastislavic za bezkonkurenčný čas a za lacný peniaz.

Ale ako som už povedal tak skoro to asi nebude.
Reakcia na: Ričard #21991:
Prečo by to malo vyžadovať, aby mal oboje pod palcom NSK? To si vytvoril feláciou digitu? A mysli si, čo chceš, spájaš nesúvisiace veci.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.