Reply on: Vladimír #2845:
Nesúhlasím. Aký je rozdiel v tom, či mi ujde autobus o minútu alebo o desať sekúnd? Myslím si, že nie je problém upraviťjazdné doby tak, aby sa s náskokom nejazdilo. A ten paragraf o tom, že mám byť na zastávke pripravený riadne "nejaký čas" (koľko je najký čas???) mi, prosím, cituj.
Vladimír
Asi zrejme stále nerozumieš. Skúsim Ti to teda ešte raz vysvetliť. Dnes po Panskej doline premáva L10, v špičke s intervalom 40 minút. Ak by sme tam zaviedli aj novú L29, pravdepodobne by si museli spoje rozdeliť, dajme tomu, že fifty-fifty. L10 by potom jazdila len každých 80 minút (interval 1 h 20 min. !!!) a L29 tiež. Toto je to, čo chceme? Linky, ktoré premávajú raz za uhorský rok. Linka, ktorá by chodila pomaly raz za hodinu a pol je zbytočnosť. Veď ja sám ako cestujúci by som o takú linku nestál. Načo mi je priamy spoj z Panskej doliny do Krškan, keď takmer nikdy nepôjde vtedy, keď ja budem potrebovať?
Okrem toho musíme doriešiť koordináciu. Navrhovaná L29 by premávala na trase Lanovka - Plastika. To znamená, že ju môžeme pomyselne rozdeliť na dve ramená, jedno "zoborské" z centra na Zobor a jedno "krškanské" z centra do Plastiky.
Ako ju teda budeme koordinovať? Ako na prvé sa pozrieme na zoborské rameno. Premávka po Panskej doline je oveľa menej hustá ako do Krškan. Preto musíme zhlukovanie autobusov vylúčiť najprv tam. Takže logicky, L29 dáme medzi dva spoje L10, aby k Lanovke šla z mesta striedavo raz L10 a raz L29.
A môžem Ti povedať, že ak sa pekne pohrajeme s tým, aby na Panskej doline bola doprava pekne pravidelná JUST sa Ti L29 pri Sature stretne naraz s nejakou L12 alebo 14. Ak to tak necháš, tak Ti ľudia povedia, že si idiot. Aby Ti to nepovedali, tak to začneš pospúvať podľa potreby skôr alebo neskôr zo Zobora. Tým pádom sa začneš približovať k jednému spoju L10 a oddiaľovať od druhého spoja. L29 ako-tak napasuješ na krškanské linky, ale na Zobori vypukne povstanie, že L10 s L29 idú po kratšom čase dve naraz a potom dlhšiu dobu nič. A zas len oddiališ od ucha slúchadlo telefónu, z ktorého sa Ti hrnú len nadávky. A keďže L29 bude chodiť riedko, tak bude mať vlastnú predstavu o tom, KEDY PRESNE má ísť. Jeden a ten istý spoj budú chcieť jedni presunúť dopredu, druhí dozadu. A Ty budeš hlupákom pre jedných alebo druhých, podľa toho, ku ktorým sa prikloníš. Nakoniec rachneš s telefónom a pochopíš, že "čert nám bol aj tú celú L29 dlžen".
A z predpokladu, že by L29 predstavovala čosi navyše, bez obmedzenia iných liniek, Ťa veľmi rýchlo vyvediem. Na posiňovanie ponuky jednoducho nie je! Presný rozsah kilometrov, ktoré smieme vykonať si určuje Mesto a tento limit je daný. Takže ak chceš niečo posilniť, musíš hneď ukázať na iné, kde zobrať.
Takže ešte raz - aj keď sa to nezdá, najlepšou cestou je cesta nízkeho počtu liniek. Veď ja už naozaj neviem, čo by ste do tých Krškan chceli. Máte dve nosné linky, ktoré v špičke dávajú interval 7-8 minút. Čo by iní za to dali postaviť sa v špičke na zastávku s tým, že do 8 minút niečo príde. Zriaďovaním ďalších liniek tento interval len rozbiješ a budeš mať napokon raz za čas dva alebo tri autobusy naraz.