Úvod

Čiastočne nízkopodlažné (tzv. low-entry) midibusy SOR BN 9.5 vylepšili pôvodný typ B 9.5 znížením podlahy medzi prvými a druhými dverami, čím sa v tomto priestore stali plne nízkopodlažné. V zadnej časti ostala zvýšená podlaha. Daňou za toto riešenie bolo dovtedy neobvyklé riešenie karosérie s „hrbom“.

Midibusy tohto typu boli do Košíc dodané koncom júna 2014.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR BN 9.5 6701 – 6705 2013 2014 5
Spolu 2013   5

Technické parametre

Dĺžka 9600 mm
Šírka 2525 mm
Výška 2950 mm
Výška podlahy 360 mm (1. - 2. dvere)
800 mm (3. dvere)
Rázvor 4450 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 26 + 1 invalidný vozík
Počet miest na státie 41
Celkový počet miest 67
Motor Iveco Tector (Euro 5 EEV)
preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 185 kW / 2500 rpm
Krútiaci moment motora 850 Nm
Prevodovka Allison, automatická 6-stupňová so zabudovaným retardérom
Nápravy predná: SOR BN 004, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: DANA Spicer G150, tuhá, s jednostupňovou redukciou, hnacia
Pneumatiky predné: 285/70 R19,5 (7,5 x 19,5")
zadné: 285/70 R19,5

Fotografie

Opis

Polosamonosnú panelovú karosériu autobusu zostavili z oceľových profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu zvonku obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Pre zvýšenie odolnosti voči korózii použili na spodnú časť vozidla nehrdzavejúce materiály. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu výklopných elektropneumaticky ovládaných dverí s dopytovým ovládaním.

Pre cestujúcich osadili v interiéri plastové sedadlá STER 6MS s textilným čalúnením prevažne v priečnom usporiadaní 2+2. Strop a bočné steny v interiéri obložili plastovými materiálmi. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Nástup a výstup cestujúcich uľahčili možnosťou naklonenia vozidla k vozovke prostredníctvom systému ECAS a pri druhých dverách osadili manuálnu výklopnú plošinu pre cestujúcich na vozíku. Priestor pre detský kočík alebo invalidný vozík vyčlenili oproti druhým dverám. Pre pohodlie obsluhy vozidla vybavili predné dvere diaľkovým ovládaním.

Osvetlenie interiéru zabezpečili stropnými osvetľovacími telesami so žiarivkami. Vykurovanie autobusu zabezpečili nezávislým naftovým vykurovaním s rozvodmi pozdĺž bočníc vozidla. Vetranie riešili výklopnými časťami bočných okien, dvoma strešnými výklopnými vetrákmi a strešnými ventilátormi. Tepelnú pohodu v interiéri zabezpečili pomocou strešných klimatizačných jednotiek. Vozidlá dodali v korporátnom modro-bielo-žltom farebnom vyhotovení.

Prevádzka

Prvý midibus bol koncom leta 2014 zaradený namiesto midibusu Iveco First na linku 22. Od 1. októbra 2014 boli zaradené aj zvyšné štyri midibusy, ktoré cez pracovné dni jazdia na linkách 20, 23, 28, 31, 32 a 35, cez víkendy aj na linke 34.

Katalóg vozidiel

6701 6702 6703 6704 6705

Legenda a štatistika

6701nevyradené vozidlo: 5 (100 %)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kedy cca dôjdu ?
Reakcia na: Battlelore1 #1:
Do septembra tu budú.
No , to som zvedaví na Quasimoda ? . Inak ako to vyzerá s elektro-škatuľkami ? Už to súdruhovia v Lichbavách aspoň načrtli ?
Ev.č. 6701 až 6705, pôvodne mali mať 580x.
Reakcia na: P756 #5:
Nějak se mi příspěvek rozjel ?
Reakcia na: P756 #5:
nemozu byt hotove - ved este ani nemaju zadne okno XD
Reakcia na: P756 #5:
Vlnka sa nedovlnila na zadne okno 😃 odteraz to bude vlkato-hranaty unifik 😃
Reakcia na: toriak #7:
Oni to zadné okno ani nebudú mať.
Reakcia na: Yogi616 #9:
Čo tam po zadnom okne... Ale súdruhovia družstevníci na pravom krídle jaksi zabudli nechať priestor pre zadný displej ? alebo ho dokonale ukryli ?
Reakcia na: myslavcan #10:
Tie dvere sa otvárajú, za nimi sú baterky. Neviem, či vôbec nejaký elektrobus od SORky má vzadu displej.
Reakcia na: P756 #5:
Náhodou nevieš, aké predné čelo majú? Či ešte to "BN"-kové, alebo to nové by Kotas?
Reakcia na: Dispecer #13:
To bohužel nevím
Reakcia na: Dispecer #12:
To jsem ani netušil že tu folii na ty Ostravský SORky dávaj ?
Reakcia na: Dispecer #12:
Tak potom kde ten displej schovali? Žeby sme potrebovali až také veľké výkonné baterky??
Reakcia na: 110mat110 #8:
To už je dávno známe, že náš vlnkový "unifik" si každý výrobca prispôsobí podľa seba ☺ ? , aj doterajšie SOR-ky v zadu "hranato-pásikavy" (trikolora), žiadne vlnky.. pozri Citelisy zadné čelá bez bielej (modrý štvorec), no a nové VARIA, žlté vlnky poriadne žiadne, a "zadok" ako "predok" na vlas rovnaky .. (ako obojsmerna) ... tak sa nečuduj už ničomu ?

No a ten displej v zadu u Tých elektrobusov - to aj mna zaujíma že kde ho "schovali" .. Možno sa čaká že budu častejšie v garážach a nie na linkách .. ?

Ktovie ale na aké linky ich v DP plánovali nasadit - ak tu už budu .. ved uvidíme.. ?
Reakcia na: Rudyke902 #17:
Ja by som nepovedal, že si výrobcovia prispôsobujú unifik podľa seba. Predpokladám, že pri každom type vozidiel prebieha komunikácia medi výrobcom a DPMK o tom, ako ten unifik čo najviac napasovať na dané rozmery vozidiel. Lebo neverím, že výrobca si sám od seba povie, že tu nemusí byť vlnka tu dáme len rovnú čiaru a oni (DPMK) sa môžu aj na hlavu postaviť... Holt, raz sme si vybrali vlnky, tak tu budú vlnky, ktoré na každom type budú vyzerať inak...
Reakcia na: myslavcan #18:
No celkom tomu neverim... lebo tie vlnky konkrétne na zadných čelách vozov od výrobcov vôbec niesu nikde - len my ich máme na svojich, čo si DP vo vlastnej réžii "navlnkoval"... (porovnaj Karosy naše - prve vlnkovane,či troliky - same "smajliky" a potom citelisy a teraz SOR..) Ak by malo byť ako píšeš, že vlnky - tak vlnky, tak by tam aj boli, nie? no a PLUSKA detto,, vlnky na boku (žlte podľa vzoru ako na našich T3, T6, či KT8) žiadne.. ,, ešte ani tej fotomontáži čo na plagáte je pri bráne DP sa to nepodobá.. ? Ale nakoniec čo už.. máme taky "komplikovany" unifik - tak nám treba ? Aj tak ich o chvilu prekryjeme CVR a bude pokoj ?
A načo bude na zadnom kryte vlnka? Aby to ešte dlhšie po nehode? Tak vymení kryt za nový, natrie jednou farbou a je to.
Reakcia na: Yogi616 #20:
Pre mňa - za mňa by žiadne vlnky nemuseli nikde byť, bral by som aj ak by čelá a zadné plochy vozov , alebo aj celé boli jednofarebne (ako v BA, či v Prievidzi)... čím jednoduchší unifik, tým lepšie pre každého.. ?
Len tak ako myslavčan to napísal... "holt, raz sme si vybrali vlnky - tak by tam aj mali byť.." ?
Reakcia na: Rudyke902 #21:
Náter na SOR nebol navrhovaný so žiadnymi vlnkami na čelách, takže je to tak, ako to DPMK chcel, čomu veľmi dobre rozumiem. Vlnky sú len po bokoch.
Reakcia na: Yogi616 #22:
,,, mne je to jasne.. a pri dodávke prvých vozov v novom unifiku (citelis), tak isto neboli narhovane žiadne vlnky na čelách - ani pásy ako v SOR (stačila jedna farba vzadu..), tak to DPMK asi chcel, chapem ? .. čím jednoduchšie tým lepšie..
Len nechápem prečo sme si teda len my sami sebe (lakovaniu vozov v našej réžii) zvolili take "najťažšie a komplikovane" riešenie - vlnky na čelách a v zadu (vid naše Karosy, trolíky, T3, Kt, T6 ..) ?
To asi preto aby sme vedeli ukázať že dokážeme aj to, čo nám nikde inde nemusia (alebo nevedia) urobiť .. ? ?
Reakcia na: Rudyke902 #23:
Električky rozumiem a z časti aj trolejbusy, keďže nemajú žiadne kryty na čelách a tak sa to musí farbiť v celku. Samozrejme, predná maska u trolejbusov je iná a "tlustý Laci" asi rád farbičkuje na trolejbuske.
Reakcia na: Yogi616 #24:
Lenže aj v celku je jednoduchšie nafarbiť niečo jednou farbou, ako 3 kolorou a ešte k tomu vlnkami , nie? (nielen kryty ale napríklad aj dvere..) ?
No aj tak najjednoduchšie by bolo ak by ostal unifik klasicky "pásikavy" (ako bežovo červena, či potom zeleno-biela..) a ak už bolo treba zmenu - tak stačilo "mestské" farby zaviesť (žlto-modro-biele), prípadne čelá a dvere jednofarebne (aby sme sa aj líšili niečim, ak už to muselo byť) ? No je to vec názoru.. ?
Reakcia na: Yogi616 #22:
Predné čelo vďaka tvaru jednotlivých dielov už nejaké vlnky má (predný nárazník)...
Kedy budú nejaké fotky alebo nejaké predstavenie ? A kedy začnú jazdiť ?
A kedy začnú jazdiť ?
Reakcia na: Battlelore1 #29:
Opýtaj sa rovno DPMK❗ ? Kedy budú jazdiť, vtedy budú. Je dosť možné že čaká na EMTEST dovybavenie, takže môžu stáť na dvore ešte dosť dlho?
Reakcia na: Kona #30:
ono ich zatiaľ asi nie je komu prideliť, keďže midibus je v súčasnosti do výpravy potrebný jeden (na 22ku), pre zvyšné 4 sa zatiaľ hľadá využitie
Reakcia na: tbus #31:
Hm, tak to najprv DP objedná určitý typ voza - a potom hľadá k nemu "vhodnu" linku, či využite? Trochu naopak postavene, nie? ? No môj názor je, že napr 28, či 33 by mohol v pohode obsadiť tiež.. Niesu tie linky až tak veľmi "prepchate" cestujucimi.. ked už niet kde ich využiť..
Reakcia na: tbus #31:
Keby tomu bolo tak ako píšeš, tak aspoň ten jeden by dávno jazdil. Ale keďže sa s nimi nič nerobí, tak sa čaká na ten poondiaty EM-TEST. Ešte doteraz majú posledné NB18 len jeden bočný displej, jeden vnútorný displej a jednu čítačku pri dverách a to ešte má prísť 5 kusov + 5 elektrobusov.

A to že podnik nevie čo s nimi a nemá šajn kde ich nasadiť je jeho chyba. Ja by som kľudne menoval 5 abus služieb (možno aj viac), kde by ich kapacita úplne stačila. To isté potom aj u elektrobusov (s ohľadom na kapacitu a kilometrickú dĺžku služby)? ?
Reakcia na: Kona #33:
No, ony hlavne ešte akosi nemajú EČV (aka ŠPZ)...
Reakcia na: Dispecer #34:
? ? Tak tu je pes zakopaný? ?
Reakcia na: Kona #33:
Coho ma prist 5 kusov? NB18 tu su vsetky, hrbate tiez.
Reakcia na: Riks #36:
Mali by prísť ešte elektrobusy ak sa nemýlim...
Reakcia na: Kona #33:
Tabule a označovače majú namontované už niekoľko týždňov... teda na emtest sa nečaká ?
Reakcia na: Riks #36:
Ja sa orientujem podľa evidenčného stavu tu na imhd.sk? Fakt je tu teda už všetkých 56 NB 18-ok?
Reakcia na: Kona #39:
Sú tu (snáď) všetky, len akosi ešte nie sú všetky v premávke.
Reakcia na: Dispecer #40:
V evidenčnom stave je ich iba 51 evidovaných. 5 NB18-ok chýba?
Reakcia na: Kona #41:
Vysvetlenie pre nádejných inžinierov: v garáži bol videný voz s najvyšším #4756, do prekladu: sú tu všetky Sory NB 18. Keby som bol vedel, tak vám spravím fotku ako vedecký dôkaz. Do evidencie na imhd sa dopisujú postupne, to reklamujte u niekoho vyššieho.
Jeden Saca, jeden celodenna 22, 2ks delena 22 a jeden ostane podaromnici? 🙂
Reakcia na: Kona #41:
5 je zatiaľ skrytých.
Reakcia na: Apeer #43:
So Šacou a zvyšným vozom nesúhlasím?
Prečo nesúhlasíš so Šacou? Na linku 26 sa to niekedy úplne hodí. Ak tam sú už nové NB12, tak prečo nie jeden midibus?

A k tým displejom u SOR NB18. Panely do zadnej časti, teda do vlečky, sa momentálne ani neplánujú domontovať (dokúpiť).
Reakcia na: Yogi616 #46:
Keď už je fakt tak málo ľudí, tak aspoň elektrobus nech tam dajú. O jedného vypúšťača exhalátov menej? ?
Dnes som sa viezol tym midibusom a vnutri som nenasiel tlacidla otvarania dveri, iba stopky,... to myslia vazne? ?
Reakcia na: tbus #48:
No stopka je aj dopyt.
Keď si tak pozerám fotky bratislavských BN9.5 tak rozmýšľam o tom, v akej výške nad vozovkou sú sedáky sedadiel vo vysokopodlažnej časti... A ako by asi dopadlo porovnanie so sedadlami tesne pred motorom NB12/NB18, respektíve s B732 alebo Ik280...
Reakcia na: myslavcan #50:
Rada BN/CN je zadkom to isté ako rada B/C... ?
Ahojte, je tu prosím niekto kto by mi vedel nafotiť SOR BN 9,5 ?🙂 Pracujem na modeli pre hru SIMT a model je vpodsate hotový, chýbajú už iba textúry. A bolo by fajn keby okrem bratislavskej verzie bola aj tá vaša 🙂
Tu som o tom písal trochu viac: https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/426/SOR-BN-10-5#komentare
Reakcia na: Adam137 #52:
Čau, ja ti môžem nafotiť BN 9,5 Z predu z boku zozadu
Reakcia na: Folasik #53:
Ahoj, to by bolo super, ďakujem 😃
Reakcia na: Adam137 #54:
Není zač, napíšem keď už budem mať odfotené
Reakcia na: Adam137 #54:
Ahoj, už mám fotky ale bok kde sú dvere nemám ale odfotim, napíšeš mi tvoj e-mail aby som ti mohol poslať fotky?
Reakcia na: Folasik #56:
Dakujem, mail mam verejny, takze by sa mal dat zobrazit po kliknutu na moje meno ale ak to v novej verzii stranky blbne tak: adam.vgame1@gmail.com.