Reply on: N/A #22889:
Evidentne majú chybu v roku, ale tak myslel som, že topoľčianska MHD nemôže už preraziť väčšie dno. Možno sa mýlim, ale zatiaľ to vyzerá na vcelku fiasko.Uvidíme, čo bude od 1.4.2021, či sa dočkáme nejakého zmysluplnejšieho linkového vedenia, pravidelného intervalu či nebodaj predplatných lístkov. Máte niekto odkaz aj na zmluvu s technickými špecifikáciami vozidiel?
henko151
To či by malo zmysel mať linku na Bratislavskej je otázne, náročky som to tam dal, nakoľko som chcel počuť názor inej osoby. Výhodu by som videl v tom, že by sa vyhla vystatiu rady na odbočke na Kynek, nemala by na trase dalšie urovňové kríženie so železnicou a jazdná doba z Lužianok by bola o niečo lukratívnejšia. Chcelo by to ale doplnenie zastávky pri OC Galérii na Bratislavskej ulici, niekde v urovni svetelnej križovatky. Taktiež daľšia zastávka by mohla vzniknúť v úrovni Dubikovej, vďakačomu by táto oblasť mohla byť obsluhovaná celodenne. Taktiež taký Hydepark a okolie by bolo o niečo dostupnejšie MHD. Áno, o prenašaní meškania môžeme polemizovať, avšak na druhej strane vzniklo by nám aj priame spojenie Zobora a OC Galérii, čo nie je naškodu. Problém na Štúrovej ulici so zápchami by sa ale podľa môjho názoru mal vyriešiť vytvorením BUS pruhu. Stálo by to nejakú zeleň, ale od zastávky Štúrova by sa až po križovatku s Piaristickou zmestil BUS pruh. Na jeho konci by bola ideálna čočka, ktorá by pustila autobus pred auta a mohol by sa bezpečne zaradiť kam potrebuje. Čo sa týka úseku kruháč -> Štúrová, tak aj tam by som videl priestor na rozšírenie vozovky a vytvorenie BUS pruhu. Zelení by ma za toto síce nemali radi, ale myslím, že je prioritou aby verejná doprava nechytala 10 minutové meškanie v zápchach.
Konečnú mojej 13ky som vymyslel na Poliklinike Klokočina z viacerých dôvodov. Podľa mňa je zbytočné ťahať linku na Kmeťovu, len aby bola. Každým spojom by sa ušetrilo 300-metrov. Spoje by sa otáčali dole pri Shellke alebo, keby sa spravila menšia úprava križovatky pri zastávke Poliklinika Klokočina, priestor na to je a zmena ostrovčeku nemôže byť až taká nákladná. Tým by sa ušetrilo až 700 metrov každým spojom. Ďalšim dôvodom prečo radšej tam je ten, že v okolí zastávky Poliklinika Klokočina sú podľa mňa významnejšie body (pošta, ZŠ Benkova) ako vo vrchnej časti Hviezdoslavovej. Obrat by som riešil bez pauzy, len maximálne nejakou vyrovnávaciou minutou. Týmto by mala oblasť Hattalovej a Hanulovej obslužnosť aj so službami a obchodmi na Klokočine ako aj spojenie s centrom mesta.
Čo sa týka prečíslovania liniek, tak s tým by som mohol súhlasim, v niektorých prípadoch by bolo asi lepšie zanechať pôvodné čísla liniek.
Každopádne veľmi pekne ďakujem, že si sa na to pozrel a vyjadril, lebo chcel som hlavne spusiť diskusiu na túto tému, s tým, že som nejaký návrh vymyslel.