No a ešte to aj tak potíšku funguje tak, že ak by aj aká situácia bola, prednostne idú 861 na Trnavské ,,pseudoExpresy" a na zabudnuté Topoľčany stačí aj čokolvek, čo vyskladáme dokopy...
Veď to je to isté, čo píše henko151. Oficiálne je turnusová potreba už niekoľko rokov plne pokrytá 861-tkami. Žiaľ, mimo prevádzky je ich toľko, že permanentne zaskakujú staré súpravy. A zatiaľ to vyzerá, že od nového GVD sa principiálne nič nemení - oficiálne sú všetko 861-tky, len "tu a tam" treba rátať so záložnou súpravou.
Nie, nie je to tak. Resp. možno teoreticky je, ale realita je že nikdy nejazdia čisto 861tky. Cestujem často TO-NR hlavne 9.04 z TO, po novom už 8.49. Taktiež rôznymi spojmi smer NR-TO. BEŽNE som cestoval 754 (okuliarnik) alebo 736 (malý somár) alebo šli 2-3 spojené 812tky (motorka autobus). na vlaky net mi niekto písal že 861tky sú poruchové a sú často v oprave.
Osobné vlaky v okolí Nitry sú čisto v podaní 861tiek turnusované už asi 3 roky (ak nerátam prvý a posledný vlak z/do NZ, kde dlhé roky bola súprava z REX/R PD-BA).
Tento grafikon je turnusová potreba 11 861., minulý grafikon ich bolo treba dokonca až 13. V SPD Nové Zámky ich majú 16 (861.007-861.012, 861.023-861.032). Takže musí ich byť viacero odstavených. Avšak predpokladám, že situácia by mohla byť lepšia ako minulý GVD, keďže majú o dve zálohy naviac.
Po starom jazdili ešte aj 813tky(alebo 812) alebo somár/okuliarnik. ZSSK ale vyhlásilo že od nového GVD budú NZ-NR-TO-PD jazdiť komplet len "moderné" dunihlavy 861. Sám som zvedavý.
Všimol som si aj ja nové CP ale nerozumiem prečo sú spoje NR-NZ a opačne písané pod traťou 141 ? Kto mi vysvetlí ? Ešte NR-TT by som pochopil kedže ide vačšinu po trati 141 ale NR - NZ ?
Úplne top by bolo to spraviť na 3 časti : NR-NZ (140) , NR-TO (140), NR-TT (141) tak by to bolo zrozumiteľné aj pre tých ktorí nepoznajú označovanie tratí.
Povedal by som, že v nitrianskokrajskom železničnom praveku nie je žiadny vlak nízkopodlažný, keďže najbližší perón 550 mm nad TK je niekde v Trnave a Leopoldove.
john.sp