Podľa toho, čo som počul, zostala ako jediný účastník Arriva. Len s podpisom zmluvy sa čakalo, kým nebude po voľbách. Tipujem, že po novom roku to príde.
...a platnosť upravená dodatkom č. 13 k zmluve ohľadom MHD LM sa chýli ku koncu ("Táto zmluva sa uzatvára na dobu určitú od 23.01.2009 do nadobudnutia účinnosti zmluvy s víťazom procesu verejného obstarávania na dodanie služby vo verejnom zaujme: "Obstaranie dopravcu na zabezpečenie služieb vo verejnom záujme mestskej autobusovej dopravy v meste Liptovský Mikuláš", najdlhšie však do 31.12.2018.").
Takze podla info od mestskeho poslanca sa do sutaze na MHD prihlasili Arriva a, drzte sa, SAD Poprad. Ako som dufal, ze Arriva dostane po chrape, tak jej zrazu drzim palce...
Takto, vychádzajme z toho, že Ikarusy dovezené r. 1989 ako ojazdené z Budapešti
-boli v mestskom prevedení
-mali veľké vetračky
-roku 2002 sa nedožili, a ak áno, tak len vďaka generálke (viď práve ružomberská LMA 03-88), pri ktorej sa ale na tieto znaky nesiahlo.
Pokiaľ viem, je známe, že taký voz v Mikuláši bol minimálne jeden (viď #43) a musel vyzerať inak, než hentie dva. A keďže tých 40 Ikarusov bolo ČSAD odovzdaných hromadne v dvoch várkach, a iné mestá (TT, NR, ZA) ich prihlasovali tiež viacmenej zaradom, napadlo mi, že by info o 03-89 nemusel byť len preklep. Len by sa hodilo vedieť to nejako potvrdiť/vyvrátiť. ?
Nájde sa prosím pamätník, ktorý by mi vedel potvrdiť, že mikulášsky Ikarus ex Budapešť niesol ŠPZ LMA 03-89? Alebo ide len o preklep z ružomberského kusu?
Práve preto som strašne zvedavý kto im na tých osem rokov pri desaťročnom kontrakte pristúpi. Hádam aj Arriva si potom, ako si v Nitrianskom kraji narazila čumák, rozmyslí čo podpíše...
Mne sedia. Do roka od podpisu zmluvy musí mať dopravca všetky vozy staré max. 1 rok = keď podpíšu zmluvu hneď musí kúpiť všetky nové autobusy (alebo aj skôr ? ). (Vtipné je že je tam podrobná špecifikácia vozdila - o. i. na kabínu vodiča, polohovateľný volant a podobné detaily, ktoré môžu byť objednávateľovi úplne ukradnuté, ale vždy lepšie ako v Šali, kde bola podmienka vozidla že musí mať zeleno-krémový náter a neviem či tam neboli aj nejaké konkrétne rozmery ...)
No a počas celej doby prevádzky musí mať vek vozidla maximálne 8 rokov, takže buď si nechajú všetkých 14 ks celých 8 rokov dožiť, a potom kúpia zasa nových 14, hoci o 2 roky bude súťaž, alebo budú tie vozy obmieňať nejako priebežne.
Ak sa na to pozrieme takto, tak áno. Ale v porovnaní s terajším stavom sa moc nezmení. Naopak kapacita bude nižšia, vozov a vodičov o niečo viac... Klimatizácia je určite plus, rovnako mini a midi busy v LE prevedení. Pokiaľ sa však tých 7 "štandardných" vozov nekúpi 100% nízkopodlažných, 3 dverových a aspoň 10,5m dĺžky, tak Podbreziny si výrazne pohoršia. Nehovoriac o tom, že teraz bola jedinečná príležitosť urobiť niečo aj so systémom predaja lístkov, systémom nastupovania/vystupovania, informačným systémom pre cestujúcich. Z tohto sa v podstate nič nemení. Okrem nejakej apky... Mňa podmienky, ktoré chystali tak dlho, dosť sklamali.
Jediné, čo ma teší je to, že ešte je nejaká šanca málinko to ovplyvniť. Uvidíme.
Tak o tom že tu hrbáče budú nemám najmenšie ilúzie, minimálne pri midi kapacite bohvieaký výber na trhu nie je. Solarisy sú drahé a úprimne, než tu mať nejakú tureckú hrôzu ako tie čo dováža SAD Prievidza alebo SAD Poprad, to už radšej Sory.
Výprava sa nemenila, vozov je rovnako. Akurat v zime, ked su skibusy, jazdia inac. Zalozny som neratal, to je 641 Ar Karosa, pohotovost tiez nie. Tesco mas pravdu. Prejazdy su aj cez tyzden na 1 - rošero, na 4 sor c 10,5, na 5 tiez sor, dokonca jeden z Boce, jeden z Pavcinej a pod. Karosy jazdia 3 - 321 bk, 997 a 998 au. Cn su 3 - 602bm, 634 bm a 183 br. Potom Sorka 647 bh.na 5ke. V podmienkach je nizkopodlazny alebo Le. Ktory je lacnejsi? V podmienkach su len dvojdverove a pod... O obsaditelnosti nevravim... Takze hovorim o tom, ze podla podmienok tu hrozia 9 metrove hrbace, co je sakra zle, nemyslis?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.