...nikdy som si nemyslel, že do akých rozmerov môže narásť ľudská stupidita, ale včerajšok ma vrátil tvrdo na zem, škoda, že sa nerobia záznamy aj z rokovaní mestských zastupiteľstiev, aby aj občan "volič" mal možnosť počuť argumenty ľudí, ktorí sa snažia konať v prospech občanov, zopár príkladov a vyjadrení firmy, ktorá vypracovala alternatívny cestovný poriadok "Nitra resp. mestská časť Chrenová má radiálne linky od nepamäti"(zjavne nevedia, čo je to radiálna linka), ich cestovný poriadok počíta s tým, že v čase dopravnej špičky bude cestovať v každom kĺbovom autobuse 130 cestujúcich, pričom uvažujú, že im bude na celé mesto postačovať 10 kĺbových busov a 37 klasických, uvediem jeden fakt, urobili sme simuláciu súčasných tokov cestujúcich v čase od 16,15 do 18,00 hod. v smere od centra mesta na sídlisko Klokočina - Diely a pokúsili sme sa ho nasimulovať na ich cestovný poriadok, tak počty cestujúcich na jeden spoj sa pohybovali v počte od 130 do 325 slovom tristo dvadsať päť cestujúcich na spoj (jumbo jet), ďalšia drobnosť, ktorá svedčí o ich odbornosti, denne až 176 spojov pri zachovaní dnes prevezených počtoch cestujúcich by malo v buse viac ako 100 (od 101 do 353) ľudí, pričom priemerná kapacita je 99 cest./bus, čo pri počte spojov vykonaných za den (cca 1000) predstavuje takmer až 20% spojov, na ktoré by sa cestujúci reálne nedostali, zatiaľ len toľko,... v priebehu dnešného dňa sa pokúsim dodať hodnotenia návrhu "odborníkov okolo pána primátora" nezávislými odbornými inštitúciami, aby nevznikol dojem, že SAD-ka sa bráni niečomu geniálnemu, len preto, aby jej pracovníci neprišli o teplé fleky...ako napísal Vladimír o niečo nižšie, najspokojnejší budem, keď konečne vyhrá zdravý rozum a občan... ?
Kalimero
btw - anketa "ci suhlasime so znovuzavedenim casovych listkov" dopadla tusim 82% pre ANO, dufam, ze sa bude z tohto vychadzat.. alebo sa uvidi pri novom cestaku ci to bude rentabilne? myslim, ze ano, skor vyhodne pre tych, ktory potrebuju prestupovat, pripadne sa odviezt 1-2 zastavky... dnes to je proti logike... ja osobne si tu 1-2 zastavky prejdem radsej peso... aj tak ma bus malokedy dovezie priamo tam, kam potrebujem ist...
casove listky bola jedna z veci, za ktoru mhd nitra chvalim. myslim, ze nie som sam... dnesny zdrziavajuci sposob cestovania, ked vodic musi predavat listky jak na kolotoce je smiesny... ak mam rypnut do BA -kov, ich sposob cestovania je fakt najlepsi... maju casove listky (teraz sa nebavme o cenach) ktore ukazuju iba vtedy ak pride revizor... kto nema listok kupi si v stanku... sofera nezaujima, ci ked cestujuci nastupi, ma listok... on je na to, aby soferoval... nie sa hral s 50 haliernikmi... neviem, ci zavedenie ezck bolo z jesitnosti voci tusim presovu? ten ich ma? ze to bol na tu dobu moderny sposob odkukany z vtedajsieho dobijania globtelovych a eurotelovych kariet... neviem...
dufam, ze raz sa mhd vrati k sposobu, s ktorym boli nitrania spokojny... ja tu uz od buduceho roku mozno byvat nebudem ale dufam, ze mojim prispevkom pomozem par ludom k lepsiemu cestovaniu ?
jednou z vyhod je, ze mhd ma kazdy mesiac (3 mesiace) iste peniaze, ktorymi si ludia ten casovy listok musia kupit... namiesto ezck automatov v buse (kde aj tak sa niektore nachadzaju len v 2. 3. pripadne 4. dverach sa moze najat este jeden "nenapadny" revizor, ktory bude kontrolovat listky... peniaze ako peniaze... vtedy by ludia mohli nastupovat vsetkymi dverami, vystupovat takisto (dnes este niektory soferi presadzuju zakon "prednymi dverami nevystupovat", myslim, ze toto sa zrusilo so zavedenim ezck..) a casovymi listkami by sa mohol vyriesit problem aj nocnych spojov...
pri ezck tu bol raz spominany problem, ze kto by si tu karticku na nocaku stikol? zevraj nikto... ked budu mat casovy, nikto sa nemusi strachovat a stresovat, ci ho maju.. nocakom sa moze vozit aj ujo revizor... a primitivne ukazovanie listku a nastupovanie prednymi dverami uz v 21. storoci neprichadza do uvahy ? (pamatam sa na posledne vecerne spoje, ked sofer radsej otocil hlavu naopak...)
ako to teda bude so znovuzavedenim casovych listkov spolu s konfrontaciou vytazenosti dopravy uvidime casom... dufam, ze coskoro... ?