Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #22889:
Evidentne majú chybu v roku, ale tak myslel som, že topoľčianska MHD nemôže už preraziť väčšie dno. Možno sa mýlim, ale zatiaľ to vyzerá na vcelku fiasko.

Uvidíme, čo bude od 1.4.2021, či sa dočkáme nejakého zmysluplnejšieho linkového vedenia, pravidelného intervalu či nebodaj predplatných lístkov. Máte niekto odkaz aj na zmluvu s technickými špecifikáciami vozidiel?
Reply on: N/A #22889:
Je to taká z núdze cnosť - nový dopravca totiž zatiaľ nevlastní žiadne tarifné zariadenia. Na druhej strane, v časovej tiesni tak bude o niečo menej zmätkov, čo je určite dobre, a v neposlednom rade to bude tiež nie zlé PR predtým než vysvitne, že doterajšie karty sa už v MHD TO nebudú dať použiť.
Reply on: henko151 #22888:
Tipujem, že dočasne by MHD jazdili s Récreami/Axermi a neskôr by dotiahli nejaké second-handy.

Inak zaujímavé je aj toto:
"...spoločnosť Freibus SLOVAKIA s.r.o. sa rozhodla na prechodné trojmesačné obdobie do 1.4.2020 celú mestskú autobusovú dopravu poskytovať zadarmo, aby prechod na plne funkčnú a kvalitnú službu MAD bol jednoduchší..."
https://topolcany.digitalnemesto.sk/DmApi/fileDownloadDZ/a62a6aab-e6f4-4504-a02c-c90c13698e5d
Reply on: Viko #22887:
Dávajú si načas. Idú sviatky a 1.1. za rohom. Vie niekto, aké vozy má Freibus?
Reply on: henko151 #22885:
Zatiaľ to bolo schválené iba dopravnou komisiou mesta, zastupiteľstvo to ešte neprerokovalo, aj keď to má na programe.
Reply on: henko151 #22885:
Je to už hotová vec. K 1.1.2021 nabieha nový dopravca.

Oficiálne stanovisko Arrivy je toto:
https://arriva.sk/vyjadrenie-k-zabezpeceniu-mhd-v-topolcanoch/
Reply on: Vladimír #22884:
O tom som počul, že MHD v Topoľčanoch berie Freibus, ale nikde som nevidel nejaké oficialne stanovisko.
Reply on: henko151 #22883:
Vylúčené to nie je, ale skôr podľa mňa prídu 12m Van Hooly z Topoľčian.
Teraz tak uvažujem, nedali by sa vymeniť nejaké B952E za NB 12 a Crossway z RK? Od 1.1.2021 neviem, kde nájdu využitie. Aj tu by to bolo síce len na rok, ale bolo by menej schodíkových autobusov.

EDIT: Vlastne aj Citelis sa uvoľní.
Reply on: dingo #22881:
Ja som skúsil a ide to. Možno to bol len prechodný výpadok.
Nejde vyhľadávanie podľa zastávky. Neviem či len v NR
Reply on: Peterzm #22879:
Absenciu socialných zariadení by sa dala vyriešiť ich vybudovaním. Myslím, že osadenie unimobunky či Toi-Toiky nemôže byť až také drahé. Myslím, že je vcelku problém Nitry, že jediné dve konečné kde je aká taká socialka je len Kmeťovej a Gorazdovej. Aj na samotnej železničnej stanici, je podľa mňa od obratiska dosť daleko.

To či by malo zmysel mať linku na Bratislavskej je otázne, náročky som to tam dal, nakoľko som chcel počuť názor inej osoby. Výhodu by som videl v tom, že by sa vyhla vystatiu rady na odbočke na Kynek, nemala by na trase dalšie urovňové kríženie so železnicou a jazdná doba z Lužianok by bola o niečo lukratívnejšia. Chcelo by to ale doplnenie zastávky pri OC Galérii na Bratislavskej ulici, niekde v urovni svetelnej križovatky. Taktiež daľšia zastávka by mohla vzniknúť v úrovni Dubikovej, vďakačomu by táto oblasť mohla byť obsluhovaná celodenne. Taktiež taký Hydepark a okolie by bolo o niečo dostupnejšie MHD. Áno, o prenašaní meškania môžeme polemizovať, avšak na druhej strane vzniklo by nám aj priame spojenie Zobora a OC Galérii, čo nie je naškodu. Problém na Štúrovej ulici so zápchami by sa ale podľa môjho názoru mal vyriešiť vytvorením BUS pruhu. Stálo by to nejakú zeleň, ale od zastávky Štúrova by sa až po križovatku s Piaristickou zmestil BUS pruh. Na jeho konci by bola ideálna čočka, ktorá by pustila autobus pred auta a mohol by sa bezpečne zaradiť kam potrebuje. Čo sa týka úseku kruháč -> Štúrová, tak aj tam by som videl priestor na rozšírenie vozovky a vytvorenie BUS pruhu. Zelení by ma za toto síce nemali radi, ale myslím, že je prioritou aby verejná doprava nechytala 10 minutové meškanie v zápchach.

Konečnú mojej 13ky som vymyslel na Poliklinike Klokočina z viacerých dôvodov. Podľa mňa je zbytočné ťahať linku na Kmeťovu, len aby bola. Každým spojom by sa ušetrilo 300-metrov. Spoje by sa otáčali dole pri Shellke alebo, keby sa spravila menšia úprava križovatky pri zastávke Poliklinika Klokočina, priestor na to je a zmena ostrovčeku nemôže byť až taká nákladná. Tým by sa ušetrilo až 700 metrov každým spojom. Ďalšim dôvodom prečo radšej tam je ten, že v okolí zastávky Poliklinika Klokočina sú podľa mňa významnejšie body (pošta, ZŠ Benkova) ako vo vrchnej časti Hviezdoslavovej. Obrat by som riešil bez pauzy, len maximálne nejakou vyrovnávaciou minutou. Týmto by mala oblasť Hattalovej a Hanulovej obslužnosť aj so službami a obchodmi na Klokočine ako aj spojenie s centrom mesta.

Čo sa týka prečíslovania liniek, tak s tým by som mohol súhlasim, v niektorých prípadoch by bolo asi lepšie zanechať pôvodné čísla liniek.

Každopádne veľmi pekne ďakujem, že si sa na to pozrel a vyjadril, lebo chcel som hlavne spusiť diskusiu na túto tému, s tým, že som nejaký návrh vymyslel.
Reply on: henko151 #22878:
Problém vidím v linkách, ktoré majú obe konečne na miestach ako napr. Lužianky a Štitáre. Konkrétne v absencií priestorov pre vodičov na týchto miestach (hlavne teda WC). Plus by to v špičke spôsobovalo väčšie meškania, napr. si viem predstaviť, ako by taká 12ka z návrhu (21+27) trpela najprv na ľavom odbočení z Lužianok, potom by dosť zbytočne prechádzala cez prázdnu Bratislavskú (kde sú len prevádzky, do ktorých ľudia moc nechodia zrovna MHD), následne si vystála zápchy na Štúrke aj v úseku po križovatku s Párovskou, aj prejazdom cez hlavnú križovatku. No a na záver by schytala ešte Predmostie a Zoborský kruhový, takže do Štitár by došla s dosť drastickým meškaním, kde by si buď tieto minúty prenášala na ďalší spoj, alebo by musela mať obrovskú medzeru medzi spojmi.
Plus mi ako nezmysel príde prečíslovanie liniek, ktoré by vôbec nemenili svoje trasy - ľudia by boli zmätení a nadávali by, navyše by to nemalo žiaden prínos.
13ka s konečnou na Poliklinike Klokočina - kde by sa otáčala a mala prestoj medzi spojmi? Na tých zastávkach nie je toľko priestoru, aby tam bol odstavený autobus a točiť by sa musela až na kruhovom pri Kavcovej.
Dnes vecer som sa zamyslal nad optimalizaciou siete MHD a vymyslel som taketo linkove vedenie.
Linka, trasa, interval, vozidlo(ranna spicka/sedlo/poobedna spicka/neskorsi vecer)
1 Gorazdova-Centrum, Mlyny-Kmetova-(Vinicky)(totozne s dnesnou 32) int. 7,5(kazdy druhy len po Kmetovu)/15/7,5(kazdy druhy len po Kmetovu)/30
18m
2 Stn. Nitra-Kmetova-(Povazska) (dnesna 24 s vybranymi spojmi na Povazsku.(kazdy druhy))
Int 7,5/15/7,5/30
12m
3 Gorazdova-Vystavna-Centrum Mlyny-Ivanka-(Branc) (nahrada za 12, cez Vystavnu, bez spojov do Idei) int 15/30/15/60 (kazdy druhy do Brancu)
18m
4 Gorazdova-Vystavna-Centrum Mlyny-Nitrianske Strojarne (dnesna 14)
Int 15/30/15/60
12m
5 Zobor Nemocnica-Klastorska/Chmelova Dolina-Mostna-Stn. Nitra (nahrada za 1 a 9)
Int 15/30/15/60
9,5m/12m
6 Sindolka Dolnohorska - Centrum, Mlyny - Cerman - Kmetova (dnesna 2)
Int 20/30/20/60
18m
7 JLR-Drazovce-(PP)-Centrum Mlyny-Cerman-Kmetova (dnesna 4 + doplnenie obsluhy JLR)
Int 20/30/20/60
18m
8 Nemocnica Zobor - Metodova-Chrenovska-Andreja Hlinku-Wilsonovo nabrezie (upravena dnesna 25, nahrada za zoborsku vetvu 26, nahrada za 12 na Tr Andreja Hlinku)
Int 15/30/15/60
12m
9 Kmetova - Sturova - Centrum Mlyny - (Vinohrady) (nahrada za 13, 30, 33, kazdy druhy spoj len po Centrum Mlyny)
Int 15/30/15/60
12m
10 Lanovka - Mostna - Centrum Mlyny - Hviezdoslavova tr - Pramen - Parovske Haje (nahrada za 10 a 11)
Int 30/60/30/60
9,5m
11 Edisonova - Zs Skultetyho - Kavcova - Parovce - Centrum Mlyny - Kalvaria (nahrada za 7 a ciastocna za 6)
Int (15/30/15/60)
12m
12 Stitare - Mostna - Centrum, Mlyny - Bratislavska - Luzianky (nahrada za 21 a 27)
Int (30/60/30/60)
18m
13 Kynek - Sturova - Centrum, Mlyny - Hattalova - Poliklinika, Klokocina (nahrada za 18 a 10)
Int (30/60/30/60)
9,5m
14 Janikovce - Andreja Hlinku - Centrum, Mlyny - Sturova - Luzianky, Vinarska (nahrada za 8 a 19)(v sedle kazdy druhy, cez vikend kazdy po Cintorin Mlynarce)
Int (30/30/30/60)
12m
15 SEC-Centrum, Mlyny-Mostna-Chrenovska-Gorazdova (nahrada za 15 a 6/30 v oblasti Mostnej)
Int (30/60/30/60)
12m
16 Metro - Cintorin Mlynarce - Kmetova - Nitrianske Strojarne - Idea (nahrada za 22, v spicke kazdy druhy spoj len Kmetova-Krskany)
Int (30/60/30/60)
12m

Ucelove linky
21 Kmetova - Priemyselny Park (dnesna 17)
Int navozy na zmeny v PP
18m
22 Gorazdova - Priemyselny Park (dnesna 16)
Int navozy na zmeny v PP
18m

Vytvoril som to cisto z nudy, chcel by som pocut nazor na to. Podla mna by sa upratalo oznacenie liniek, menej liniek, niekde by mohlo dojst k lepsiemu prekladu liniek(i ked na vacsine miest je uz dnes vyborny)



Reply on: JeffHardson #22875:
Počkám kým to bude oficiálne.
Reply on: dingo #22874:
měl bys zdroj ? 😮
Reply on: Toom #22872:
Arriva nevyhrala.
Reply on: Toom #22872:
Pošlem ti číslo účtu?
Reply on: N/A #22871:
Nech sa to už konečne dá do poriadku a hotovo. Hlavne nech tu už naďalej nemáme ten odpad pod názvom Arriva. Je treba okamžitá modernizácia vozového parku mhd a to čo najskôr

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.