Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #22898:
V tej súvislosti otázka - už sa prosím vie, kam zamierili Van Hooly z TO?
Reply on: N/A #22889:
Zda sa, ze bratia cesi uz nejaku humanitarnu pomoc poslali 🙂
https://www.k-report.net/discus/messages/2484/295.html?1608487700
Reply on: driver97 #22896:
Zatiaľ o tom nie je nič známe.
Po zaradení prímestských Scanií by počet vozidiel ako takých mal pre potreby NR stačiť. Problémom je skôr permanentný nedostatok kĺbových vozidiel, a tie v RK nie sú.
Planujú sa do Nitry preradiť ďalšie vozidlá od Arrivy z Ružomberku, ktorá od 1.1. končí s prevádzkou MHD? Ďakujem.
Reply on: Viko #22893:
Ako sú dostupné obyčajné secondhand pokladne, neviem posúdiť. Skôr bude zaujímavé sledovať, ako sa popasujú so statickými a dynamickými dátami pre zastávkové tabule. Toto asi bude chvíľu trvať.
Reply on: henko151 #22888:
Práve pozerám, že v zozname prijatých uznesení už je aj schválenie koncesnej zmluvy a tarify, tak hádam čoskoro dojde aj k zverejneniu podpísanej zmluvy.
Reply on: N/A #22889:
Zaskočilo by ma, keby on, ktorý si privyrábal predajom jazdených busov, by zrazu bol odkázaný jazdiť MHDčku Recreami.

Tie tri mesiace zdarma ma ale prekvapujú - na trhu je málo secondhand pokladní?
Reply on: henko151 #22891:
Zmluva ešte podpísaná nebola, no v útrobách internetu sa mi nakoniec podarilo nájsť, že Freibus ponúkol MHD s piatimi low-entry Crosswaymi: https://topolcany.digitalnemesto.sk/DmApi/fileDownloadDZ/1e59bd71-15c4-48ba-998e-124a235a1a0c
Zároveň podľa všetkého dôjde k zmene linkového vedenia a zavedeniu taktovej dopravy tak, ako to navrhla Arriva:
CP - https://transparent.topolcany.sk/download_file_f.php?id=1365963
schéma - https://transparent.topolcany.sk/download_file_f.php?id=1365964
Reply on: N/A #22889:
Evidentne majú chybu v roku, ale tak myslel som, že topoľčianska MHD nemôže už preraziť väčšie dno. Možno sa mýlim, ale zatiaľ to vyzerá na vcelku fiasko.

Uvidíme, čo bude od 1.4.2021, či sa dočkáme nejakého zmysluplnejšieho linkového vedenia, pravidelného intervalu či nebodaj predplatných lístkov. Máte niekto odkaz aj na zmluvu s technickými špecifikáciami vozidiel?
Reply on: N/A #22889:
Je to taká z núdze cnosť - nový dopravca totiž zatiaľ nevlastní žiadne tarifné zariadenia. Na druhej strane, v časovej tiesni tak bude o niečo menej zmätkov, čo je určite dobre, a v neposlednom rade to bude tiež nie zlé PR predtým než vysvitne, že doterajšie karty sa už v MHD TO nebudú dať použiť.
Reply on: henko151 #22888:
Tipujem, že dočasne by MHD jazdili s Récreami/Axermi a neskôr by dotiahli nejaké second-handy.

Inak zaujímavé je aj toto:
"...spoločnosť Freibus SLOVAKIA s.r.o. sa rozhodla na prechodné trojmesačné obdobie do 1.4.2020 celú mestskú autobusovú dopravu poskytovať zadarmo, aby prechod na plne funkčnú a kvalitnú službu MAD bol jednoduchší..."
https://topolcany.digitalnemesto.sk/DmApi/fileDownloadDZ/a62a6aab-e6f4-4504-a02c-c90c13698e5d
Reply on: Viko #22887:
Dávajú si načas. Idú sviatky a 1.1. za rohom. Vie niekto, aké vozy má Freibus?
Reply on: henko151 #22885:
Zatiaľ to bolo schválené iba dopravnou komisiou mesta, zastupiteľstvo to ešte neprerokovalo, aj keď to má na programe.
Reply on: henko151 #22885:
Je to už hotová vec. K 1.1.2021 nabieha nový dopravca.

Oficiálne stanovisko Arrivy je toto:
https://arriva.sk/vyjadrenie-k-zabezpeceniu-mhd-v-topolcanoch/
Reply on: Vladimír #22884:
O tom som počul, že MHD v Topoľčanoch berie Freibus, ale nikde som nevidel nejaké oficialne stanovisko.
Reply on: henko151 #22883:
Vylúčené to nie je, ale skôr podľa mňa prídu 12m Van Hooly z Topoľčian.
Teraz tak uvažujem, nedali by sa vymeniť nejaké B952E za NB 12 a Crossway z RK? Od 1.1.2021 neviem, kde nájdu využitie. Aj tu by to bolo síce len na rok, ale bolo by menej schodíkových autobusov.

EDIT: Vlastne aj Citelis sa uvoľní.
Reply on: dingo #22881:
Ja som skúsil a ide to. Možno to bol len prechodný výpadok.
Nejde vyhľadávanie podľa zastávky. Neviem či len v NR
Reply on: Peterzm #22879:
Absenciu socialných zariadení by sa dala vyriešiť ich vybudovaním. Myslím, že osadenie unimobunky či Toi-Toiky nemôže byť až také drahé. Myslím, že je vcelku problém Nitry, že jediné dve konečné kde je aká taká socialka je len Kmeťovej a Gorazdovej. Aj na samotnej železničnej stanici, je podľa mňa od obratiska dosť daleko.

To či by malo zmysel mať linku na Bratislavskej je otázne, náročky som to tam dal, nakoľko som chcel počuť názor inej osoby. Výhodu by som videl v tom, že by sa vyhla vystatiu rady na odbočke na Kynek, nemala by na trase dalšie urovňové kríženie so železnicou a jazdná doba z Lužianok by bola o niečo lukratívnejšia. Chcelo by to ale doplnenie zastávky pri OC Galérii na Bratislavskej ulici, niekde v urovni svetelnej križovatky. Taktiež daľšia zastávka by mohla vzniknúť v úrovni Dubikovej, vďakačomu by táto oblasť mohla byť obsluhovaná celodenne. Taktiež taký Hydepark a okolie by bolo o niečo dostupnejšie MHD. Áno, o prenašaní meškania môžeme polemizovať, avšak na druhej strane vzniklo by nám aj priame spojenie Zobora a OC Galérii, čo nie je naškodu. Problém na Štúrovej ulici so zápchami by sa ale podľa môjho názoru mal vyriešiť vytvorením BUS pruhu. Stálo by to nejakú zeleň, ale od zastávky Štúrova by sa až po križovatku s Piaristickou zmestil BUS pruh. Na jeho konci by bola ideálna čočka, ktorá by pustila autobus pred auta a mohol by sa bezpečne zaradiť kam potrebuje. Čo sa týka úseku kruháč -> Štúrová, tak aj tam by som videl priestor na rozšírenie vozovky a vytvorenie BUS pruhu. Zelení by ma za toto síce nemali radi, ale myslím, že je prioritou aby verejná doprava nechytala 10 minutové meškanie v zápchach.

Konečnú mojej 13ky som vymyslel na Poliklinike Klokočina z viacerých dôvodov. Podľa mňa je zbytočné ťahať linku na Kmeťovu, len aby bola. Každým spojom by sa ušetrilo 300-metrov. Spoje by sa otáčali dole pri Shellke alebo, keby sa spravila menšia úprava križovatky pri zastávke Poliklinika Klokočina, priestor na to je a zmena ostrovčeku nemôže byť až taká nákladná. Tým by sa ušetrilo až 700 metrov každým spojom. Ďalšim dôvodom prečo radšej tam je ten, že v okolí zastávky Poliklinika Klokočina sú podľa mňa významnejšie body (pošta, ZŠ Benkova) ako vo vrchnej časti Hviezdoslavovej. Obrat by som riešil bez pauzy, len maximálne nejakou vyrovnávaciou minutou. Týmto by mala oblasť Hattalovej a Hanulovej obslužnosť aj so službami a obchodmi na Klokočine ako aj spojenie s centrom mesta.

Čo sa týka prečíslovania liniek, tak s tým by som mohol súhlasim, v niektorých prípadoch by bolo asi lepšie zanechať pôvodné čísla liniek.

Každopádne veľmi pekne ďakujem, že si sa na to pozrel a vyjadril, lebo chcel som hlavne spusiť diskusiu na túto tému, s tým, že som nejaký návrh vymyslel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.