taaaak mame novu anketu, hlasoval som ako prvy a hned som dal 100% moznosti presnost spojov ? odpovedat sa da na vsetky rovnako a rovnako... je to jedna uroven, vsetko je v mhd dolezite..
Samozrejme. CNG motor je motor zážihový, nie vznetový, takže má aj vyššie pracovné otáčky. A te=oria, že podtáčaním sa motor šetrí, je tiež nezmyselná. O životnosť SORov sa skutočne neobávam. Pomerne často vídam SORy B7,5LiLi z počiatkov výroby autobusov v Maringotkárni Dolní Libchavy:-P a nie sú ani minimálne skorodované, na rozdiel od rovnako starých Vrakos.
Nie som technik, ale bolo mi vysvetlené, že Sor-ky vytáčajú do obrovských otáčok ZÁMERNE. Kým na klasických vozidlách boli vodiči zvyknutí, že otáčky musia držať dole, u plynových Soriek sú žiadúce práve vysoké otáčky.
K tym ekobusom: co som pocul soferov, tak nedavaju tym busom velku zivotnost. Dovod: aut.prevodovky - tie radia pri vysokych otackach co si myslim dost negativne ovplyvnuje zivotnost motora. Voith na mercedesoch radi pekne pri nizkych,setri motor a su tiche. To sa pri SORkach neda povedat. Tam je hluk ako v strojovni + hluk od prevodovky+ hluk z vysokych otacok motora. NR SAD ma co chcela - plynaky, len skoda ze sa nezvazili aj nazory tych co na nich budu jazdit(jazdia), tj. soferi a cestujuci. Skoda tychto negativ, lebo ten bus vyzera fakt dobre ?
...zatiaľ sa javia veľmi dobre, určite je s nimi ovela menej problémov ako s Mercedesmi, spotreba plynu na 100 km v zimných mesiacoch oscilovala na úrovni 55 m3/100 km, ale hneď po oteplení začína ísť výrazne dolu, snáď ako nedostatok by som hodnotil hlučnú prevodovku, inak aj servisná starostlivosť je na oveľa vyššej úrovni ako u Mercedesov, čiže suma sumárum zatiaľ spokojnosť ako s technickými parametrami, tak aj s prevádzkovými... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vševedko samofandivý