Zalezi od toho, kolko bude uchadzacov a ako velmi tu zakazku budu chciet. Poznam dost pripadov, ked v snahe zachytit sa drapkom sla firma s kalkulaciou az na kost s tym, ze ved to nejako utiahnu... a potom zistili, ze neutiahnu. Ako ste Arrive Teplice v roku 2015 museli posielat vodicov po tom, co vyhrali s podnakladovou cenou a nasledne museli znizovat platy, ti pripominat nemusim...
Mne hlavne nedáva logiku, prečo by pri kontrakte za pevnú cenu za km mal dopravca komukoľvek objasňovať, ako ide vnútorne šetriť. To predsa malo zmysel pri starej legislatíve, kde objednávateľ dopravcovi uhrádza rozdiel medzi dosiahnutými tržbami a tzv. oprávnenými nákladmi. Tam plne chápem, že objednávateľa zaujímajú náklady dopravcu aj možnosti ich zníženia. Ale pri súťažení ceny za km som doteraz považoval za samozrejmé to, že vyhrá dopravca, ktorý v spravodlivej súťaži dá najlepšiu ponuku a následne je všetkých do jeho vnútornej ekonomiky nič.
Lebo potom, ak bude požiadavka na každoročné znižovanie ceny za km (vo svete, kde v skutočnosti náklady každým rokom stúpajú a nie klesajú), to môže dopadnúť aj tak, že záujemcovia si cenu za km v prvých rokoch zámerne nadhodnotia, aby z nej mohli potom po dobu 10 rokov každoročne bezbolestne spúšťať.
"Dopravca bude musieť namiesto toho každý rok predložiť návrh zníženia nákladov oproti predošlému roku, ktorý nebude môcť byť formou znižovania obslužnosti či redukcie spojov."
Takze sa dopravca odbavi na vodicoch, kedze mu nic ine nedostane. Juhu.
Takýto stav ani nemá zmysel zakresľovať do schém, keďže sa ešte chystajú zmeny a otvorenie novej cesty v tejto oblasti, takže sa 4ka ešte bude meniť, resp. sa z nej odvodí aj nová linka 23.
No tak sme sa dopracovali k výsledku. Nie je aktualizovaná schéma liniek mestskej hromadnej dopravy, kde tento úsek chýba. A to ma pomýlilo.
Ďakujem za vysvetlenie.
Ani jedna. Druhá síce začína dobre, ale linka na križovatke Na Pasienkoch x Dolné Hony zabočí doľava a na konci spraví obrat. Poradie zastávok smerom do Dražoviec je teda 7-4-5-3-2-1.
Na to som včera nepomyslel, že niektoré spoje idú cez Šimdolku. Pri týchto spojoch je trasa jasná. Ale mňa zaujíma ten úsek medzi zastávkami Pod Zoborom - PP VII. v smere do Dražoviec. Porovnaj si akuálny cestovný poriadok a cestovný poriadok pred 30.6.2018.
Ktorá varianta je správna z tých ktoré som uviedol?
Akou trasou teraz premáva linka číslo 4?
Vychádza mi to na dve varianty:
1. ... - Pod Zoborom - bez zastavenia Priemyselný park I., II., III. zastaví Priemyselný park VII. - zastaví Priemyselný park III., II., I. - Priemyselný park rázcestie - ...
2. ... - Pod Zoborom - (cez novovybudované pripojenie Priemyselného parku zo severného obchvatu) - Priemyselný park VII. - Priemyselný park III, II., I. - Priemyselný park, rázcestie - ...
Pavuk