Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #2845:
Nesúhlasím. Aký je rozdiel v tom, či mi ujde autobus o minútu alebo o desať sekúnd? Myslím si, že nie je problém upraviťjazdné doby tak, aby sa s náskokom nejazdilo. A ten paragraf o tom, že mám byť na zastávke pripravený riadne "nejaký čas" (koľko je najký čas???) mi, prosím, cituj.
Reply on: uko #2839:
Tento dokonalý výrobok zo západného Balkánu si už stihol získať nasledujúce prezývky:
1) Italoshit
2) Český sen (podľa známeho filmu o fiktívnom hypermarkete)
3) TIS (Ten Italský Sráč)
4) Potemkin (podľa Potemkinových dedín, nie podľa krížnika Potemkin)
5) To (proste To)
6) Leštený prd

A naše obľúbené České dráhy, moderná to a prozákaznícka spoločnosť, radšej odstavila svoje diskusné fórum, aby tam substrát bezdôvodne neútočil na TIS, z ktorého bol dnes ráno prevádzkyschopný JEDEN exemplár, a na tlačového hovorcu, trieskajúceho ukrutné bludy....
Reply on: M #2846:
Jazdný čas medzi zastávkami Janíkovce a Gorazdova bol do 3.7.2005 šesť minút. Po tom, čo táto linka vykazovala neustále meškanie (prípadne niektorí vodiči ho aj síce zrážali, ale hrubým porušením 40-tky, ktorá je v celom úseku medzi Chrenovou a Janíkovcami - na čo sa zas ozývali pohoršení cestujúci), sme túto jazdnú dobu upravili. Po opakovaných monitoringoch bola navrhnutá jazdná doba deväť minút a aj po trištvrte roku, kedykoľvek idem na prieskum na L19, vidí sa mi táto jazdná doba akurát.
Ale ešte raz pripomínam, že medzi Janíkovcami a Chrenovou je maximálna polovlená rýchlosť 40 km/h! Ak tam niekto letí cez 60, potom nečudo, že naberá náskok.
Zastávky na znamenie by som osobne bral hneď, veď v praxi sa už dávno realizujú. Ak má vodič výhľad do vozidla a nikto sa nechystá vystupovať a na zastávke nikto nestojí, obyčajne nezastaví. I keď je pravda, že oficiálne by mal aj vtedy. Zastávky na znamenie by iste dopravu urýchlili, len sa trochu bojím, ako by sme informáciu o druhu zastávky cestujúcim oznamovali. Ide mi o tom, aby sme nespôsobili konflikty kvôli neinformovanosti. Minulý rok sme mali úmysel začať s inštaláciou akustického vyhlasovania zastávok do vozidiel, no nakoniec ustúpilo iným prioritám. Ale ak by to fungovalo, hneď by to bolo na inej úrovni, keby hlas z reproduktora pekne oznámil, že táto zastávka je len na znamenie. Zatiaľ by bola možnosťou aspoň vizuálna informácia na vnútornom displeji, ale to tiež nemajú všetky vozidlá, i keď ich počet rýchlo pribúda (displeje má už zrhuba štvrtina vozidiel).

Keď už sa bavíme na túto tému, prišla mi na um sťažnosť na jedného vodiča. Jeden pán aj s manželkou cestoval ešte niekdajšou L5 z Ivanky a veľmi ich rozhorčilo, že "vodič náročky stál na zastávkach, aj keď nikto nevystupoval", čím spôsobil, že na stanici nestihli prestúpiť na L24 na Klokočinu. Keď som ich upozornil na to, že podľa cestovného poriadku L5 prichádza na stanicu niekoľko minút po odchode L24 a teda v žiadnom prípade sa na také spojenie spoľahnúť nemohli, bolo mi povedané, že všetci vodiči z Ivanky chodia tak, že na stanici tú L24 chytajú. A že keď ten mladý nevie chodiť popredku, že sa to má naučiť a že ho mám za dnešný výkon pokarhať 🙂
Dodatočne som si našiel záznam o danej jazde a vodič šiel úplne presne podľa cestovného poriadku. Chudák, netušil, ako tým cestujúcich rozčúlil ?
Reply on: Vladimír #2845:
Beriem a ospravedlnujem sa aj ja. Ja som bol na zastavke uz skor, napadlo ma to len vtedy, ked som si vsimol digitalny cas na oznacovacoch v autobuse. Predpokladam, ze ten isty presny cas musi vidiet aj vodic. Osobne prepacim skorsi odchod do pol minuty, ale ak bude v buducnosti aj do minuty, pisat sem uz nebudem. ?
Reply on: Vladimír #2845:
Bývam v blizkosti zastávky L19 a keď stávam okolo 7,00 h,tak vidávam spoj,ktorý ide o 6,59 a nemôžem povedať,že by meškal.Problém bude príliš zbytočná?! dlhá jazdná doba od Slamkovej po Chrenovú,Gorazdovu.Tam bude asi tá príčina.
Možno by nebolo zlé,ako v iných mestách dať zastávky s malou frekvenciou ako na znamenie?často sa mi stáva,obzvlášť na L19 poobede,že aj 3 zastávky nikto nevystupuje.Bolo by to lepsie ako pre vodičov,tak aj pre cestujúcich v zmysle rýchlejšej prepravy.Čo na to?
Reply on: andy_ #2841:
Sorry, nič v zlom, ale nesfanatizovalo sa to tu trochu? Dobre čítam? 50 sekúnd? Bavme sa prosím o minútach a nie o sekundách.
V živote by nenapadlo rozčuľovať sa nad ochýlkou pod jednu minútu, najmä keď si viem živo predstaviť, že pri Potravinárskej škole chytil hneď meškanie. A už vôbec nehovoriac o tom, že cestujúci má byť na zastávke pripravený riadne nejaký čas pred plánovaným príchodom autobusu a nie prísť na zastávku v minúte odchodu.

Sorry, ale inak som nemohol. Kritika, to áno, ale takýto extrémizmus už prosím nie.
Reply on: vjMTV #2838:

1. "Zrušiť L9 a L10 posunúť na LU" - a čo by jazdilo po Panskej doline? Nič? Nie je to trochu nefér, zvlášť od Teba, ktorý si tak potrpíš na spoje po Lieskovej ul., hoci na Novozámockú máš oveľa bližšie ako tí, ktorým chceš spoj zrušiť?
A mimochodom, ten dav nadávajúcich a všetko naokolo ničiacich dôchodcov, ktorí sa z Klokočiny nedostanú na Zobor a opačne priamo, pošlem rovno za Tebou 😃

2. "Zrušiť L3, náhrada L27" - skok intervalu z 30 na 60 min. je náhrada? Myslím, že nie. A okrem toho, do obcí nerýp, už sme tu x-krát rozoberali, že obce si za každý jeden deň plne platia. A keď nie je žiadna strata, niet dôvodu rušiť.

3. "Zrušiť L13 a L33 posunúť na Vinohrady a náhrada na Žel. st. L24 po Viničky" - tá prvá časť návrhu nie je od veci, len mi je dosť ľúto severnej časti Klokočiny, kde tým tretinu spojov zrušíš. Ale povedzme, že veľmi teoreticky by to šlo. No keď si uvedomím, že ani na Viničkách ani na Vinohradoch nemáme sociálne zariadenia pre vodičov, je mi jasné, že takáto zmena by mi neprešla.
L24 nechaj na pokoji, už som Ti vravel, že Viničky osem spojov za hodinu v jednom smere jednoducho nepojmú!

4. "Zrušiť L15 a L26 dať zachádzať zo Zobora cez Chrenovú" - o tomto sa ozaj oplatí pouvažovať. I keď vidím ten krik Zobora o predĺžení jazdnej doby, ale toto by fakt šlo, ak by sme na tom boli už veľmi zle.

5. "Zrušiť L122 a nahradiť ju L34" - hehe, zrušiť kratšiu linku a jej spoje previesť na dlhšiu linku. Chlape, Ty chceš šetriť či pridávať? 😃
Reply on: vjMTV #2838:
To by boli príliš riskantné rozhodnutia. Ale aj ja som za názor, že Krškany nemajú nič so Zoborom a Mlynárcami. ?
Reply on: andy_ #2841:
Takíto sútažiaci vodiči vedia aj mňa naštvať. Oveľa horšie je ísť predčasne, než neskoro. ?
V oblubenej sutazi "Riskuj a odid skor!" dnes sutaziaci vodic na L14 s odchodom o 7:11 , smer Krskany - Nitrianske strojarne, odisiel zo zastavky Vystavna skor o 50 sekund. Z rovnakej zastavky mala predcasny odchod vcera aj nizsie spominana L19.
Takze dnes (12.1. 2006) je to po tretikrát, co vodic autobusu c.14, s odchodom zo zastavky Krskany- Nitrianske strojarne, odchod 07,27 hod, pri zastavke Dvorcianska, nerespektoval na zeleznicnom priecesti vystrazne cervene znamenie a nasledne nim presiel. Pri tom bola rano znizena viditelnost (hmla) a zo smeru od Novych Zamkov prichadzal osobny vlak. Nech si hazarduje s vlastnym zivotom, ale nie so zivotom cestujucich!
Re#Vladimir: Kde ubrat? Napr.Zrusit L9 a L10 posunut na LU. Dalej Zrusit L3 nahrada L27. Zrusit L13 a L33 posunut na Vinohrady a nahrada na Zel.St. L24 po Vinicky. Zrusit L15 a L26 dat zachadzat zo Zobora cez Chrenovu. Zrusit L122 a nahradit ju L34.
Dnes ma dost nahneval predcasny odchod L19, smer zel. stanica. Autobus s odchodom 7:07 odisiel o 1,5 minuty skor, nez mal. V tejto zime je to fakt drzost.
Re#Vladimir: Zo zastavkami ja chcel len naznacit akoby to asi malo vyzerat je samozrejme,ze ty ako profesional vies ktore zastavky su vyuzivane na stopercent a ktore nie. Je potesitelne a dufam,ze sa dockam co najskor expresnych liniek. Ci sa dockam nocakou je otazkou?
Reply on: uko #2825:
Prečítaj BA diskusiu spred pár dní a zistíš.
Reply on: vjMTV #2833:

a., to isté, čo som písal o L29. Pridať niet čo, to znamená, že intervaly by sa museli kúskovať. Znova plno liniek s riedkym intervalom. Dnes ide z Klokočiny na Chrenovú L32 v špičke každých 15 min. Radšej budeme mať aj L32 aj expresnú L70 a každú raz za pol hodiny? Myslím, že nie. Ak budú prostriedky nazvyš, radšej posilním L32 a nebudem zriaďovať konkurenčnú linku.

b., Nitra je na základné expresné linky dosť malá. Ak má byť expres expresom, musí nejaké zastávky vynechávať. A keby sme chceli silou mocou čosi len z princípu vynechávať, vynechali by sme zákonite aj zastávky, ktoré produkujú veľa cestujúcich, a teda by sme tomu expresu ľudí odbúrali. Pekne to vidieť aj na Tvojich návrhoch - prečo L70 nemá stáť na Hviezdoslavovej III.? Veď je to jedna z najsilnejších zastávok. Zrejme len preto, aby sme mohli linku prehlásiť za expres.

c., samotné vedenie Tebou navrhnutých liniek je otázne. Zo stanice na Viničky jazdí L33. Vyťažená je tak akurát, polovica ľudí vystúpi už na Partizánskej a pod Dielmi a zvyšok na Viničkách. A Ty tým asi tridsiatim ľuďom na Viničky zriaďuješ priamy expres L71? Aby sa ešte tých 30-40 ľudí rozdelilo a v jednom ostalo okolo 15-20? Je mi ľúto, ale ekonomika niekedy nepustí.

Ale inak EXPRESY ako také, to je jedna z vecí, ktoré ma na tomto fóre predčasom naozaj zaujali. Niekto to tu už totiž rozoberal a mne sa tá myšlienka zapáčila. Expresy také, ako navrhuje vjMTV sa v Nitre nemajú šancu uživiť. Určite nie ako plnohodnotné linky.
Ja som skôr rozmýšľal nad myšlienkou priamych expresných spojov, ktoré by cielene vyhľadávali skoncentrovaný dopyt po doprave určitým smerom v krátkom čase. Takéto krátkodobé masy cestujúcich by sme ozaj mohli prepraviť priamo a rýchlo. Ale viac už neprezradím. Budem nad tým rozmýšľať a možno čosi z toho vzíde a už čoskoro sa niečo expresné objaví.
Ale opakujem - v podmienkach Nitry sa môžeme baviť tak maximálne o expresných spojoch (1-2x za deň) a nie o linkách, ktoré by premávali v nejakom pevnom intervale. Silná intervalová doprava by mala byť doménou nosných základno-obslužných liniek.
Re#Vladimir: V podstate ja ani tak L29 nepotrebujem ako ostatny co frflu,ze nemame nic na Zobor. Ja osobne by som stokrat viac uvital linku na Mlynarce . A aky mas nazor na expresne linky podla mna?
Reply on: Vladimír #2831:
sorry
...A keďže L29 bude chodiť riedko, tak bude mať KAŽDÝ vlastnú predstavu...
Reply on: vjMTV #2828:
Už sme tu viackrát písali o tom, že vytvárať nové linky nemá zmysel, pretože sa intervaly len riedia a horšie koordinujú.

Asi zrejme stále nerozumieš. Skúsim Ti to teda ešte raz vysvetliť. Dnes po Panskej doline premáva L10, v špičke s intervalom 40 minút. Ak by sme tam zaviedli aj novú L29, pravdepodobne by si museli spoje rozdeliť, dajme tomu, že fifty-fifty. L10 by potom jazdila len každých 80 minút (interval 1 h 20 min. !!!) a L29 tiež. Toto je to, čo chceme? Linky, ktoré premávajú raz za uhorský rok. Linka, ktorá by chodila pomaly raz za hodinu a pol je zbytočnosť. Veď ja sám ako cestujúci by som o takú linku nestál. Načo mi je priamy spoj z Panskej doliny do Krškan, keď takmer nikdy nepôjde vtedy, keď ja budem potrebovať?

Okrem toho musíme doriešiť koordináciu. Navrhovaná L29 by premávala na trase Lanovka - Plastika. To znamená, že ju môžeme pomyselne rozdeliť na dve ramená, jedno "zoborské" z centra na Zobor a jedno "krškanské" z centra do Plastiky.
Ako ju teda budeme koordinovať? Ako na prvé sa pozrieme na zoborské rameno. Premávka po Panskej doline je oveľa menej hustá ako do Krškan. Preto musíme zhlukovanie autobusov vylúčiť najprv tam. Takže logicky, L29 dáme medzi dva spoje L10, aby k Lanovke šla z mesta striedavo raz L10 a raz L29.
A môžem Ti povedať, že ak sa pekne pohrajeme s tým, aby na Panskej doline bola doprava pekne pravidelná JUST sa Ti L29 pri Sature stretne naraz s nejakou L12 alebo 14. Ak to tak necháš, tak Ti ľudia povedia, že si idiot. Aby Ti to nepovedali, tak to začneš pospúvať podľa potreby skôr alebo neskôr zo Zobora. Tým pádom sa začneš približovať k jednému spoju L10 a oddiaľovať od druhého spoja. L29 ako-tak napasuješ na krškanské linky, ale na Zobori vypukne povstanie, že L10 s L29 idú po kratšom čase dve naraz a potom dlhšiu dobu nič. A zas len oddiališ od ucha slúchadlo telefónu, z ktorého sa Ti hrnú len nadávky. A keďže L29 bude chodiť riedko, tak bude mať vlastnú predstavu o tom, KEDY PRESNE má ísť. Jeden a ten istý spoj budú chcieť jedni presunúť dopredu, druhí dozadu. A Ty budeš hlupákom pre jedných alebo druhých, podľa toho, ku ktorým sa prikloníš. Nakoniec rachneš s telefónom a pochopíš, že "čert nám bol aj tú celú L29 dlžen".

A z predpokladu, že by L29 predstavovala čosi navyše, bez obmedzenia iných liniek, Ťa veľmi rýchlo vyvediem. Na posiňovanie ponuky jednoducho nie je! Presný rozsah kilometrov, ktoré smieme vykonať si určuje Mesto a tento limit je daný. Takže ak chceš niečo posilniť, musíš hneď ukázať na iné, kde zobrať.

Takže ešte raz - aj keď sa to nezdá, najlepšou cestou je cesta nízkeho počtu liniek. Veď ja už naozaj neviem, čo by ste do tých Krškan chceli. Máte dve nosné linky, ktoré v špičke dávajú interval 7-8 minút. Čo by iní za to dali postaviť sa v špičke na zastávku s tým, že do 8 minút niečo príde. Zriaďovaním ďalších liniek tento interval len rozbiješ a budeš mať napokon raz za čas dva alebo tri autobusy naraz.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.