Reply on: 81-71 #2829:
Pozrel som sa do bratislavského katalógu vozidiel. Omysliac si dva NP Ikarusy 412 z roku 2000, posledná séria Ikarusov bola do Bratislavy dodaná v roku 1998. A vtedy ešte náš trh čosi ako turecký Mercedes Conecto nepoznal (fakt neviem o tom, že by sa už v tej dobe čosi také v súťažiach objavovalo). Vtedy bol viacmenej na výber len medzi Ikarusom a Karosou. Dnes už ceny nie sú fixné, výrobcovia hľadajú rôzne stratégie ako ponúknuť tú správnu cenu v tom-ktorom tendri. Do pozadia toho slávneho stokusového z roku 1998 nevidím - zrejme vtedy Ikarus dal naozaj lepšiu ponuku ako Karosa. Nečudoval by som sa, veď už tuším vtedy bol na tom dosť zle a nutne potreboval s niečím trhnúť.Po roku 1999 na bratislavský DPB zaútočili lacné midibusy SOR. Dopravca alebo Mesto (neviem teraz, kto mal na to aký vplyv) dali prednosť nižšej kapacite a preto mali aj nižšie ceny. Veď súťaže pokiaľ viem, priamo zneli na midibusy. A na našom trhu v tomto smeru kraľuje vlastne iba SOR. Takže žiaden z výsledkov vlastne nebol prekvapením.
-
Nitra od čias, kedy skončil absolutizmus menom Karosa veľmi vozy nenakupovala. Takmer jedno desaťročie sa tu nekúpilo (okrem pár Karos B 900) skoro nič. Nebolo za čo. Až privatizácia priniesla malý svieži závan v podobe podmienky, že nový majiteľ musí priniesť nové vozy. A on priniesol - Conectá. A súkromník asi vedel, prečo kupuje práve tie, neverím, že by kupoval drahšie, keď nemusel. Pritom Conectá a karosácke 900-vky sú na jednej cenovej úrovni.
V roku 2004 sa konala obnova vozidlového parku štyroma SOR-kami. Po privatizácii ďalšieho balíka akcií, kedy väčšinový podiel získala firma Connex sa karta obrátila a teraz sa kúpila jedna Karosa. A týmto smerom zrejme bude vývoj pokračovať. Karos máme stále najviac a nastal čas unifikovať.
Vladimír
Dnes som bol na základe podnetu preveriť situáciu na zastávke Bolečkova smerom do mesta po 14.15 h. Potvrdili sa správy, že po skončení vyučovania v priľahlých školách sa v priebehu niekoľkých minúť vyrútili na zastávky desiatky a desiatky študentov, dokonca určite vyše stovky. Zo zastávky odchádza do mesta autobus každých cca. 10 min. Ako prvá si to zlízla L8 o 14.23 - natrepaná na doraz. Ďalšia šla L18 o 14.35 - tak isto beznádejne plná. Zvyšok davu ostáva nutne čakať až na tretie vozidlo v poradí, a to L21 o 14.43, ktoré konečne zanecháva zastávku prázdnu. A to som nevidel, koľko ľudí sa nevošlo pri Žel. zastávke a pri SAD.
Keďže je to ozaj neúnosné, zriadime zrejme posilový spoj. Ako najreálnejšie sa javí zrušenie spoja L24 o 14.23 z Klokočiny na stanicu (ide proti smeru dopytu, takže o spoj príde minimum cestujúcich). Autobus by namiesto tohto spoja vykonal posilovú L18 z Bolečkovej na stanicu o 14.25 h. Uvažujeme aj nad priamym spojom Bolečkova - Klokočina v tomto čase.
Popoludní som sa vracal okolo pol piatej s L24 zo stanice na Klokočinu. No čo vám poviem, čistý "brutal"... Už ani človek by sa nevošiel.
Je mi to ľúto. Už neviem, kde brať rezervy, aby sa každý mohol odviezť kultúrne. A pritom zhora stále nemenné hlasy vykrikujú, že máme poloprázdne autobusy a na obsluhu Nitry by stačila možno aj tretina.