Tak to bolo od výroby označené, tierto od modelu 1979 VOC, ako Vylepšené Odbavovanie Cestujúcich, spomína sa to ,tuším? aj v Knihe Martina Haráka o Š11,ale aj v dobových článkoch a popisoch.
Ešte som do príspevku zabudol uviesť,že spomínané prvé 2 vozidlá jazdila v MHD Nitra cca do r.1988
Tak ma napadlo jedno malé výročíčko? , síce neokrúhle, ale ja sledujem už roky dátumy z hladiska histórie, podľa toho ako vychádzali dátumy a dni v kalendári? .
Pri tejto príležitosti som si spomenul,že v r.1979,práve prvý raz som to zaregistroval v pondelok 18.6.79, sa v uliciach Nitry objavili prvé 2 vozidlá typu Karosa ŠM11 /1630VOC. Skratka VOC znamenala vylepšené odbavovanie cestujúcich, vozidlá boli už od výroby predpripavené pre bezhotovostny styk, teda "cvikanie" vo vozidle ,nie predaj lístkov u vodiča, ako tomu bolo vo väčšine miset,teda aj v Nitre do r.1978. Šlo v podstate o posledný model ŠM11. Od predošlého modelu 1630 (v Nitre dodane rok predtým,koncom mája 1978 - vozidlá NR-63- 40 až 63-58)m sa na prvý pohľad líšili krikľavejšími odtieňmi laku, a hlavne zesklením, spodok predných dverí mal presklené už len stredné krídlo a vetráky na bočných oknách (posuvné rámiky) boli dvojité a montované striedavo s celými sklami.
Tento júnový týždeň v roku 1979 jazdili na MHD v NR prvé 2 vozidlá tohto typu, NR-69-60 a 69-61. Druhé z uvedených vozidiel jazdilo v dňoch 18. a 19. 6. ( možno aj tie nasledujúce) na linke č 4. ktorá vtedy premávala z Drážoviec až na Klokočinu, kým ten 69-60 , v ten prvý týždeň premával hlavne ne Chrenovských linkách, Ja som sa prvý raz viezol vozidlom NR-69-60 v utorok 19.6.1979.
Ďalšie vozidlá tohto typu boli uvedené až na samom začiatku júla 1979, NR-69-99 až 70-07.
Pre zaujímavosť, historické vozidlo DPB, #3350, pôvodne BA-24-91,ktoré je v príležitostnej prevádzke dodnes,je práve tiež z tejto série,aj keď niektoré dobové detaily už nezodpovedajú origínalu,napr. aj to spomenuté zasklenie predných dveri, http://alvin630.rajce.idnes.cz/Jazda_Historickych_vozidiel_MHD_B741/
zasklenie- originál http://img22.rajce.idnes.cz/d2203/12/12900/12900168_d9431bcbb14a99f58a01a8f2a168ab35/images/IMAG0418.jpg?ver=2
včera som si všimol, že vodič v kĺbovej karose sa zmenil, to ma celkom prekvapilo. mimochodom, ako je to s tým vanhoolom, čo horel a teraz je to napísané akože nebol vyradený ale nahradený iným vozidlom? nemalo by to byť napísané ako 13 nevyradených a 1 vyradené vozidlo?
v 166CE treba celý informačný systém opraviť od základov. Nezobrazuje linku a len tak tak stíha hlásiť zastávky čiže keď autobus prejde cez zastávku bez zastavenia tak to je ozaj "radosť"
to bola prvá tretina, tá druhá ide k taxíku automaticky a ani žiadnu MHD nehľadá... dokonca aj študenti na intrák radšej budú 15 minúť čakať na príchod taxíka ako by čakali 10 minút na MHD...
Nevim ako nitrančania, ale ja v dvanásť- až šestnásťminútovom čakaní (vrátane presunu a nejakej prirážky na rizoto meškania vlaky) nevidím nič urážlivého. S tým Čermáňom je to trocha horšie.
Zdravím Vladimír,
ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď, otvorili sa mi nové obzory a viac sa už asi ani pýtať nebudem:-)
Náväznosť MHD
- vychádzal som zo situácie, v ktorej som ja a ďalej "od nosa" som už nerozmýšľal. Nedostatočne som sa vyjadril, mne išlo o to (z môjho sebeckého pohľadu), že keď prídem do NR, tak mne práve utekajú 2 spoje. Nasledujúci o cca 30min a vďaka tomuto si robím zdravotnú prechádzku na Palárikovu.:-)
- nedá mi ešte pripomenúť nadväznosť spojov - ráno vídavam cestujúcich do PP, alebo iných firiem na okraji mesta, ako sa zrýchleným krokom presúvajú na ich spoj. Tu by som spomenul už spolu riešenú linku do PP Drážovce. Z mojej súkromnej štatistiky môžem prehlásiť, že 9/10 spojov čakáva na kruhovom pod Zoborm na L27. (okolo 5:05). Druhá várka cestujúcich na zastávke Centrum - presun od tržnice na zastávku k Tesku, tam je to niekedy na šprint. Ak si dobre pamätám, tak sa prestupuje na L18 - toto je ten prípad, kedy by mal mať cestujúci dostatočný čas na prestup.
Musím sa vrátiť ešte k strihnutej L26. Posledná na Zobor z Klokočiny z Mikovíniho v pracovný deň ide o cca 19:16. Cez víkend končí v meste a 19:23 odchádza L26 z Palárikovej smer Zobor. Nie je v silách to stihnúť. Zostali možnosti: L25 o 19:45, alebo L27 o 20:37. To všetko kvôli možno 3 - 5 minútam, čo by na seba L26 počkaly..
Inegrovaná doprava
- jediný, kto spomínal IDS pred župnými voľbami bol mladý Oremus. Žiaľ, v tv debate bol nevýrazný, nepresvedčivý. Na to, že je poslanec v MZ Nitra, v rétorike ho prebil každý.
Diaľkové linky
- denne takto dochádzam a zažívam skvelé príchody a aj "na slučku".
Áno, téma dopravy je veľmi široká a nie je to len otázka mesta/kraja, ale bolo by ju dobre skonsolidovať na celoštátnej úrovni. Zatiaľ je to o tom, že sa každý hrá na svojom piesočku.
GDV 2019
- mám len jediný dotaz - tie osobáky každé dve hodiny - budú ako prípoj k rýchlikom, alebo pôjdu v zmysle "tu nič nejde, tu ho dáme"?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
alvin
Ešte som do príspevku zabudol uviesť,že spomínané prvé 2 vozidlá jazdila v MHD Nitra cca do r.1988